Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Consumentenbond kraakt tegemoetkoming KPN

Woensdag 07 maart 2007 14:09Margot Boesveld

 

De Consumentenbond vindt de tegemoetkoming van KPN voor klanten van internetbellen onvoldoende. Huishoudens die klachten hebben over de dienst mogen twee maanden gratis bellen naar vaste nummers binnen Nederland. Dat staat volgens de Consumentenbond echter niet in verhouding tot de ellende die klanten hebben ervaren.De belangenorganisatie verwacht niet dat consumenten blij zullen zijn met het aanbod van KPN. Ze kunnen zo'n 20 euro terugkrijgen van het concern, heeft een woordvoerder van de Consumentenbond berekend. Onbeperkt bellen bij KPN kost maandelijks 10 euro. De bond voelt meer voor een regeling waarbij KPN bijvoorbeeld twee maanden abonnementsgeld kwijtscheldt. Dat levert de consument een besparing op van zeker 70 euro.,,Het is altijd heel makkelijk om voor anderen geld uit te geven'', reageerde een zegsman van KPN woensdag. Klanten klagen volgens hem over veel zaken, maar niet over de coulance van het concern. In individuele gevallen is bijvoorbeeld een schadevergoeding mogelijk. Zo lang de dienst niet werkt, hoeft er niet te worden betaald.KPN: onacceptabele situatieDe Consumentenbond krijgt al lange tijd vele klachten binnen over internetbellen van KPN. Het concern zelf zegt overvallen te zijn door het succes van de dienst. Inmiddels heeft KPN ruim een half miljoen klanten. Zo'n 5 procent daarvan, 25.000 mensen, kampt met ernstige techische problemen. Deze situatie is volgens KPN niet acceptabel.Om de problemen te verhelpen heeft KPN het aantal monteurs verhoogd van 350 naar 440. Ook zet de onderneming extra telefonistes in om de grote stroom telefoontjes af te handelen. Verder is de software van de modems vernieuwd, waardoor het aantal klachten van technische aard snel zal afnemen, belooft KPN. Het concern krijgt inmiddels minder aanmeldingen voor internetbellen binnen, omdat het heeft besloten geen reclame meer voor de dienst te maken zolang de problemen aanhouden.Opzegbrieven op Kassa-site populairDe bond en het consumententelevisieprogramma Kassa zien echter geen verbetering. Kassa heeft sinds zaterdag brieven op zijn website staan, waarmee klanten hun abonnement kunnen opzeggen. Deze zijn al ongeveer 8000 keer gedownload, zei een woordvoerder van het programma. Volgens Kassa is het mogelijk om KPN juridisch aan te pakken en te eisen dat de analoge telefoonlijn wordt hersteld als internetbellen niet werkt.De Consumentenbond heeft sinds woensdag een klachtenlijn. Aan de hand daarvan gaat de organisatie bekijken hoe KPN met klachten omgaat. Mocht dat slecht voor het concern uitpakken, overweegt de Consumentenbond juridische actie. Vrijdag loopt bovendien een ultimatum af dat de bond KPN heeft gesteld. Voor vrijdagmiddag moet de onderneming de problemen van duizend klanten hebben opgelost. KPN zegt daar hard aan te werken.Bron: ANP

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over