“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Kies voor de VasteLastenBundel

Bespaar € 360,- op je Energierekening

Jouw vaste lasten onder één dak geregeld.

Eén aanspreekpunt voor je vaste lasten. Regel je energie, verzekeringen en meer via ons.

€119,- p.j

Meer informatie

Kennismaken met Dorathea

Maandag 24 januari 2022 07:59Frank van de Ven
Dorathea Fautngiljanan werkt als manager Customer Care bij de Vastelastenbond.

Dorathea Fautngiljanan werkt als manager Customer Care bij de Vastelastenbond.

Dorathea Fautngiljanan werkt als manager Customer Care bij de Vastelastenbond. Ze helpt de klantadviseurs bij het zo goed mogelijk uitvoeren van hun werkzaamheden. Dat doet ze door middel van teambuilding en coaching. Haar positieve instelling en ambities helpen daar erg goed bij: “Ik beschouw elk gesprek dat we met klanten hebben als een geschenk.”


Wat is jouw functie binnen de Vastelastenbond?

“Ik ben manager Customer Care. Mijn rol is om de medewerkers van de klantenservice te coachen en ondersteunen in hun werkzaamheden. Het is daarbij erg belangrijk dat we de boodschap van de Vastelastenbond goed uitdragen. Ons doel is om voor de klant te besparen. Ik beschouw elk gesprek dat we met klanten hebben als een geschenk. Van elke conversatie kun je wat leren en dat is enorm waardevol.”


Wat maakt het werk van Customer Care zo uitdagend?

“Er komt veel op het team af. Nu de energiemarkt zo onder druk staat en de prijzen zo hoog zijn, krijgen we daar veel vragen over. Vaak komt er nogal wat emotie aan te pas. Je moet ook nagaan dat de meeste mensen pas de telefoon grijpen als ze een klacht hebben. Achter boosheid of frustratie zit een reden. De kunst is om op zoek te gaan naar de reden van die emotie. Dat begint met communicatie. Daarom is het heel belangrijk om de rust te bewaren. Door kalm te blijven, stel je de klant ook gerust. Door goed te luisteren, kun je al veel ontevredenheid wegnemen. Mensen willen gehoord worden en dat doen wij door de dialoog aan te gaan. Ons einddoel is om een gesprek met een glimlach af te sluiten.”


Wat deed je voordat je bij de Vastelastenbond werkte?

“Hiervoor werkte ik bij callcenters van Securitas en KPN. Ik betrok daar ook leidinggevende functies. Dat waren grote organisaties waar ik veel van mijn werkzaamheden kon delegeren. Daar kom ik hier niet mee weg! De Vastelastenbond is een kleine organisatie met betrekkelijk weinig mensen, dus dat betekent dat ik zelf veel op mijn bordje krijg. Dat is goed voor mij, want zo ontdek ik weer nieuwe dingen en dat vind ik leuk.”

Welke vragen komen het meeste binnen op jouw afdeling?

“Momenteel bestaat het merendeel van de telefoontjes uit twee vraagstellingen. De eerste is waarom ‘we zo duur zijn geworden’. Het klopt dat we dit jaar een tariefwijziging hebben doorgevoerd, maar mijn antwoord op die vraag is ‘wat is duur’?  Is maandelijks een paar euro meer betalen voor een dienst waarmee je maandelijks het vijfvoudige bespaart duur? Ik vind van niet.”

Was die tariefwijziging echt noodzakelijk?

“Absoluut! Sommige klanten denken dat zij enkel betalen voor de switch en dat wij de rest van het jaar niets doen. Het tegendeel is waar. Wat mensen niet zien, is dat er achter de schermen ontzettend hard gewerkt wordt om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. We zijn het hele jaar telefonisch en per mail bereikbaar, houden alle marktontwikkelingen bij en voeren zelf ook marktonderzoek uit. Daarnaast communiceren wij continu met onze klanten en laten hen weten waar wij mee bezig zijn. De oude tarieven waren niet meer van deze tijd, omdat ze niet meer kostendekkend waren. Het is ook jaren geleden dat er een tariefwijziging doorgevoerd werd.”


Wat is die tweede veelgestelde vraag?

“De tweede vraag gaat over de VasteLastenBundel. Sinds dit jaar is dit product een feit. We bieden totale ontzorging aan, omdat we jouw energiecontract én verzekeringen onder één dak samenbrengen. We nemen daarbij gratis je zorgverzekering onder de loep en bieden je kosteloos de Duurzaamheidscheck aan. De VasteLastenBundel is ontstaan vanuit klantvragen. De meeste vragen gaan over de inhoud van dit combinatiepakket.”


Hoe kijk jij terug op de ronduit hectische tijd waarin energiebedrijven bij bosjes vielen?

“Het maakt mij trots dat we in zo’n roerige tijd met een overspannen energiemarkt het hoofd koel hebben gehouden. We hebben onze klanten goed kunnen adviseren. Het team heeft heel veel kennis over uiteenlopende onderwerpen. Stuk voor stuk zijn het allrounders. Ieder teamlid heeft een onderdeel waarin zij uitblinkt. Door die kennis te delen, versterken we elkaar. ”


Wat maakt werken voor de Vastelastenbond zo prettig?

“De Vastelastenbond is een kleine, familiaire organisatie en dat is prettig. Er is aandacht voor iedereen en de lijntjes zijn kort. Wat ik bijzonder vind, is dat deze organisatie zich niet alleen op het werven van nieuwe klanten richt. De Vastelastenbond heeft echt hart voor de klant. Het behoud van oude, loyale klanten heeft hier minstens zoveel aandacht. Zo hoort het ook.”
 
Dorathea Fautngiljanan’s motto is: “Carpe Diem.”
Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over Vaste lasten | Geldzaken

De ORV-premie is gigantisch in prijs gezakt, maar helaas profiteert niet elke verzekerde daarvan.

Overlijdensrisicoverzekeringen worden steeds goedkoper

Dinsdag 25 januari 2022 08:20

‌ Overlijdensverzekeringen (ORV) worden in tegenstelling tot bijvoorbeeld de zorgverzekering jaarlijks goedkoper, blijkt uit recent onderzoek. In tien jaar tijd daalde de ORV-premie circa 42 % ...

Lees meer
Zuleyha Kaynas krijgt energie van het doorgronden van klantvragen en wanneer zij mensen kan helpen besparen.

Kennismaken met Zuleyha

Woensdag 19 januari 2022 08:49

‌Als je Zuleyha Kaynas aan de lijn krijgt, ben je verzekerd van goed advies. Zij heeft haar sporen in de verzekeringswereld al ruimschoots verdiend. Net als haar collega’s leeft Zuleyha h...

Lees meer
De gemoedelijke sfeer op het kantoor van de Vastelastenbond vindt Michelle erg prettig.

Kennismaken met Michelle

Dinsdag 18 januari 2022 14:31

‌Ze omschrijft zichzelf als een echte allrounder: Michelle van Oostrom adviseert klanten over verzekeringen, energiecontracten én televisie en internet. Wat haar zo aanspreekt aan haar baan als ...

Lees meer
Oprichter Dirk-Jan Wolfert van de Vastelastenbond is trots op de nieuwe dienst de VasteLastenBundel.

De VasteLastenBundel is hét goede voornemen van de Vastelastenbond

Donderdag 13 januari 2022 11:11

‌Sinds dit jaar is de VasteLastenBundel een feit. Achter de schermen is er hard gewerkt aan dit ultieme bespaarabonnement waarmee klanten volledig ontzorgd worden. Oprichter Dirk-Jan Wolfert is e...

Lees meer