KPN verliest in 3 maanden tijd 31.000 klanten
Zaterdag 27 juli 2019 14:16:10
KPN in zwaar weer?

Er lijkt geen einde te komen aan de dalende omzet van KPN.  Ook dit jaar is het weer zover. In de eerste helft van 2019 werd 3,3 procent minder omgezet dan een jaar geleden.

Dit komt omdat KPN stopt met het merk Telfort en XS4ALL en dat kost het telecombedrijf klanten. Het afgelopen kwartaal verloor het bedrijf per saldo 24.000 internetklanten en 7000 tv-abonnees. Uiteindelijk gaat het om kosten besparen.

"Dit is ongeveer in lijn met de verwachtingen", zegt Jan Kees de Jager, de financiƫle topman van het telecombedrijf, over het aantal klanten dat vertrekt. "Veel van de Telfort-klanten gaan naar KPN, maar er zijn ook een aantal klanten die ergens anders naartoe overstappen."

De klanten die bij KPN blijven, nemen extra diensten af van het concern, waardoor ze het bedrijf meer opleveren. Ook kwamen er 17.000 mobiele bellers als klant erbij. De brutowinst loopt hierdoor wel op, maar er zal op de lange termijn een andere oplossing moeten komen. Je kunt niet tot in het oneindige alleen maar de winst laten stijgen door kosten te beperken. Aldus de Jager.

Bron: nu.nl

Margot Boesveld
Vrolijk en een tikkeltje eigenwijs. Sinds 2013 werkzaam bij de Vastelastenbond als marketing coƶrdinator. Expert op het gebied van alles wat er in de vaste lastenwereld gebeurt.
Wil jij altijd op de hoogte zijn van de blogs van de Vastelastenbond?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Share thisShare this

Adri Reedijk reageerde op Dinsdag 24 september 2019 14:46:42

Ps ik eis dat er maar een AANBIEDER is VOOR het gebruik Telefoon Radio Televizie EN dat IS K P N

Pedro reageerde op Woensdag 31 juli 2019 21:32:31

I.p.v. alles duurder maken of dingen afstoten , maak het is goedkoper ( geld verdienen doen ze toch wel ) als met het goedkoper maakt dan zullen er vast meer mensen naar KPN overstappen.
Er worden geregeld updates & verbeteringen gedaan .dat is een groot plus punt .

Harry reageerde op Woensdag 31 juli 2019 14:15:56

Gelet op de forse prijsstijgingen zowel bij Ziggo als KPN over de laatste 5 jaren blijkt hoe oppermachtig deze beide partijen zijn. Er is amper sprake van concurrentie en de kartel waakhond is er slechts voor de vorm.

De kabel-infrastructuur van Ziggo is destijds door de gemeenschap aangelegd nu is het cashen tegen absurde hoge tarieven. Geen wonder dat er 1,8 miljard winst in 2018 op een omzet van 3,8 miljard. De oud aandeelhouders van Essent hebben behoorlijk zitten te slapen.

F.J.Ulrich reageerde op Woensdag 31 juli 2019 10:48:26

Ik ben nu bij XS4ALL.NL wanneer kpn het stoppen met XS4ALL.NL definitief maakt zal ik overstappen naar een andere provider, en dan wel een die geen binding heeft met kpn.

Strubbe reageerde op Dinsdag 30 juli 2019 23:23:22

Winst laten stijgen... Groeien, dat moet toch, ook al groeit de wereldbol niet.
Laat de kosten stijgen... Maar... Maak dan voor laagverdienenden een mogelijkheid nog mee te doen met internet, bellen, media, met een kleiner pakket. Voor hen groeit het inkomen niet. Dus is daar de kosten laten stijgen inhumaan.
Is winst, meer en meer, zo belangrijk, boven humaniteit, dat er geen goed alternatief komt voor lage en qua koopkracht dalende inkomens?

Martin reageerde op Dinsdag 30 juli 2019 21:23:27

Ik ben ook na jaren weg bij KPN althans direct want de aanbieding van NLE als energie leverancier die een compleet pakket levert van KPN was voordeliger en ik heb dezelfde apparatuur gekregen alleen staat er geen KPN op
Bekijk ook
Zonnepanelen verzekeren, hoe zit dat?
Zijn zonnepanelen automatisch verzekerd? Wat gebeurt er als uw zonnepanelen schade hebben door hagel of storm, of als blijkt dat de installatie niet goed is gegaan? Veel mensen vragen zich af of ...
Piek in stroomverbruik tijdens hitte (hittegolf kost geld)
Stroomverbruik stijgt tijdens hitte 10% tot 15% Tijdens deze zomerse temperaturen neemt het stroomverbruik exceptioneel toe. Wanneer de thermometers temperaturen boven de 32 graden meten, stijgt ...
Foutieve e-mail in omloop
Wij ontvangen de melding van mensen dat ze zijn benaderd met de e-mail: waarom zou u geen bezwaar maken. Deze e-mail wordt NIET vanuit ons verstuurd. Foutieve e-mail Er is vandaag (22-07-2019) e...