Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Bellen met klantenservice vaak nog te duur

Dinsdag 24 maart 2015 16:54Margot Boesveld

 

Verschillende bedrijven hebben nog steeds een klantenservicenummer waarvoor klanten meer betalen dan wettelijk is toegestaan.
Vooral reiswebsites zouden mensen hiermee onnodig op kosten jagen. Dat concludeert de Consumentenbond in de Consumentengids van april.

Dure telefoonnummers

Nieuwe consumentenregels verbieden klantenservicenummers waarbij per minuut moet worden afgerekend. Bedrijven mogen hun klanten, naast de gewone belkosten, wel een extra bedrag per gesprek rekenen van maximaal 1 euro.

De Consumentenbond bekeek de tariefinformatie van klantenservicenummers op websites van tientallen bedrijven in verschillende branches en belde de nummers ook na. Daaruit bleek dat de meeste onderzochte bedrijven, waaronder banken, verzekeraars, energieleveranciers en telecomproviders, zich aan de nieuwe wetgeving houden. ''Zij rekenen vaak geen extra kosten voor klantcontact’’, aldus de bond.

Reiswebsites

Wel opvallend was het aantal reiswebsites dat zich niet aan de wet houdt, constateerde de belangenorganisatie. ''BudgetAir.nl, Roompot Vakanties en Vlucht24.nl melden op hun website alleen een duur 0900-nummer. Bij Vlucht24.nl betaalt de klant 80 cent per minuut met een maximum van 40 euro per gesprek." Buiten kantooruren gebruikt D-reizen een 0900-nummer voor haar klanten. ''Maar ook dat mag niet.’’ Ook webwinkels gaan zo nu en dan in de fout.

 

''Zo meldt Plasmadiscounter.nl een tarief van 80 cent per minuut en hanteert een aantal elektronicazaken naast een gratis klantenservicenummer, onterecht een duur 0900-nummer voor klanten met een technische productvraag."

 

Bron: ANP

Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over

ACM wil rem op commerciële ontwikkelingen netwerkbeheerders energiemarkt

Vrijdag 20 maart 2015 15:37

ACM wil rem op commerciële activiteiten van netwerkbedrijven op de energiemarkt. De toezichthouder ziet dat netwerkbedrijven dochterondernemingen hebben opgericht die commercië...

Lees meer

Vergelijkingssites misleiden klanten met 'groene energie'

Zaterdag 14 maart 2015 13:17

Online energievergelijkers zijn misleidend voor consumenten die duurzaam willen kiezen. Op geen van de vergelijkingssites kan een klant een echt groene keuze maken bij het wisselen van energieleveranc...

Lees meer

7 tips belastingaangifte en aftrekposten

Vrijdag 13 maart 2015 15:40

Vóór 1 mei 2015 moet de belastingaangifte over 2014 bij de belastingdienst binnen zijn. Aftrekposten kunnen u geld opleveren, dus het loont de moeite hier goed naar te kijken. Aftrekp...

Lees meer

WiFi kanaal, frequentie en WiFi-repeaters instellen

Dinsdag 10 maart 2015 11:26

U heeft het vast al in het nieuws gelezen, de WiFi snelweg is overbelast. Veruit de meeste wifi-apparatuur communiceert via een frequentie rond de 2,4 GHz. In drukke steden zijn er zo veel appara...

Lees meer