Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Frustratie over klantenservice neemt toe

Donderdag 03 mei 2012 08:20Margot Boesveld

 

Nederlanders verliezen steeds vaker hun geduld als ze het gevoel hebben dat ze van het kastje naar de muur worden gestuurd of aan het lijntje worden gehouden door een medewerker van de telefonische klantenservice. Een op de drie mensen hing het afgelopen jaar dan de telefoon op en een kwart dreigde over te stappen naar de concurrent. Het Nederlandse volk is daarmee het meest ongeduldige in de wereld geworden.

Dit blijkt uit onderzoek van creditcardmaatschappij American Express onder 11.000 mensen in 11 landen.

Vergeleken met een jaar eerder zijn Nederlanders ongeduldiger geworden. 44 procent van de ondervraagde mensen is bereid om 5 minuten aan de telefoon te wachten, terwijl dat bij persoonlijke klantenservice 8 minuten is. Volgens de onderzoekers is het Nederlandse volk daarmee het meest ongeduldige op deze aardbol geworden.

Opmerkelijk is dat mensen in andere landen hun eenvoudige vragen vooral via e-mail en klantenservice stellen, terwijl in Nederland slechts een vijfde van de consumenten dat doet. Wel gebruiken ontevreden klanten sociale media om hun ongenoegen te uiten over slechte klantenservice of juist de goede service van een bedrijf te roemen.

Overigens lopen de meningen uiteen over de vraag of bedrijven hun klantenservice hebben verbeterd: een op de vier benaderde klanten vindt dat het de goede kant op gaat met de wachttijden, maar bijna net zoveel mensen zien een verslechtering.

Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over

Gas en licht worden veel duurder

Maandag 14 mei 2012 11:12

Huishoudens gaan volgend jaar ongeveer 8 procent meer betalen voor elektriciteit en gas. Het gaat om 160 tot 170 euro per huishouden. Dat meldt het AD vandaag. De krant schrijft de verhoging to...

Lees meer

Vaste elektriciteitstarieven hebben bodem bereikt

Maandag 14 mei 2012 18:12

‘Vaste elektriciteitstarieven goedkoper dan variabele’ Vaste elektriciteitstarieven voor een contractperiode van 5 jaar hebben hun laagste punt bereikt. Dat blijkt uit een onderzoe...

Lees meer

Eigen risico voor de zorg naar 350 euro

Woensdag 23 mei 2012 14:20

Het eigen risico voor de zorg gaat waarschijnlijk naar 350 euro, maar lagere inkomens zullen daarvoor wel via een andere weg worden gecompenseerd. Dat is, althans volgens bronnen op het Binnenhof, ...

Lees meer

Greenchoice ‘meest klantgerichte energieleverancier’: CCDNA Award 2012

Woensdag 23 mei 2012 14:30

Fernanda de Bruijn, directeur operations, en Jurjen Algra, marketing manager, van Greenchoice namen op 10 mei 2012 de Customer Centric DNA-Award voor ‘meest klantgerichte’ energielevera...

Lees meer