“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Kies voor de VasteLastenBundel

Bespaar € 360,- op je Energierekening

Jouw vaste lasten onder één dak geregeld.

Eén aanspreekpunt voor je vaste lasten. Regel je energie, verzekeringen en meer via ons.

€119,- p.j

Meer informatie

Kennismaken met Mireille

Maandag 10 januari 2022 15:25Frank van de Ven
Mireille van der Heijden is een vertrouwd gezicht binnen de Vastelastenbond.

Mireille van der Heijden is een vertrouwd gezicht binnen de Vastelastenbond.

Mireille van der Heijden werkt ruim vier jaar bij de Vastelastenbond. Ze doet naar eigen zeggen ‘alles wat met klantenservice’ te maken heeft. De kans is dan ook groot dat haar wel eens aan de telefoon hebt gehad wanneer je de Vastenlastenbond belde. In dit artikel stelt ze zichzelf voor.

Wat houden jouw werkzaamheden bij de Vastelastenbond in?

“Ik verdiep mij in alles wat met klantenservice te maken heeft en beantwoord klantvragen. Dat doe ik voor verschillende onderdelen zoals energie, verzekeringen, verduurzaming en alle overige vragen over vaste lasten. Via de e-mail, chat en telefoon help ik onze klanten met het beantwoorden van hun vragen. Ik adviseer over energie en verzekeringen, heb telefonisch contact met klanten en verzorg de schadeafhandeling.”

Wat maakt jouw werk leuk?

“Dat zijn verschillende factoren. De afwisseling, het leuke team en de verantwoordelijkheid vind ik geweldig. Ik ben nogal een kletskous en erg enthousiast over mijn baan. Een energiecontract of verzekering kiezen, kan voor een consument heel ingewikkeld zijn.  Dat betekent dat je duidelijk moet communiceren wat de beste opties zijn. Ik ben daarom continu bezig om mijn kennis over onze producten nóg verder uit te breiden, zodat ik onze klanten hier in een persoonlijk gesprek meer helderheid over kan geven.”

Hoe zorg je voor tevreden klanten?

“Dat doe ik vooral door de tijd voor hen te nemen. Als iemand dan vervolgens het gesprek afsluit met ‘Bedankt voor je heldere uitleg!’ is mijn missie geslaagd. Ik merk dat onze klanten een persoonlijk gesprek op zijn tijd erg op prijs stellen.”  

Waar gaan de meeste klantvragen over?

“De meeste vragen gaan over onze dienst Energie Vanzelf Geregeld en overstappen. Men wil het naadje van de kous weten. Welk termijnbedrag gaan ze betalen en hoe gaat het overstappen in zijn werk? Een vraag die ik ook vaak krijg is wat de Vastelastenbond nu precies regelt wat de klant zelf niet kan. Omdat we elke dag onderzoek doen, pikken wij moeiteloos de beste aanbiedingen eruit. Wij houden niet alleen de prijzen van verschillende aanbieders en leveranciers in de gaten, maar checken ook hun voorwaardes, klantenservice en solvabiliteit. We laten onze klanten weten welke partijen ze kunnen vertrouwen en wat de specifieke voordelen zijn.”

Welke vragen worden vaak over verzekeringen gesteld?

“Bij vragen over verzekeringen zijn er drie onderwerpen die het meest voorkomen en dat zijn schademeldingen, de opbouw van de premie en de polisvoorwaarden. Het antwoord op deze vragen zoeken we graag voor onze klanten uit. We beloven dat je je via de Vastenlastenbond zonder zorgen kunt verzekeren en daar hoort het doorspitten van polisvoorwaarden ook bij.“

Wat zijn momenten die je altijd zullen bijblijven?

“Er zijn meerdere gebeurtenissen binnen de Vastelastenbond geweest die ik altijd zal onthouden. Er is bijvoorbeeld een oudere meneer die altijd even belt voor een praatje en het gezellig vind om te bellen. Wat ik ook leuk vind, is als mensen enthousiast reageren als ze mijn stem herkennen. ‘Hé, ik heb je vorige week ook gesproken!’ Daarnaast zijn er ook veel leden die zich verbonden voelen met onze organisatie en alle aanbiedingen die ze tegenkomen naar ons doorsturen. Sommige bellers vragen bij het begin van een gesprek specifiek naar Dirk-Jan (Wolfert. red) vragen. Die zijn al lid sinds de tijd dat hij als oprichter zelf nog de telefoon opnam. Dat vind ik altijd wel vertederend om te horen.”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Meer over Mireille:

Mireille is moeder van twee kinderen. Haar hobby’s zijn het maken van kleding maken, knutselen en gedichten schrijven.

Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over Vaste lasten | Geldzaken

Vakantiegeld 2021 valt lager uit, terwijl de prijzen van vakanties stijgen

Vakantiegeld is dit jaar voor modale inkomens lager

Dinsdag 11 mei 2021 08:23

‌Vakantiegeld 2021:  Het vakantiegeld valt dit jaar voor de mensen die gemiddeld drie keer meer verdienen dan modaal fors lager uit, berekende loonstrookjesverwerker ADP. Dat komt door aan...

Lees meer
Hoogtepunt huizenprijzen betekent dieptepunt voor huizenmarkt

Huizenprijs in jaar tijd met bijna 15 procent omhoog, sterkste stijging in 20 jaar

Donderdag 15 april 2021 13:20

‌ De regionale verschillen qua prijsontwikkelingen zijn groot. Zo zijn met name in Noord-Nederland de huizenprijzen flink gestegen. In de gemeente Opsterland in Friesland en de regio Zuidwest Dre...

Lees meer
Tanken, kleren kopen en energierekening zijn duurder geworden. Voeding daarentegen goedkoper

Energie, kleding en benzine maken het dagelijks leven duurder

Donderdag 08 april 2021 10:28

‌We betalen meer voor kleding, energie en bezine. Het dagelijks leven is in de afgelopen maand bijna 2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. De inflatie kwam in maart uit o...

Lees meer
SGR gaat uitbetaling reisvouchers registreren

Reisvoucher verlopen? Meld je bij het garantiefonds.

Vrijdag 12 maart 2021 12:24

‌Reisvouchers 16 maart 2020 zorgen voor kopzorgen. Op 16 maart vorig jaar begonnen reisbureaus met het verstrekken van de tegoedbonnen voor pakketreizen die niet doorgingen. Er staat in totaal ...

Lees meer