Let op! Klantenservice beperkt bereikbaar Aangepaste openingstijden van 9 tot 12 uur.
Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Bellen 0900-nummer kost maximaal een euro

Donderdag 19 juni 2014 10:19Margot Boesveld

 

Het bellen naar een klantenservice met een 0900-nummer kost voortaan maximaal een euro per gesprek plus de eigen belkosten.
De maatregel is een gevolg van nieuwe consumentenregels, die vrijdag ingaan. Dat meldt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) donderdag.
Met de nieuwe regels wordt de consument beter beschermd, aldus de ACM. Bedrijven kunnen niet langer bijvoorbeeld twintig cent per minuut vragen voor een consult.
"Hiermee heeft het voor bedrijven geen zin om mensen lang in de wacht te zetten, zoals weleens gebeurde", aldus een woordvoerder.
De consument krijgt ook op andere manieren meer rechten, aldus de ACM. Zo worden overeenkomsten die per telefoon worden afgesloten alleen geldig als de consument er schriftelijk mee heeft ingestemd.
Bovendien gaat de bedenktijd voor een per telefoon afgesloten akkoord naar veertien dagen, evenals die van aankopen boven de vijftig euro aan de deur. Informeert de verkoper de klant niet goed over de bedenktijd, dan kan die tijd oplopen naar maximaal een jaar.
De ACM startte donderdag een campagne om consumenten bewust te maken van de nieuwe regels. "We willen ze op hun rechten wijzen, maar het is uiteraard beter als de consument weet wat zij kunnen vragen", aldus ACM.
Bron: ANP
Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Adelaar

Klasse van ACM (nuttig, zo'n overheid). Mooi dat jullie dit plaatsen!

Vrijdag 27 juni 2014 16:48

Margot

Goed opgemerkt. Vereniging de Vastelastenbond heeft het aangepast in het artikel. Het is 1 euro per gesprek + de gewone belkosten. Wanneer u klant bij een bedrijf was, gold er vóór 13 juni een maximumtarief van 15 cent per minuut.

Vanaf 13 juni 2014 is een maximum vastgesteld van 1 euro per gesprek + de gewone belkosten.Gesprekskosten per minuut mogen niet meer in rekening worden gebracht. U betaalt dan alleen uw gebruikelijke belkosten.

Vrijdag 27 juni 2014 14:54

Miron

Bellen 0900-nummer kost maximaal een euro???? Per wat? Per minuut, per gesprek

Vrijdag 27 juni 2014 13:53

Plaats een reactie

Lees meer over

'Nederlander voorstander van afschaffen energievoorschot'

Woensdag 18 juni 2014 10:39

Bijna zes op de tien Nederlanders vinden dat het maandelijkse voorschot voor de energierekening moet worden afgeschaft. Dat blijkt uit onderzoek van Energievergelijk.nl onder 1.268 huishoudens....

Lees meer

Verhoging waterbelasting van de baan

Dinsdag 10 juni 2014 09:58

DEN HAAG - De verhoging van de waterbelasting die consumenten en bedrijven veel geld zou gaan kosten, is van de baan. Staatssecretaris Eric Wiebes heeft dit vandaag in een brief l...

Lees meer

Goedkope antirimpelcrème scoort het best

Dinsdag 10 juni 2014 09:45

Crèmes die rimpels laten verdwijnen bestaan niet, laat de nieuwe test antirimpelcrèmes van de Consumentenbond zien. Een crème kan wel het vochtgehalte van de huid verbeter...

Lees meer

Rechtsbijstandverzekering – Weet wat uw rechten zijn

Woensdag 04 juni 2014 10:24

De rechtsbijstandverzekering vecht namens u geschillen uit. Wat nu als u een verschil van mening heeft met uw rechtsbijstandsverzekeraar? Veel consumenten weten niet dat ze recht hebben op een seco...

Lees meer