Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Internetproviders beloven consumenten opnieuw betere voorlichting

Woensdag 26 juni 2013 11:10Margot Boesveld

 

Nederlandse internetproviders beloven de consument opnieuw beter voor te lichten over de daadwerkelijke internetsnelheid. Volgens de Europese Commissie is de internetsnelheid in ons land te laag en blijven vooral ADSL-verbindingen achter bij de beloofde snelheden.

De Europese Commissie heeft op basis van eigen onderzoek geconcludeerd dat de internetsnelheid in Nederland te laag is. Vooral ADSL-verbindingen zouden nauwelijks de beloofde snelheid halen. Internetproviders adverteren volgens de commissie nog altijd met topsnelheden die in de praktijk niet worden gehaald. De kritiek volgt op de gedragscode die is ingegaan vanaf 1 januari die providers verplicht helderheid te verschaffen over de daadwerkelijke internetsnelheid.

Het uitvoerende orgaan van de Europese Unie erkent dat het lastig is de juiste internetsnelheden te communiceren. De daadwerkelijke internetsnelheid van een internetabonnement hangt namelijk af van verschillende factoren. Toch zouden providers de consument beter moeten informeren alvorens men een abonnement afsluit. Inmiddels hebben providers als KPN, Tele2, UPC, en T-Mobile beloofd om consumenten beter voor te lichten. Volgens de commissie gebeurt dat namelijk nog onvoldoende.

Eerder deed de Consumentenbond ook al een onderzoek naar de internetsnelheden. De consumentenorganisatie krijgt namelijk geregeld klachten binnen van klanten. De bond wil dan ook dat internetproviders de beloftes die ze doen in hun advertenties ook daadwerkelijk nakomen. Verschillende vergelijkingssites concludeerden ook al dat consumenten in de praktijk niet de snelheid krijgen die hun providers beloven.

Bron: internet-adsl.nl/nieuws/internetproviders-beloven-consumenten-betere-voorlichting

Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over

Nederlander maakt zich zorgen over energierekening

Dinsdag 25 juni 2013 11:55

Vier op de tien Nederlanders maken zich zorgen over de hoogte van de energierekening; 15 procent verwacht te moeten bijbetalen. Ruim een kwart verwacht niet bij te betalen, maar ook geen geld t...

Lees meer

Btw dreigt voor particulier met zonnepaneel

Dinsdag 25 juni 2013 10:17

Een deel van de ruim 100.000 huiseigenaren met zonnepanelen moet voortaan btw gaan betalen op door henzelf opgewekte stroom Dat is het gevolg van een uitspraak van het Europese Hof van Justitie...

Lees meer

Energieverbruik thuis vaker onder de loep

Maandag 24 juni 2013 12:48

Nederlanders houden hun energieverbruik nauwgezet in de gaten. Bijna de helft doet dat wekelijks met pen en papier. Consumenten zijn bewust bezig met hun energieverbruik. Meer dan de helft van ...

Lees meer

Ziggo begint publiciteitsoffensief tegen glasvezel

Maandag 24 juni 2013 09:09

Ziggo is een publiciteitsoffensief tegen glasvezel begonnen. Volgens de kabelaar krijgen mensen onterecht te horen dat het huidige kabelnetwerk niet toekomstbestendig is. In gebieden waar Ziggo act...

Lees meer