Klachtenlijn voor overstappers zorgverzekering
Dinsdag 20 december 2005 11:15:46

Patiënten en consumentenorganisatie NPCF heeft een meldpunt geopend voor mensen die problemen ondervinden bij het overstappen naar een andere zorgverzekeraar. De NPCF wil met de lijn controleren of de verzekeraars zich aan hun wettelijke afspraken en beloftes houden.Wie tegen problemen oploopt, kan dit op werkdagen tussen tien uur 's ochtends en vier uur 's middags melden op 030-2916777. Klachten kunnen ook gemeld worden op www.npcf.nl.In mei worden de resultaten aan minister Hoogervorst (Volksgezondheid) overhandigd.Vanaf volgend jaar vervangt de basisverzekering het huidige ziekenfonds en de particuliere verzekering. Iedereen is verplicht zichzelf te verzekeren. Mensen die een andere verzekeraar willen, kunnen tot 1 mei overstappen. De verzekeraars zijn verplicht iedereen voor de basisverzekering te accepteren. Bovendien hebben de meeste verzekeraars beloofd dat zij volgend jaar iedereen zullen accepteren voor een aanvullende verzekering.In de energiemarkt waren er redelijk wat problemen met het switchen. Zou dit ook gelden voor het switchen van zorgverzekeraar? Of hebben deze maatregelen getroffen om een administratieve chaos te voorkomen. Ik ben zeer benieuwd wat de uitkomst van dit initiatief is.

Margot Boesveld
Vrolijk en een tikkeltje eigenwijs. Sinds 2013 werkzaam bij de Vastelastenbond als marketing coördinator. Expert op het gebied van alles wat er in de vaste lastenwereld gebeurt.
Wil jij altijd op de hoogte zijn van de blogs van de Vastelastenbond?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Er zijn geen nog geen reacties geplaatst. Bent u misschien de eerste die een reactie plaatst?
Bekijk ook
‘Gasvoorziening onder druk’
Het gasnetwerk dreigt tijdens de winter overbelast te raken. Nederlanders kunnen er niet van uitgaan dat hun centrale verwarming altijd genoeg gas krijgt. Dat blijkt uit onderzoek van het Energie Onde...
Consument worstelt met te veel keuzemogelijkheden
Een van de bestaansreden van de Vastelastenbond is om namens de consument een keuze te maken. Vaste lasten zijn praktisch voor iedereen hetzelfde. Stroom is stroom, gas is gas en een belminuut is een ...
Gelukkig 2006
Wij wensen iedereen een fijne jaarwisseling en een gelukkig 2006. Team Vastelastenbond

Populair

Word gratis lid van de Vastelastenbond
Als lid van de Vastelastenbond begin je meteen met profiteren:
  • Gratis WOZ-waarde check
  • Advies over al je energievragen
  • Energiefeitjes & bespaartips in je mailbox
  • Jaarlijks adviesgesprek over je vaste lasten

Lees hoe we anderen hebben geholpen

10
Gewoon perfect ontzorgt.
Een uitstekende klantenservice. Op, voor mij serieuze, vragen krijg ik vlot en duidelijk antwoord.
9
Keurig geregeld
Alles keurig op tijd geregeld.
10
Geen omkijken naar
Alles prima en automatisch geregeld.
30-10-2019 Nico, Woerden
21-10-2019 Jan, Cuijk
21-10-2019 Jaap, Schiedam