Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Animo voor internetbellen neemt af

Woensdag 09 mei 2007 15:08Margot Boesveld

 

Het animo voor internetbellen is fors afgenomen. In het eerste kwartaal meldden zich 133.000 klanten. In de laatste drie maanden van vorig jaar kozen nog 247.000 mensen het goedkopere alternatief voor een vaste telefoonlijn. Het telecombedrijf zette in februari de reclame voor de door problemen geteisterde dienst op een laag pitje.Ongeveer 650.000 Nederlanders bellen met KPN via het internet. De plotselinge groei van het aantal klanten vorig jaar leidde tot veel problemen en klachten van gebruikers. KPN besloot hierop minder reclame te maken, meer monteurs in te zetten en de klantenservice uit te breiden.Het abonneebestand van het vaste net kromp in het afgelopen kwartaal met 140.000 tegen 130.000 in het voorgaande kwartaal. KPN kampt al lang met een afname van het aantal vaste lijnen sinds de kabelbedrijven zich aan telefonie waagden. KPN hoopt met het aanbieden van het goedkopere internetbellen zijn klantenbestand op peil te houden.In Nederland sloot KPN 102.000 nieuwe mobiele bellers aan. Daarmee kwam dit klantenbestand uit op 8,7 miljoen, een stijging van bijna 8 procent. De groei kwam voor rekening van de zakelijke bellers. Het aantal consumenten dat gebruik maakte van de oudste Nederlandse aanbieder van mobiele telefonie bleef stabiel op 5,9 miljoen. Er werd in het eerste kwartaal 11 procent langer gebeld dan in dezelfde periode vorig jaar.De winstgevendheid van de Duitse dochter E-Plus verbeterde na een herstructurering. In Nederland werd het bedrijfsresultaat gedrukt door een miljoenenafschrijving op het netwerk van het overgenomen Telfort.De winst van KPN daalde in het eerste kwartaal van 384 miljoen naar 313 miljoen euro. In dezelfde periode vorig jaar had KPN nog een eenmalige bate van 65 miljoen euro door de verkoop van de Australische probleemdochter Xantic.De omzet daalde van 3 miljard naar 2,92 miljard euro en lag daarmee iets onder de verwachtingen van analisten. In Nederland krompen de opbrengsten met 2,5 procent. Buitenlandse activiteiten brachten 7 procent extra op.Bron: RTL nieuws

Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over

Fusie Nuon en Essent loopt vertraging op

Woensdag 09 mei 2007 15:14

De fusie tussen Nuon en Essent kost meer tijd. De Nederlandse Mededingings-autoriteit heeft mogelijk nog een half jaar nodig voordat het kan zeggen of de fusie door de beugel kan.De Nederlandse Mededi...

Lees meer

'Vergelijkingssites telecom moeten beter'

Woensdag 09 mei 2007 15:16

Websites waar consumenten producten van telecomaanbieders kunnen vergelijken moeten verbeterd worden.Dat concludeert staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) woensdag na een onderzoek naar...

Lees meer

Werkende ouders gebruiken meer energie

Woensdag 09 mei 2007 15:18

Werkende ouders verbruiken meer energie in hun huishouden dan anderen, die het minder druk hebben. Dat komt omdat ze meer energie moeten steken in overleg over de huishoudelijke taken en omdat ze mind...

Lees meer

Opta wil toezicht op kwaliteit internetbellen

Woensdag 09 mei 2007 16:09

De Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta) wil meer te zeggen hebben over de kwaliteit van dienstverlening van onder meer telecombedrijven. ,,Ten aanzien van internetplusbellen zitte...

Lees meer