Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

In gesprek met Oxxio

Dinsdag 22 november 2005 12:27Margot Boesveld

 

Naar aanleiding van ons persbericht werden we gebeld door Joop Heijenrath, de commercieel directeur van Oxxio. Hij wilde graag een afspraak maken, omdat hij het idee had dat wij waarschijnlijk een verkeerd beeld hadden van de organisatie Oxxio. Oxxio en de Vastelastenbond zitten meer op een lijn dan dat we op het eerste moment zouden denken. 

We schrijven natuurlijk niet zomaar over een organisatie. We krijgen veel mensen die van Oxxio af komen (of er niet vanaf komen), we lezen onderzoeken uit de energiebranche, lezen forums en kijken naar consumentenprogramma's. De conclusie daaruit is: er is geen een energieleverancier die het zo slecht doet als Oxxio. Daar is geen twijfel over mogelijk. Ook in het onderzoek dat de Dte in het derde kwartaal heeft gehouden scoort Oxxio weer zwaar onder de maat. Alle leveranciers zijn gebaat bij een energiebranche zonder problemen. Dat zorgt ervoor dat mensen van energieleverancier gaan wisselen. Net zoals het gebruikelijk is om van mobiele telefonieaanbieder te wisselen.

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Peter Ravestein

Nu 2006 nog steeds in conflict met OXXIO over 2003 nu beweren weer dat ze stroom leverde voordat ik bij OXXIO zat.
Moet zelf nu een copy van het contract opsturen om te bewijzen.
Jaarrekening en eindafrekening niet correct,
gelukkig mijn rekening laten blokkeren voor OXXIO.Aldoende leert men.
Wordt bijna misselijk bij het horen van de naam OXXIO.Jaren moeten wachten op rekeningen.Incassobureau ook bekend.

Maandag 13 november 2006 21:29

janine mudde

wij zijn overgestapt op oxxio en zijn zeer tevreden,de rekening klopt en 't is goed geregeld, ik dacht dat dit bericht wel tussen jullie klachten zou passen, ook eens iets positiefs

Zondag 05 november 2006 09:21

Angela

29 okt 2006
Hallo,
Ik heb gisteren de eindafrekening ontvangen
van Oxxio. Op zich correct, echter ik betaalde 72 euro, kreeg 125, euro terug en
mijn nieuwe bedrag wordt 96,- euro.
Een forse veroging. Bij mijn vader idem dito. Hij betaalde 8,-, kreeg 30,- euro terug en zijn nieuwe bedrag wordt : 48,- euro. Waar komt deze verhoging vandaan ????
Bij een zoekaktie op internet vond ik een bericht waarop werd gewaarschuwd dat als je een mailong niet beantwoorde je inderdaad deze hogere prijzen zou krijgen !! ??
Weet iemand hier iets van ? Het zou mij verbazen dat ik in de stapels mailings die in mijn brievenbus zit ,ik die allemaal na moet pluizen om te kijken of ik iets moet ondertekenen. Dit lijkt mij niet correct zaken doen. Iemand ook deze ervaring bij de eindafrekeing aug 2005 - sep 2006 ?

Angela

Zondag 29 oktober 2006 11:32

anneke groenendijk

ook ik ben klant van oxxio(tegen mijn wil geworden)het was nl eerst energiebedrijf.com waar ik zat stapte toen over naar durion en kreeg toen een brief dat het oxxio werd in de periode dat ik overstapte. tijdens energiebedrijf.com was ik al verwikkeld in de afrekeningprocedure waar ik 2 jaar op moest wachten en uiteindelijk van oxxio heb ontvangen en zoals ik vermoedde kreeg ik geld terug-ik had de rechtsbijstand al ingeschakeld maar ook die kwamen geen stap verder- nu zit ik weer met ze in de klins over het feit dat ze beweren dat mijn contract al sinds energiebedrijf.com bestaat terwijl ik was overgestapt na 2 jaar naar durion (maar helaas een naamsverandering is niks dus) contract loopt gewoon door. Hoe kan je de consument nog meer leugens voorschotelen.
van mij mogen ze aan het (biologische) gas gehangen worden ik ben het spuug zat deze firma

Donderdag 21 september 2006 11:38

Jan

Na enig gespit op het internet kwam ik bij EnergieNed. Hier staat een faxnummer van Oxxio: 035-6265999

Dinsdag 22 augustus 2006 13:30

Jan

Kan iemand een faxnummer van Oxxio op dit web-log plaatsen. Zelf het initiatief nemen door afspraken, klachten en opzeggingen per fax te bevestigen gaat sneller en is goedkoper dan per aangetekende post.

Dinsdag 22 augustus 2006 12:21

debby en johan neys

mijn man en ik zijn helaas vorig jaar mei over gestapt naar oxxio en sinds dien hebben wij trammelant met die gasten wij kregen namelijk een jaar afrekening voor gas en electra en alleen voor electra zouden wij 1500 euro moetten betalen we hebben gebeld en brieven geschreven en zo'n slordige telefoon rekening van ruim 400euro en zes maanden verder zijn wij nu op een punt gekomen om alles uit handen te geven aan de advocaad. ik ben in mijn hele leven nog nooit zo schandeljk behandeld. de dames achter de telefoon mogen absoluut een curus mensenkennis volgen.

Zondag 23 juli 2006 18:25

Marina Jongkind

Ik probeer ook al meer dan anderhalf jaar van Oxxio af te komen. Ze hadden mijn zeer oude ouders gebeld (boven de 80) en die zijn, niet wetend wat ze deden, overgestapt. Dat terwijl ze de maand daarop zouden verhuizen naar een serviceflat in een heel ander deel van Nederland. Oxxio geeft zelf toe dat ze niet mensen boven de 80 telefonisch mogen benaderen. Maar ik heb brieven geschreven en elke week gebeld, maar ze zeggen het niet op. Ik heb nog nooit iets van ze vernomen, terwijl ik vroeg om een reactie. Inmiddels weten ze wel mij te vinden, want ik krijg nu reclame op de naam van mijn vader, maar op mijn adres. Mijn vader is inmiddels dood, dus gaan ze nu mij belagen? Het is weekend dus ik kan ze ook niet bellen. Ik heb nog nooit iemand te pakken kunnen krijgen hoger dan de juffrouw van het callcentrum. De consumentenbond doet ook niets omdat het niet voor mezelf is maar voor mijn vader.
Het is zeer frustrerend. Ik heb nu maar via de website een formulier ingevuld dat mijn vader is overleden en dat ik geen post wil. Misschien helpt dat.
Zo dat ben ik even kwijt.

Zaterdag 22 juli 2006 09:00

Ron van Tooijen

Ik was benieuwd of dat gesprek met die Joop Heijenrath inmiddels al plaatsgevonden heeft? En zo ja, wat was de uitkomst van het gesprek? Zaten jullie inderdaad op één lijn?

Zaterdag 03 december 2005 21:55

B.E. Glerum

Hoezo een verkeerd beeld van Oxxio????

Klanten moeten twee jaar wachten op een afrekening. Krijgen spontaan een ander klantennummer. Termijnbedragen betaald onder het eerste klantennummer worden niet op de eindafrekening vermeld. De nota verstuurd in september 2005 is gedateerd 22 nov 2004.
Geantedateerd!!!!!!!!!
Incassobureau word ingeschakeld om termijn-bedragen te innen nadat het contract al beeindigd is en er nog geen eindafrekening door Oxxio is verstuurd.

Een correctie formulier ingevuld en met een uittreksel van betalingen en beide klantennummers erop vermeld hetwelk op 1 november 2005 in behandeling was, is nog niet beantwoord. Wel tweemaal een brief gekregen resp op 16 en 21 nov 2005 dat het bedrag niet van de giro rekening kon worden afgeschreven. Dat klopt. Ik heb de automatische incasso van Oxxio geblokkeerd. Dit is een eerder schrijven aan Oxxio medegedeeld. Kortom, als ik Oxxio zeg krijg ik een heel vieze smaak in mijn mond. En dat kan de heer Heijenrath in zijjn zak steken.
Meneer Heijenrath. Haal de bezem door die puinhoop die Oxxio heet en behandel de klanten zoals U behandeld wil worden.
Zorg dat de klanten op een fatsoenlijke manier behanddeld worden en antwoord krijgen op hun vragen en klachten. Tot nu toe bent u en het gehele management van Oxxio naar mijn mening nog geen knip voor de neus waard.

Misschien hoort dit schrijven niet onder dit hoofdstuk maar dat is dan een typisch geval van jammer.

Woensdag 23 november 2005 00:34

Plaats een reactie

Lees meer over