Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

ACM: 'Overstappen kan tot wel 390 euro opleveren'

Donderdag 20 november 2014 12:39Margot Boesveld

 

Autoriteit Consument & Markt presenteerde 19 november jl. het nieuwe energierapport . 78% huishoudens zijn in 2014 nog niet niet overgestapt van energieleverancier. Overstappen kan volgens de Autoriteit Consument & Markt tot wel €390 opleveren. Toch stappen veel consumenten niet over. Vaak omdat het onduidelijk is wat men ten opzichte van hun huidige contract kan besparen. Ook beseffen veel mensen zich niet dat overstappen via een vergelijkingssite voordeliger is dan via een energieleverancier zelf. 

Van alle Nederlanders is meer dan de helft (55 procent) in de afgelopen tien jaar minstens een keer overgestapt naar een andere energieleverancier. Dat concludeert de Autoriteit Consument & Markt (ACM) in een woensdag verschenen rapport over de energiemarkt.

Afgelopen jaar wisselde 12,7 procent van de consumenten van leverancier, met als belangrijkste reden het prijsvoordeel. Voor degenen die nog nooit zijn overgestapt (45 procent) is volgens de ACM de grootste besparing te behalen, namelijk maximaal 390 euro. Consumenten kijken bij een overstap vooral naar de prijs (72 procent) en het welkomstcadeau (16 procent) van de nieuwe aanbieder. De keuze voor groene stroom is voor 14 procent van de overstappers van belang.

Concurrentie

Concurrentiewaakhond ACM toont zich tevreden met het hoge aantal overstappers. ''Doordat consumenten dit doen worden bedrijven gestimuleerd te concurreren op service, prijzen en nieuwe diensten''. Consumenten die zich oriënteren op aanbiedingen maken vooral gebruik van prijsvergelijkers en de websites van de energiebedrijven zelf. ''Overstappen doen ze echter vooral via het energiebedrijf zelf, terwijl consumenten via de prijsvergelijkingssite goedkoper uit kunnen zijn. Wat ze zich meestal niet realiseren is dat aanbiedingen kunnen verschillen'', aldus de organisatie.

Overstappen loont

Vereniging de Vastelastenbond informeert haar leden al jaren over het nut van overstappen en kwam onlangs met eenzelfde soort berichtgeving dat overstappen loont.

 

Bron: Nu.nl

Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over

Energiereclames te onduidelijk

Woensdag 19 november 2014 15:43

Belangenvereniging Vereniging Eigen Huis (VEH) vindt aanbiedingen van energieleveranciers nog steeds te verhullend. "In commercials lijkt hun aanbod zeer aantrekkelijk, maar er zitten add...

Lees meer

Einde aan 'liegende' gasmeter

Woensdag 19 november 2014 14:48

DEN HAAG - Nederlandse huishoudens hebben de laatste 10 jaar 600 à 700 miljoen euro te veel betaald aan energiebelasting op hun gasrekening. Ook hebben energiebedrijven honderden miljoe...

Lees meer

Zorgpremies bekend: zorgverzekeraars geven winst terug

Woensdag 19 november 2014 14:44

Zorgverzekeraars geven bijna alle winst die zij de afgelopen jaren hebben gemaakt terug door de premies te verlagen. Dat schrijft Het Financieele Dagblad.  Uit een analyse van de kran...

Lees meer

PERSBERICHT: Trouwe energieklanten betalen de hoofdprijs

Dinsdag 18 november 2014 10:16

Onderzoek Vastelastenbond: grote verschillen tussen nieuwe en bestaande klanten.  In marketingland geldt het adagium: een vaste klant is je beste klant. In talloze branches leggen bedrijven d...

Lees meer