Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

E.ON geeft minder korting dan ze belooft

Donderdag 10 juni 2010 16:57Margot Boesveld

 

Sinds enige tijd biedt E.ON een 3-jarige overeenkomst met een variabele prijs. Zij garanderen consumenten 20% korting. Maar wanneer we alles nauwkeurig berekenen concluderen we dat de korting in werkelijkheid maar 11% bedraagt.

E.ON geeft in werkelijkheid minder korting dan dat ze de consument beloofd. Dit leek ons voldoende reden om eens met de klantenservice van E.ON te bellen. Zie hieronder het gespreksverslag.  

Medewerker 1 E.ON     : “Het klopt dat u als klant in het eerste jaar 20% korting krijgt. Dit is onze beloning aan u omdat u drie jaar klant bij ons wordt.”
     Vastelastenbond   : “Ten opzichte van wat krijg ik 20% korting?”
Medewerker 1 E.ON : “U krijgt 20% korting ten opzichte van onze standaardtarieven.”
     Vastelastenbond : “Ik heb dat verschil berekend. Het verschil tussen deze tarieven is maar 11% voor gas en voor stroom”
Medewerker 1 E.ON : “Hmm, dat is raar. Ik ga u even doorverbinden met een collega die hier meer van weet.”
Medewerker 2 E.ON : “U krijgt 20% korting ten opzichte van de tarieven van uw huidige leverancier.”
     Vastelastenbond : “Aah, ok. Dus als ik nu al een goedkope leverancier heb dan kan het zijn dat ik nog lagere tarieven krijg dan de tarieven die op uw website staan?”
Medeweker 2 E.ON : “Nee. U krijgt TOT 20% korting ten opzichte van de tarieven van uw huidige leverancier.”
     Vastelastenbond : “Maar dan klopt de tekst op jullie website niet. Daar staat namelijk: Gegarandeerd 20% korting Omdat u bereid bent om een 3-jarig contract met ons aan te gaan, kunnen wij u een dubbel voordeel aanbieden. U ontvangt gegarandeerd een jaar lang 20% korting op ons reguliere flexibele tarief."
Medewerker 2 E.ON : “‘U heeft gelijk. Ik ga het intern bespreken. Mocht u zich toch willen aanmelden dan kunt u bellen met onze helpdesk.”

Het is nu bijna een week geleden dat we met de klantenservice van E.ON hebben gebeld. We hadden gehoopt dat ze de aanbieding aan zouden passen. Helaas is er niets veranderd: de tarieven zijn niet omlaag bijgesteld en de 20% korting ook niet.

Concludeer zelf:

·          Vermelding gegarandeerd 20% korting op website E.ON: http://www.eon.nl/consumenten/Klant-worden/detail-flexibel-3jaar

 

·          Flexibele bespaartarieven 3 jaar: http://www.eon.nl/Template/EON/BinaryResource/document/17122009_Tariefblad%20jan%202010%20-%203%20jarig.pdf

·          Flexibele bespaartarieven onbepaalde tijd: http://www.eon.nl/Template/EON/BinaryResource/document/18122009_Tariefblad%20jan%202010%20-%20onbepaaldetijd.pdf

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over