Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Consumentenbond vraagt om klachten over telecomsector

Zondag 22 januari 2012 18:51Margot Boesveld

 

AMSTERDAM - De Consumentenbond komt in actie tegen de 'rare regels' in de telecomsector. De bond wil een einde aan het afronden van belminuten, tegoeden die snel vervallen en de problemen rond mobiel internet.

Dat blijkt uit een oproep van de organisatie aan consumenten.

De Consumentenbond vraagt Nederlanders e-cards in te sturen met wat zij beter geregeld willen hebben rond mobiele abonnementen.

Nederlanders kunnen diverse klachten in hun digitale kaarten verwerken. De keuzemogelijkheden zijn: Tegoeden een jaar houdbaar, MB’s loskoppelen van belminuten en sms’jes, lagere internetkosten zonder bundel en gesprekken afrekenen per seconde.

Ophef

Alle onderwerpen kwamen in 2011 onder de aandacht. Zo ontstond er ophef rond het afronden van gesprekken per minuut. Een gesprek van 1 minuut en 3 seconden kost zo 2 minuten aan beltegoed. Bovendien is het tegoed in een abonnement vaak niet langer houdbaar dan een paar maanden.

Daarnaast was er in 2011 veel te doen rondom mobiel internet. In de nieuwe abonnementen van KPN, T-Mobile en Vodafone is internet flink duurder geworden, maar wordt het aantal MB’s bovendien gekoppeld aan belminuten en sms’jes. Hierdoor krijgt iemand die veel mobiel internet gebruikt automatisch veel belminuten en sms’jes die hij of zij misschien helemaal niet nodig heeft.

De Consumentenbond is het bovendien zat dat er buiten de bundel vaak fors betaald moet worden voor mobiel internet.

Bestolen

“Ik weet zeker dat als supermarkten alle boodschappen op hele euro’s naar boven afronden, klanten zich massaal bestolen voelen. Toch hanteren aanbieders van mobiele abonnementen wel dit soort absurde regels. Het wordt hoog tijd dat zij gaan luisteren naar hun klanten”, aldus Bart Combée, directeur Consumentenbond.

De bond zal de ingezonden e-cards na afloop van de actie aanbieden aan de providers.

Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over

Eneco blundert met windcampagne

Woensdag 25 januari 2012 16:51

AMSTERDAM - Energiebedrijf Eneco heeft 30.000 klanten te lage prijzen voorgeschoteld als zij zouden overstappen op het nieuwe product ’HollandseWind’. HollandseWind is een energieco...

Lees meer

Bijzonder veel aardgas gestookt

Vrijdag 03 februari 2012 14:37

GRONINGEN - Nederlandse huishoudens hebben de afgelopen 15 jaar per dag niet zoveel aardgas gestookt als afgelopen woensdag. In totaal ging er dinsdag 519 miljoen kuub gas door de Nederlandse ...

Lees meer

NMa: vergelijkingssites onder de maat

Vrijdag 10 februari 2012 10:33

De meeste vergelijkingssites voor sparen en reisverzekeringen zijn onder de maat. Dat concludeert de Nederlandse Mededingingsautoriteit NMa na bijna 40 van die sites te hebben onderzocht. "...

Lees meer

Telemarketeers negeren Bel-Me-Niet-register

Dinsdag 14 februari 2012 09:00

DEN HAAG - Bedrijven blijken het Bel-Me-Niet-register nog steeds niet serieus te nemen. Vorig jaar zijn bijna 10.000 mensen op die lijst toch gebeld door een telemarketeer. Telecomwaakhond OPT...

Lees meer