Ik zoek informatie over:

    Over de Vastelastenbond

  • Wie is de Vastelastenbond?

    Wij zijn een consumentenvereniging voor vaste lasten. Wij zijn een onafhankelijk inkoopcollectief, opgericht in 2004: het jaar waarin de energiemarkt werd vrijgegeven en iedereen een eigen energieleverancier mocht kiezen. Deze verandering in de markt zorgde voor veel administratieve problemen bij energieleveranciers. 

     

    Naast collectieve korting en belangenbehartiging voor energiecontracten, is onze dienstverlening inmiddels uitgebreid met onder meer internet, televisie en bellenschade- en zorgverzekeringen.

     

    Sinds 2004 hebben wij zeer brede kennis en ervaring opgedaan. Kennis en ervaring waaraan het nogal eens ontbreekt bij medewerkers van klantenservices bij grote bedrijven. Onze kennis en ervaring delen we met onze leden. Wij bieden u middels persoonlijk contact eerlijk advies over al uw vaste lasten. 

     

    Maak kennis met het Vastelastenbond team!

  • Wat zijn de kernwaarden van de Vastelastenbond?

    Vereniging de Vastelastenbond is van mening dat consumenten op een eerlijke en transparante manier geïnformeerd horen te worden vaste lasten. U kunt hierbij o.a. denken aan onderwerpen als contractvoorwaarden, besparingsmogelijkheden, vragen en conflicten, advies en belangenbehartiging, et cetera.

    Vereniging de Vastelastenbond werkt vanuit een aantal kerngedachten:

    • Eerlijk handelen en open informeren
    • Klantgericht werken
    • Persoonlijke aandacht voor leden
    • Oplossingsgericht en actief meedenken

    Vereniging de Vastenlastenbond is overtuigd van de kracht van het collectief, persoonlijk advies en doorlopend voordeel voor álle leden. 

  • Wat is onze visie?

    Vereniging de Vastelastenbond is van mening dat de consument op een eerlijke en transparante manier geïnformeerd moet worden over besparingsmogelijkheden.

     

    "Wij geloven dat de relatie tussen een individuele consument en corporaties beter in balans moet zijn."

     

    Dit doen wij onder meer door het verenigingen van consumenten, om voor hen een betere onderhandelingspositie te realiseren met als doel dat onze leden te allen tijde contracten hebben met lage tarieven en duidelijke voorwaarden.

  • Hoe kan de Vastelastenbond bestaan als het lidmaatschap gratis is?

    Het lidmaatschap is gratis, ú hoeft er niet voor te betalen. Ook als u via onze website een offerte aanvraagt voor een product worden wij hiervoor niet betaald. Wij vinden dat juiste informatie en advies gratis moet zijn. 

    Wij ontvangen pas een kleine vergoeding als u een product ook daadwerkelijk bij ons afsluit. Dat kan op twee manieren: De leverancier/provider die het product levert dat u aanvraagt, betaalt namelijk uw lidmaatschap. Daarnaast hebben we voor energie ook een dienstverlening waar we vergoeding van onze leden voor vragen, maar geen vergoeding van de energieleverancier ontvangen. Dat is de Switch Service. We vergelijken dan alle aanbieders in de markt. U betaalt eenmalig een bedrag per overstap van € 29,50 waardoor het ons niets uit maakt of het leverancier A of B is. Zolang het voor u maar de voordeligste deal is. 

    Vereniging de Vastelastenbond voorziet haar leden graag van praktisch advies over uw rechten als consument. Wij helpen u graag besparen op uw vaste lasten en informeren u, zodat u een weloverwogen keuze kan maken. Doordat wij de vergoedingen van leveranciers beperken, kunnen we - u als lid - meer korting geven.

    U kunt zich overigens ook aanmelden zonder een product bij ons af te nemen. Het lidmaatschap is geheel gratis. Zo kunt u bij ons terecht voor alle vragen over vaste lasten. We zijn er immers dagelijks mee bezig.

  • Wat doen wij...

    Vereniging de Vastelastenbond voorziet haar leden graag van praktisch advies over uw rechten als consument. Wij helpen u graag besparen op uw vaste lasten en informeren u, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken. Wij hebben verschillende producten in ons assortiment. Niet bij alle producten pretenderen wij de goedkoopste te zijn. Soms is kwaliteit belangrijker. 

    Vereniging de Vastelastenbond heeft de volgende diensten en producten: 
    Energieinternet, tv en bellenisolatiezonnepanelenzorgverzekering en schadeverzekeringen.

    € 200 voor een etentje vinden we duur, maar dat u € 200 weggooit aan een dure energierekening staat u vaak niet bij stil. Vereniging de Vastelastenbond vindt het jammer is dat een aantal energieleveranciers de markt hebben verpest. Daardoor zijn mensen terughoudend om over te stappen terwijl er honderden euro’s per jaar bespaart kunnen worden door gebruik te maken van de grote concurrentie op de markt. Laat de energieleveranciers maar vechten met elkaar. Wij maken er gebruik van voor onze leden!

    Vaak geven leveranciers bijvoorbeeld een cadeau of een eenmalige korting, maar die betaalt u natuurlijk zelf op termijn zelf weer terug. Bovendien ontstaat hierdoor een oneerlijke situatie doordat andere klanten extra betalen voor het binnenhalen van nieuwe klanten. De Vastelastenbond pleit voor besparingen ongeacht of u een nieuwe of bestaande klant bent.

    Heeft u vragen over onze producten? Neem dan contact op via 040-7200200.

  • Lidmaatschap

  • Wat biedt een lidmaatschap van de Vastelastenbond?

    Als lid van onze vereniging bieden wij u:

    • Kennis over vaste lasten
      Er is veel kennis binnen de organisatie aanwezig. Deze kennis delen wij graag met onze leden. Zo krijgt u meer inzicht in algemene ontwikkelingen, bespaarmogelijheden, voorwaarden en prijzen betreffende vaste lasten. 
       
    • Persoonlijk advies en voorkomen en oplossen van problemen en klachten
      Advies, daar ligt onze kracht. Samenwerkende partners dienen aan ons eisenpakket te voldoen, zodat de kans op onduidelijkheid en klachten wordt verkleind. Indien een lid tóch een klacht of een probleem heeft, gaan wij hiermee pro-actief aan de slag.
       
    • Doorlopend scherpe tarieven voor vaste lasten
      Vereniging de Vastelastenbond biedt vaste contracten aan met doorlopende vaste tarieven. Wij houden de einddatum van uw contracten in de gaten en zoeken tevens de vervolgmogelijkheden voor u uit. Wij zijn uw centrale aanspreekpunt. Contact met leveranciers is in de meeste gevallen onnodig voor onze leden, omdat wij de zaken voor hen regelen.
  • Is het lidmaatschap gratis?

    De leverancier die het product levert dat u aanvraagt betaalt uw lidmaatschap! Het lidmaatschap is voor u dus gratis, ú hoeft er niet voor te betalen. 

    U kunt ook lid worden van de Vastelastenbond zonder een product af te nemen. Bent u (nog) geen lid en wilt u toch op de hoogte blijven van onze aanbiedingen? Meld u dan nu aan voor een gratis lidmaatschap.

  • Kan ik ook lid worden van de Vastelastenbond?

    Iedereen die advies, asstistentie of wil besparen op de kosten voor voorzieningen als energie, TV, telefonie, internet en/of schade- en zorgverzekeringen kan lid worden van de Vastelastenbond! 

     

    Als inkoopcollectief selecteren we voor onze leden de aanbiedingen met de beste prijs/kwaliteitverhouding. Zodra u een of meer producten van ons afneemt, bent u automatisch en gratis lid van de Vastelastenbond. U kunt ook lid worden zonder een product via ons af te sluiten.

    Meer weten over wat wij doen

  • Heb ik als lid financiele verplichtingen aan de vereniging?

    Nee, u heeft als lid geen financiële verplichtingen aan de Vastelastenbond. U betaalt uw facturen aan de partij bij wie u producten via de Vastelastenbond afneemt, en niet aan de Vastelastenbond zelf. Het lidmaatschap van de vereniging brengt dus geen verdere financiële verplichtingen met zich mee.

     

    U heeft alleen een financiele verplichting wanneer u gebruik maakt van de Switch Service. Wij ontvangen dan geen vergoeding van de leverancier, maar vragen aan u een vergoeding voor deze dienst.

  • Aanmelden

  • Hoe kan ik me aanmelden?

    Aanmelden is heel eenvoudig. Klik hier als u één van onze producten wilt afnemen. Vervolgens doorloopt u enkele eenvoudige stappen en melden wij u aan bij de betreffende partner(s) van uw keuze.

    Wilt u (nog) geen product afnemen, maar toch op de hoogte blijven van de Vastelastenbond? Meldt u dan aan voor een gratis lidmaatschap zonder product.

  • Ik ben mijn inloggegevens vergeten

    Vereniging de Vastelastenbond heeft twee inlogsystemen. Eén voor uw verzekeringen en één voor de andere producten. Wanneer u uw inloggevens bent vergeten dan kan u via Login (rechts op onze website) Klikken op inloggegevens vergeten? Hier kan u ze opnieuw opvragen. Vereniging stuurt direct een geautomatiseerde e-mail naar uw e-mail adres. 

    Wanneer u uw gegevens vergeten bent voor de verzekeringen. Dan kunt u uw inloggegevens opnieuw opvragen. U wordt dan doorgeleid naar een de verzekeringspagina van onze partner. Wanneer u op "opvragen" klikt krijgt u een nieuw wachtwoord toegestuurd. Bent u ook uw gebruikersnaam vergeten? Vaak is dit uw e-mail adres. Komt u er niet uit, neem dan gerust telefonisch contact met ons op: 040-7200200.

  • Producten

  • Op welke producten kan ik via de Vastelastenbond besparen?

    De Vastelastenbond is een inkoopcollectief dat zich richt op producten die in het dagelijks leven onmisbaar zijn. Momenteel kunt u bij ons terecht voor energie, telefonie/internet/televisiezorgverzekeringen en schadeverzekeringen.

  • Biedt de Vastelastenbond altijd de producten met de laagste prijs aan?

    Als u door marketingtrucjes van veel aanbieders heen kunt kijken, zult u zien dat de Vastelastenbond bijna altijd de goedkoopste oplossing biedt voor ieder product dat er aangeboden wordt. Maar dan wel zónder foefjes, rare constructies met ontbindende voorwaarden, addertjes onder het gras of vergelijkbare oneerlijke zaken. 

     

    Qua prijs/kwaliteit verhouding biedt de Vastelastenbond kortom een dienst aan waar grotere bedrijven jaloers op mogen zijn.

     

    Wij hebben verschillende producten in ons assortiment. Niet bij alle producten pretenderen wij de goedkoopste te zijn. Soms is kwaliteit belangrijker. Bij het ene product ligt de nadruk op het bedingen van de laagste prijs, zoals de Switch Service en abonnementen voor internet, tv en bellen. Bij andere producten ligt nadruk meer op kwaliteit, service en voorwaarden gekeken, zoals isolatie en zonnepanelen. 

     

    We geven op deze pagina per product aan wat de toegevoegde waarde van Vereniging de Vastelastenbond is. 

     

  • Hoe moet ik een schade melden?

    Wanneer u een verzekering heeft afgesloten via de Vastelastenbond kan u een schade melden via deze link

    • Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
    • Klik op het tabblad “Mijn schades” en op "Nieuwe schade"
    • Selecteer de verzekering waar het om gaat en klik op “Verder”
    • Beantwoord de gestelde vragen
    • Klik op “Verzenden”
    • U heeft nu uw schade gemeld

    Uw gemelde schade wordt direct in behandeling genomen door een van onze schade-expert bureaus. Wij hebben geen invloed op de schade afhandeling. Soms kan het zijn dat er om extra bewijsmateriaal gevraagd wordt, zoals een foto van de desbetreffende schade. 

     

    U ontvangt, direct, een e-mail met de adresgegevens van het schade-expertbureau. Indien de schade afdeling het nodig acht om een expert bij u langs te sturen, zullen ze daar melding van maken. De schade-expert neemt, op werkdagen, binnen 24 uur contact met u op. Hij/zij zal u inlichten omtrent de verdere procedure.

    Nadat de juiste schade door de expert is vastgesteld en uiteraard indien de schade onder de dekking van uw verzekering valt, garanderen wij binnen 24 uur het schadebedrag te zullen overmaken.

     

    U kunt uw schades altijd blijven bekijken in uw "Eigen Dossier" onder "Mijn Schades".

  • Welke vaste lasten moet ik regelen bij een verhuizing?

    Wanneer u een nieuwe woning heeft en gaat verhuizen zijn vier vaste lasten die u moet oppakken. 

     

    1. Energiecontract. U heeft als nieuwe bewoner ca. 14 dagen de tijd om een nieuw energiecontract te sluiten. Hier leest u precies wat u moet doen. 

     

    2. Internet, tv en bellen. Het duurt vaak ca. 2 - 4 weken voordat een provider op uw nieuwe adres kan leveren. Wij raden onze leden aan om zo snel mogelijk op het nieuwe adres een internetpakket te kiezen. Via onze postcodecheck, kunt u dat direct online regelen!

     

    3. Opstal- en inboedelverzekering. Wanneer u een nieuwe woning betrekt heeft u een (nieuwe) opstal- en inboedelverzekering nodig. Ook dit kunt u gemakkelijk via de Vastelastenbond regelen!

     

    4. Water aanmelden. Het is nodig om u als nieuwe bewoner aan te melden bij het waterschapsbedrijf dat in uw regio actief is. Klik hier om te kijken welk waterbedrijf in uw regio actief is. Vaak kunt u uw aanmelding per e-mail of telefoon doorgeven. Bij sommige bedrijven kan het ook online. 

    Dit zijn de vier belangrijkste stappen die u moet ondernemen bij uw verhuizing. U kan bovenstaande 3 producten gemakkelijk regelen via de Vastelastenbond, zodat u zich rustig bezig kan houden met uw verhuizing. 

Chat met ons