CDA: 10 dagentermijn handhaven
Vrijdag 13 januari 2006 09:00:00

Het CDA wil dat de minister de verzekeraars toch aan die tien dagen houdt. De partij vreest dat een langere termijn een belemmering vormt voor mensen die nog naar een andere verzekeraar willen overstappen.Overstappen kan tot 1 maart. Wie overstapt doet dit hoe dan ook met terugwerkende kracht tot 1 januari en zal zijn nieuwe verzekeraar ook over die periode premie moeten betalen. Voor de basisverzekering hebben de verzekeraars afgesproken dat zij de gemaakte en uitgekeerde zorgkosten onderling afrekenen. Een verzekerde hoeft zich daar niet druk over te maken. Alleen de premie en de eigen risico betalingen worden met de verzekerde afgehandeld.Voor de aanvullende verzekering is dat anders. Aangezien die van elkaar verschillen, hebben de verzekeraars afgesproken dat de verrekende kosten via de verzekerde moeten worden afgehandeld. Dit betekent dat de oude verzekeraar eventueel gemaakte kosten van de terug te storten premie aftrekt. Als een uitbetaalde ziekenhuisrekening hoger is dan de terug te betalen premie, zal de verzekerde zijn oude verzekeraar het verschil moeten betalen. De verzekerde kan die kosten dan zelf bij zijn nieuwe verzekeraar declareren. Voorwaarde is wel dat die kosten door de nieuwe verzekering gedekt worden.

Margot Boesveld
Vrolijk en een tikkeltje eigenwijs. Sinds 2013 werkzaam bij de Vastelastenbond als marketing coördinator. Expert op het gebied van alles wat er in de vaste lastenwereld gebeurt.
Wil jij altijd op de hoogte zijn van de blogs van de Vastelastenbond?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Er zijn geen nog geen reacties geplaatst. Bent u misschien de eerste die een reactie plaatst?
Bekijk ook
Heeft u als lid al een overeenkomst met FBTO?
We krijgen de laatste dagen veel vragen van leden die al een zorgverzekering hebben gesloten met FBTO. Kunnen zij ook de 4% korting krijgen? Ja, dat is mogelijk. Als u uw polisnummer doorgeeft aan FBT...
Scheuren!
Een verzekering voor snelheidsovertredingen en parkeerbonnen? Dat klinkt toch te mooi om waar te zijn. Wat zou de ‘catch’ zijn? Trekken ze hiermee niet een bepaalde doelgroep aan? Zijn mensen eerd...
Einde aan kopzorgen
Veel mensen ondervinden hinder als ze wisselen van internetprovider, (mobiele) telefoon- en televisieaansluiting. Dat was aanvankelijk ook voor energie, maar daar hebben leden van de Vastelastenbond g...

Populair

Word gratis lid van de Vastelastenbond
Als lid van de Vastelastenbond begin je meteen met profiteren:
  • Gratis WOZ-waarde check
  • Advies over al je energievragen
  • Energiefeitjes & bespaartips in je mailbox
  • Jaarlijks adviesgesprek over je vaste lasten

Lees hoe we anderen hebben geholpen

10
Gewoon perfect ontzorgt.
Een uitstekende klantenservice. Op, voor mij serieuze, vragen krijg ik vlot en duidelijk antwoord.
9
Keurig geregeld
Alles keurig op tijd geregeld.
10
Geen omkijken naar
Alles prima en automatisch geregeld.
30-10-2019 Nico, Woerden
21-10-2019 Jan, Cuijk
21-10-2019 Jaap, Schiedam