Ziggo gooit prijzen alweer omhoog

Publicatie datum: Donderdag 09 mei 2019 09:40:01

weer prijsverhoging bij ZiggoOndanks dat de de provider in maart zei dat abonnementsprijzen niet aangepast werden, voert Ziggo toch een prijsverhoging door. De abonnementsprijzen van alles-in-één-pakketten worden door Ziggo alweer verhoogt. Per 1 juli gaan de prijzen voor de alles-in-1 abonnementen € 2,50 euro per maand omhoog. Dit geldt voor Alles-in-1 Start, Alles-in-1 Complete, Alles-in-1 Max, TV + Internet pakketten, Internet & TV Start, Internet & TV Complete, Internet & TV Max,

Niet alleen de alles-in-1 abonnementen worden duurder, ook de overige diensten krijgen een prijsverhoging. Heeft u alleen internet? Het abonnement Internet Start gaat met € 2,55 omhoog en internet Complete wordt € 2,95 duurder. De prijs voor vast bellen blijft gelijk, maar heeft u Volop bellen. Dan betaalt u per 1 juli € 11,95 per maand. 

Cybercrime reden voor verhoging

Volgens het telecombedrijf worden de tarieven verhoogd vanwege investeringen.  Als concrete redenen van de tariefverhoging noemt Ziggo het datagebruik dat volgens het bedrijf ‘explosief’ groeit. Ook wordt er steeds intensiever van het netwerk gebruik gemaakt. Door de toenemende dreiging van cybercrime worden er ook meer veiligheidseisen gesteld aan de netwerken. Tenslotte zegt de internetaanbieder dat er geld gaat zitten in de verbetering en afstemming van producten waarmee er flexibel tv gekeken wordt. De prijzen worden per 1 juli verhoogd, maar omdat Ziggo de abonnementskosten vooraf in rekening brengt, is de prijsverhoging al vanaf 7 juni op de factuur te zien.  De nieuwe prijzen staan al online en zijn hier terug te vinden.

KPN verhoogt prijzen en wijzigt inhoud abonnementen

KPN kondigde onlangs aan de prijzen voor tv en internet ook te verhogen. KPN voerde naast een prijswijziging ook een wijziging in de zenders door. Daar verdwijnen er zenders en komen er een aantal voor in de plaats.

Share thisShare this

Butz reageerde op Dinsdag 14 mei 2019 08:35:57

Toen ik deze reactie plaatste was ik de eerste ,persoonlijk vind ik dit niet gek.Ziggo heeft een monopolie positie verworven dus worden de klanten met regelmaat van de klok genaaid De clientèle worden op een gegeven moment zo moe van die gein dat een actie uitblijft,Jammer.Er zijn beslist wel enkele dingen mogelijk maar dan moet er wel iets ondernomen worden deze heren zijn beslist niet zo machtig als ze wel denken.
X