Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Consumentenorganisaties in actie tegen NL Energie

Vrijdag 18 september 2015 11:46Margot Boesveld

 

Vorige maand kondigde NLE aan dat honderdduizenden klanten in september twee energierekeningen ontvangen, omdat het bedrijf het betalingsbeleid verandert. Vanaf deze maand moeten klanten van NLE voor het begin van de nieuwe maand hun energierekening betalen. Huishoudens krijgen daarom eenmalig twee rekeningen: die van september en oktober.

In actie tegen NL Energie

De Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis komen vanaf nu gezamenlijk op voor de klanten van de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) die een dubbele energierekening ontvangen. In een brief aan het energiebedrijf vragen de consumentenorganisaties het energiebedrijf onder andere nogmaals het gewijzigde betalingsbeleid terug te draaien. Ook vragen ze NLE de contracten met de huidige klanten op de oude voet voort te zetten.  Behalve klachten over de 'dubbele' nota ontvangen de belangenorganisaties veel meldingen over de korte periode die NLE haar klanten biedt om voortijdig boetevrij het contract op te zeggen. NLE geeft klanten die het niet eens zijn met de wijziging slechts 30 dagen de tijd om op te zeggen. Deze periode vinden de belangenbehartigers, zeker gezien de vakantieperiode, veel te kort.

Onduidelijke communicatie NL Energie

Verder hebben de Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis kritiek op de communicatie van NLE. Die vinden ze gebrekkig en onvolledig. De Vastelastenbond steunt deze uitspraak. Alleen klanten die zich vooraf telefonisch melden bij de maatschappij, hoeven geen opzegboete te betalen. Dit is zeer onduidelijk gecommuniceerd. De consumentenorganisaties stellen dat iedereen die in deze periode overstapt, moet gevrijwaard worden van een boete. De Vastelastenbond betreurt het feit dat klanten die betalingen na komen de dupe zijn, omdat NL Energie wanbetalers wilt aanpakken en hoopt dat de actie van consumentenorganisatie zijn vruchten afwerpt of dat consumenten zelf tot de conclusie te komen om over te stappen naar een eerlijke partij.

Klant bij NL energie en overstappen?

Bent u op zoek naar advies over uw persoonlijke situatie. Overal is een oplossing voor. Heeft u te laat opgezegd en wordt er door NL Energie toch een boete in rekening gebracht? Via het collectieve aanbod van de Vastelastenbond bij energiedirect.nl 2 jaar, wordt deze boete vergoed. Zo heeft u lagere tarieven, zekerheid, eerlijke voorwaarden én krijgt u de opzegboete van NL energie vergoed. 

Heeft u andere vragen, of op zoek naar een echte groene energieleverancier? We helpen u graag bij het vinden van een passend energiecontract met eerlijke voorwaarden een lage prijzen. 

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over