Einde aan kopzorgen
Vrijdag 27 januari 2006 14:07:59

Veel mensen ondervinden hinder als ze wisselen van internetprovider, (mobiele) telefoon- en televisieaansluiting. Dat was aanvankelijk ook voor energie, maar daar hebben leden van de Vastelastenbond geen last van. Alles verloopt vlekkeloos. Datzelfde gaan we ook doen met internet, zodat mensen internet zonder problemen krijgen en probleemloos van aanbieder kunnen wisselen. Dat er behoefte is aan onze service blijkt uit het onderstaande bericht.

Kopzorgen over andere aansluiting internet of telefoon

Het wisselen van internetprovider, (mobiele) telefoon- en televisieaansluiting is voor veel consumenten een probleem. Ongeveer een op de drie mensen die het afgelopen jaar is overgestapt, heeft daar dusdanig veel moeite voor moeten doen dat hij of zij het niet nog eens wil proberen.

Dat blijkt uit een onderzoek dat Heliview in opdracht van het ministerie van Economische Zaken heeft verricht. Een woordvoerster van het ministerie stelde zaterdag dat momenteel met telecomtoezichthouder Opta wordt gekeken wat de grootste drempels zijn voor consumenten om over te stappen en wat de beste manieren zijn om deze aan te pakken.Vorig jaar zomer lanceerde minister Brinkhorst van Economische Zaken ook al het actieplan 'Een slimme consument in een snelle markt' voor de geliberaliseerde en geprivatiseerde elektronische communicatiesector. De bewindsman wil met marktpartijen en organisaties als de Consumentenbond afspraken maken over keuzevrijheid, objectieve

info

rmatie en klachtenafhandeling. Verder zijn regels in de maak over contractduur, stilzwijgende verlenging van overeenkomsten en opzegtermijnen.De Consumentenbond zou graag zien dat mensen ,,net als bij verzekeringen en energie'' niet meer zelf hun overstap hoeven te regelen. ,,Bij een overstap moet de nieuw gekozen aanbieder de administratieve en technische rompslomp uit handen nemen in plaats van de klant daarmee opzadelen'', aldus een woordvoerder van de bond.Volgens de Consumentenbond maken vooral internetproviders het overstappen vaak zo lastig dat mensen blijven zitten waar ze zitten. ,,Daardoor betalen mensen soms honderden euro's te veel voor hun internetaansluiting of blijft de kwaliteit achter'', stelt de woordvoerder.Uit het onderzoek van Economische Zaken blijkt 35 procent van de overstappende internetklanten problemen te hebben ervaren. Bij televisiediensten klaagt 27 procent bij het wisselen over administratieve rompslomp en kosten. In het geval van de vaste telefoonaansluiting spreekt een kwart over drempels bij de overstap en bij mobiele telefonie 22 procent.Het ministerie constateert dat consumenten de afgelopen jaren wel steeds meer zijn gaan winkelen tussen communicatiediensten. Nu is de markt in beweging door ontwikkelingen als digitale televisie en internetbellen. Zo verwacht de Consumentenbond dit jaar een nieuwe prijs- en kwaliteitsslag door de opkomst van gebundelde pakketten; ofwel de zogeheten 'drie in een'-pakketten van telefoon-, televisie- en internetaansluiting. ANP

Margot Boesveld
Vrolijk en een tikkeltje eigenwijs. Sinds 2013 werkzaam bij de Vastelastenbond als marketing coördinator. Expert op het gebied van alles wat er in de vaste lastenwereld gebeurt.
Wil jij altijd op de hoogte zijn van de blogs van de Vastelastenbond?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Er zijn geen nog geen reacties geplaatst. Bent u misschien de eerste die een reactie plaatst?
Bekijk ook
Gaat de verzekeraar op de stoel van de arts zitten?
De eerste geluiden dat verzekeraars zich gaan bemoeien met de kwaliteit van zorg horen we al. Menzis wil huisartsen gaan belonen die goedkope medicijnen voorschrijven. Deze medicijnen zijn niet identi...
Reclame Code Commissie tikt Route Mobiel op vingers
De Reclame Code Commissie vindt dat de pechdienst Route Mobiel te ver gegaan is in zijn pogingen leden af te troggelen van de ANWB. De commissie vindt dat Route Mobiel zich in een tv-spotje ,,kwetsend...
Wanadoo klanten hebben nu de mogelijkheid om op te zeggen
Al eerder kregen we de vraag van mensen of het mogelijk was om Wanadoo op te zeggen, omdat Wanadoo een prijsverhoging toe heeft gepast. Ik heb het uitgezocht en het is mogelijk. Ook de Consumentenbond...

Populair

Word gratis lid van de Vastelastenbond
Als lid van de Vastelastenbond begin je meteen met profiteren:
  • Gratis WOZ-waarde check
  • Advies over al je energievragen
  • Energiefeitjes & bespaartips in je mailbox
  • Jaarlijks adviesgesprek over je vaste lasten

Lees hoe we anderen hebben geholpen

10
Gewoon perfect ontzorgt.
Een uitstekende klantenservice. Op, voor mij serieuze, vragen krijg ik vlot en duidelijk antwoord.
9
Keurig geregeld
Alles keurig op tijd geregeld.
10
Geen omkijken naar
Alles prima en automatisch geregeld.
30-10-2019 Nico, Woerden
21-10-2019 Jan, Cuijk
21-10-2019 Jaap, Schiedam