Meld u aan voor het bel me niet filter en voorkom irritatie door telemarketing.

Bel me niet filter, wat is dat?

Het bel me niet filter is op 1 oktober 2009 opgericht. Het doel van het bel me niet filter is het verminderen van irritatie bij consumenten over telemarketing. Consumenten kunnen hun telefoonnummer inschrijven in het bel me niet filter. Dit kan zowel met een vast als mobielnummer. Daarna mogen bedrijven hen niet meer benaderen met een telefonisch aanbod. Dat staat zo in de wet. Zij moeten voordat ze gaan bellen, eerst controleren of iemand ingeschreven staat in het bel me niet filter. 

Hoe meld ik me aan voor het bel me niet filter?

Bent u consument? En wilt u uw telefoonnummer laten blokkeren? Ga dan naar de bel met niet website. U kunt ook bellen met het interactieve voice-response systeem op nummer 0900-6661000. Dat kost u 15 cent per minuut. Of u kunt een brief sturen aan Stichting Infofilter, Postbus 90720, 2509 LS te Den Haag. U moet dan wel alle persoonsgegevens doorgeven (naam, adres, woonplaats) en uw telefoonnummer(s). U ontvangt geen bevestiging per post van die inschrijving.

Hoe kan ik een vraag stellen?

Uw vragen kunt u stellen door een e-mail te sturen naar: consumenten@bel-me-niet.nl 

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Het duurt maximaal 6 weken voordat uw inschrijving is verwerkt en u niet meer gebeld mag worden. Wordt u daarna toch nog gebeld? Dan kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer.