“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar op al je
vaste lasten

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Kennismaken met Mireille

Vrijdag 25 juni 2021 15:25Margot Boesveld
“Mensen verontschuldigen zich als ze bellen. Vaak beginnen ze met: ‘Sorry dat ik bel’.”

“Mensen verontschuldigen zich als ze bellen. Vaak beginnen ze met: ‘Sorry dat ik bel’.”

Mireille werkt sinds mei 2017 bij de Vastelastenbond. ‘4 jaar alweer’, zegt ze zelf. We nemen even een kijkje achter de schermen bij de Vastelastenbond en maken nader kennis met Mireille.

Wat doe je bij de Vastelastenbond?

“Alles wat met klantenservice te maken heeft. Dat doe ik voor energie, verzekeringen, verduurzaming en alle overige vragen over vaste lasten. Via de e-mail, chat en telefoon sta ik de hele dag paraat om vragen te beantwoorden van leden.”

  • Advies geven over  energie en verzekeringen
  • Telefonisch contact met onze leden
  • Schadeafhandeling

Hoe ziet je dag eruit?

Ik rij op mijn gemak naar Strijp-S, zet bij binnenkomst de PC aan en zet koffie. Dan beginnen we met het inventariseren van de mail en werkverdeling. We starten als eerste met de schademeldingen, die hebben namelijk prioriteit. We werken van beneden naar boven de e-mails af, zodat iedereen op volgorde wordt beantwoord. Tussendoor nemen we uiteraard de telefoon op en beantwoorden we de chat.

Wat maakt jouw werk leuk?

“De afwisseling, het leuke team en de verantwoordelijkheid. Zelf ben ik nogal een kletskous en ik ben enthousiast over mijn werk. Een energiecontract of verzekering kiezen kan voor een consument heel ingewikkeld zijn.  Ik ben continu bezig mijn kennis over onze producten nóg verder uit te breiden, zodat ik onze leden hier in een persoonlijk gesprek meer duidelijkheid over kan geven.

Hoe zorg je voor een tevreden klant?

“Dat doe ik vooral door de tijd te nemen. Als er dan iemand ophangt en zegt “Bedankt voor je heldere uitleg”, is mijn missie geslaagd. Ik merk dat onze leden een persoonlijk gesprek op zijn tijd erg op prijs stellen.”  

Waar gaan de meeste klantvragen over?

  • Energie Vanzelf Geregeld
  • Overstap proces
  • Persoonlijke berekening en besparing
  • De extra service van de Vastelastenbond

De meeste vragen gaan over onze dienst Energie Vanzelf Geregeld en het overstappen. Men wil het naadje van de kous weten. Welk termijnbedrag gaan ze betalen en hoe gaat het overstappen in zijn werk. Hoe het werkt met dubbele termijnbedragen en welke leverancier het voordeligste is.

Een vraag die ik vaak krijg is: ‘Wat regelen jullie nou precies dat ik zelf niet kan?’  Als ik dan uitleg dat we dit elke dag doen en precies weten hoe de markt werkt en hoe we de beste aanbiedingen er tussenuit pikken, begrijpen ze dat we niet alleen de prijzen in de gaten houden, maar ook de voorwaarden, klantenservice en solvabiliteit onder de loep nemen.

Welke vragen worden er vaak over de verzekeringen gesteld?

“Over verzekeringen zijn er drie onderwerpen die het meest voorkomen: schademeldingen, opbouw van de premie en voorwaarden van de verzekering. We zoeken het graag voor onze klanten uit. We beloven dat de klant verzekerd is zonder zorgen en daar hoort het doorspitten van polisvoorwaarden en transparant zijn over onze keuzes ook bij. “

Wat zit mensen het meeste dwars?

Dat alles duurder wordt en dat ze minder kunnen besparen dan voorgaande jaren. De besparing is minder groot omdat de prijzen stijgen, maar niks doen is helemaal zonde. De energie -en verzekeringsmarkt is complex. Als men gebruik maakt van onze diensten, maken ze zich niet meer druk om de complexiteit. Ze willen dan nog wel graag inzicht in de besparing.

Een ander punt is: Dat mensen soms het gevoel hebben (te) lang te moeten wachten op een antwoord.. Als we uitleggen dat ook wij  in de wacht staan en meerdere telefoontjes moeten plegen om de onderste steen boven te krijgen is er wel altijd begrip. Wij nemen veel tijd uit handen maar dat wordt niet altijd gezien. “

“Mensen verontschuldigen zich als ze bellen. Vaak beginnen de zinnen met ‘sorry dat ik bel’. Dat vind ik grappig. Daar ben ik toch voor. Ze zijn niet meer gewend dat er zo de tijd voor je wordt genomen.”

Hoe zou je de Vastelastenbond omschrijven?

“De plek waar je terecht kunt met al je vragen over je vaste lasten, waarvan je zéker weet dat je eerlijk advies krijgt. Voor mij is de Vastelastenbond gewoon lekker werken. Balans tussen spanning en ontspanning.”

Wat zijn momenten om nooit te vergeten?

“Er zijn meerdere gebeurtenissen die ik onthoud. Er is bijvoorbeeld een oudere meneer die altijd even belt voor een praatje. Mensen enthousiast reageren met: Hé, ik heb je vorige week ook gesproken. Daarnaast zijn er ook veel leden die zich verbonden voelen en alle aanbiedingen die ze tegenkomen naar ons doorsturen. Er zijn ook leden die naar Dirk-Jan vragen. Die zijn al lid sinds de tijd dat de oprichter zelf de telefoon nog op nam. Dat vind ik wel vertederend.

Heb je ook een vraag over energie of verzekeringen voor Mireille? Neem dan eens gerust contact met haar op.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Meer over Mireille:

Mireille is 36 jaar, moeder van twee kinderen. Ze werkte bij een energieleverancier voordat ze in 2017 de overstap maakte naar de Vastelastenbond. Inmiddels is ze een vast onderdeel van het team. Haar hobby’s zijn kleding maken, knutselen en gedichten schrijven.

Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurd in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Voncken

Je moet op de hoogte blijven van alles.Anders word je besodemieterd tot en met.

Dinsdag 24 augustus 2021 16:20

Plaats een reactie

Lees meer over Vaste lasten | Geldzaken

Vakantiegeld 2021 valt lager uit, terwijl de prijzen van vakanties stijgen

Vakantiegeld is dit jaar voor modale inkomens lager

Dinsdag 11 mei 2021 08:23

‌Vakantiegeld 2021:  Het vakantiegeld valt dit jaar voor de mensen die gemiddeld drie keer meer verdienen dan modaal fors lager uit, berekende loonstrookjesverwerker ADP. Dat komt door aan...

Lees meer
Hoogtepunt huizenprijzen betekent dieptepunt voor huizenmarkt

Huizenprijs in jaar tijd met bijna 15 procent omhoog, sterkste stijging in 20 jaar

Donderdag 15 april 2021 13:20

‌ De regionale verschillen qua prijsontwikkelingen zijn groot. Zo zijn met name in Noord-Nederland de huizenprijzen flink gestegen. In de gemeente Opsterland in Friesland en de regio Zuidwest Dre...

Lees meer
Tanken, kleren kopen en energierekening zijn duurder geworden. Voeding daarentegen goedkoper

Energie, kleding en benzine maken het dagelijks leven duurder

Donderdag 08 april 2021 10:28

‌We betalen meer voor kleding, energie en bezine. Het dagelijks leven is in de afgelopen maand bijna 2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. De inflatie kwam in maart uit o...

Lees meer
SGR gaat uitbetaling reisvouchers registreren

Reisvoucher verlopen? Meld je bij het garantiefonds.

Vrijdag 12 maart 2021 12:24

‌Reisvouchers 16 maart 2020 zorgen voor kopzorgen. Op 16 maart vorig jaar begonnen reisbureaus met het verstrekken van de tegoedbonnen voor pakketreizen die niet doorgingen. Er staat in totaal ...

Lees meer
Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies