Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar opInternet en TV

Bespaar € 200,- op je Internet en TV

Door over te stappen van internetprovider

Gemiddelde besparing door goedkopere provider 

€200,- p.j

Meer informatie

KPN verliest in 3 maanden tijd 31.000 klanten

Zaterdag 27 juli 2019 14:16Margot Boesveld
KPN in zwaar weer?

KPN in zwaar weer?

Er lijkt geen einde te komen aan de dalende omzet van KPN.  Ook dit jaar is het weer zover. In de eerste helft van 2019 werd 3,3 procent minder omgezet dan een jaar geleden.

Dit komt omdat KPN stopt met het merk Telfort en XS4ALL en dat kost het telecombedrijf klanten. Het afgelopen kwartaal verloor het bedrijf per saldo 24.000 internetklanten en 7000 tv-abonnees. Uiteindelijk gaat het om kosten besparen.

"Dit is ongeveer in lijn met de verwachtingen", zegt Jan Kees de Jager, de financiële topman van het telecombedrijf, over het aantal klanten dat vertrekt. "Veel van de Telfort-klanten gaan naar KPN, maar er zijn ook een aantal klanten die ergens anders naartoe overstappen."

De klanten die bij KPN blijven, nemen extra diensten af van het concern, waardoor ze het bedrijf meer opleveren. Ook kwamen er 17.000 mobiele bellers als klant erbij. De brutowinst loopt hierdoor wel op, maar er zal op de lange termijn een andere oplossing moeten komen. Je kunt niet tot in het oneindige alleen maar de winst laten stijgen door kosten te beperken. Aldus de Jager.

Bron: nu.nl

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Johan

na 3 dagen aangesloten te zijn bij kpn alles in een verlang ik nu al naar de einddatum van het contract.
Wat een puinhoop!

Moet nog bijna een Jaar!

Help!!

Dinsdag 11 februari 2020 03:31

Adri Reedijk

Ps ik eis dat er maar een AANBIEDER is VOOR het gebruik Telefoon Radio Televizie EN dat IS K P N

Dinsdag 24 september 2019 14:46

Pedro

I.p.v. alles duurder maken of dingen afstoten , maak het is goedkoper ( geld verdienen doen ze toch wel ) als met het goedkoper maakt dan zullen er vast meer mensen naar KPN overstappen.
Er worden geregeld updates & verbeteringen gedaan .dat is een groot plus punt .

Woensdag 31 juli 2019 21:32

Harry

Gelet op de forse prijsstijgingen zowel bij Ziggo als KPN over de laatste 5 jaren blijkt hoe oppermachtig deze beide partijen zijn. Er is amper sprake van concurrentie en de kartel waakhond is er slechts voor de vorm.

De kabel-infrastructuur van Ziggo is destijds door de gemeenschap aangelegd nu is het cashen tegen absurde hoge tarieven. Geen wonder dat er 1,8 miljard winst in 2018 op een omzet van 3,8 miljard. De oud aandeelhouders van Essent hebben behoorlijk zitten te slapen.

Woensdag 31 juli 2019 14:15

F.J.Ulrich

Ik ben nu bij XS4ALL.NL wanneer kpn het stoppen met XS4ALL.NL definitief maakt zal ik overstappen naar een andere provider, en dan wel een die geen binding heeft met kpn.

Woensdag 31 juli 2019 10:48

Strubbe

Winst laten stijgen... Groeien, dat moet toch, ook al groeit de wereldbol niet.
Laat de kosten stijgen... Maar... Maak dan voor laagverdienenden een mogelijkheid nog mee te doen met internet, bellen, media, met een kleiner pakket. Voor hen groeit het inkomen niet. Dus is daar de kosten laten stijgen inhumaan.
Is winst, meer en meer, zo belangrijk, boven humaniteit, dat er geen goed alternatief komt voor lage en qua koopkracht dalende inkomens?

Dinsdag 30 juli 2019 23:23

Martin

Ik ben ook na jaren weg bij KPN althans direct want de aanbieding van NLE als energie leverancier die een compleet pakket levert van KPN was voordeliger en ik heb dezelfde apparatuur gekregen alleen staat er geen KPN op

Dinsdag 30 juli 2019 21:23

Plaats een reactie

Lees meer over Internet

Ondanks dat de De provider in maart zei dat abonnementsprijzen niet aangepast werden, voert Ziggo toch een prijsverhoging door.

Ziggo gooit prijzen alweer omhoog

Donderdag 09 mei 2019 09:40

Ondanks dat de de provider in maart zei dat abonnementsprijzen niet aangepast werden, voert Ziggo toch een prijsverhoging door. De abonnementsprijzen van alles-in-één-pakketten worden door...

Lees meer
Internet provider KPN weer duurder 2019

KPN verhoogt tarieven internet, tv en bellen per 1 juni 2019

Dinsdag 16 april 2019 09:30

KPN heeft wederom een prijsstijging aangekondigd voor internet, tv en bellen. De thuispakketten stijgen met 1 tot 3,50 euro per maand. Voor de meeste pakketten gaat de internetsnelheid niet omhoog. Al...

Lees meer
Wij geven providers een rode kaart voor behoud van bestaande klanten

Oneerlijk! Internetproviders geven nieuwe klanten hogere korting dan huidige klanten

Donderdag 11 april 2019 10:56

De Vastelastenbond vindt het oneerlijk dat vaste klanten meer betalen dan nieuwe klanten. Het verschil ligt tussen de 100 en 400 euro per jaar. Vandaar dat wij een methode ontwikkeld hebben om dit teg...

Lees meer
Prijzen van het internet worden duurder en duurder

Prijs vast internet stijgt met 28 procent in 4 jaar

Woensdag 10 april 2019 14:27

Een abonnement op vast internet is nu 28 procent duurder dan 4 jaar geleden. Belangrijk om daarbij te melden is wel dat de internetsnelheden zijn toegenomen. Ieder jaar in juni of juli verhogen int...

Lees meer