Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Mondige NRE-klant: gewoon zelf je voorschotbedrag vaststellen en niet méér betalen

Dinsdag 20 maart 2007 13:56Margot Boesveld

 

De voorschotbedragen van klanten van NRE zijn begin dit jaar tot 50% verhoogd. Dit is ook gebeurd bij mensen die veel geld terug kregen over het afgelopen jaar. Zo was er een man die EUR 821 terugkreeg van het bedrijf maar die toch tien euro per maand meer moest betalen. Bij het Eindhovens Dagblad regent het klachten over het energiebedrijf en het aantal ingezonden brieven is niet van de lucht."Het is een puinhoop", zo zegt een klant van NRE tegen Energeia. Het voorschotbedrag van deze man is vastgesteld op EUR 180 per maand. Hij kwam zelf tot slotsom dat zijn maandelijkse kosten niet meer dan EUR 120 per maand bedragen. NRE wilde het voorschotbedrag echter met niet meer dan 10% verlagen, zo zegt hij. NRE zegt dat de klant op deze manier een mooi spaarpotje voor zichzelf kan aanmaken. "Maar ik spaar liever op mijn eigen manier."Daarom heeft hij het heft zelf maar in handen genomen en besloten om maandelijks niet meer dan EUR 120 over te maken. "Laat ze maar een incasso-bureau op me af sturen, ze kunnen me niets maken". Overigens hebben veel mensen volgens hem nog geen eindafrekening over 2006 gekregen. Hele discussies worden er door klanten met NRE gevoerd om de voorschotnota omlaag te krijgen. Volgens fractielid Bernard Gerard van de SP heeft het bedrijf nu beloofd om de voorschotnota's zonder poeha te verlagen als de klant daar om vraagt en gebeurt dat nu ook.Eon-Benelux, de moeder van NRE, verdedigde zich door te stellen dat de computersystemen voor het berekenen van de voorschotbedragen verkeerd waren afgesteld. Er zou onvoldoende rekening zijn gehouden met de zachte winter. Het bedrijf beloofde vorige maand beterschap en heeft bij NRE orde op zaken proberen te stellen. NRE stuurde eind februari een brief aan de klanten met excuses. De moeder zorgde er ook voor dat de klantenservice verstrekt werd. De dienst is enkele avonden open geweest om klanten de mogelijkheid te geven hun klacht aan de orde te stellen.Volgens directeur Joost van Dijk van Eon-Benelux is het echter niet nodig om het management van NRE te vervangen, zo meldde het Eindhovens Dagblad. "Iedereen kan [...] een fout maken. Wij staan voor onze mensen en hebben absoluut vertrouwen in hun capaciteiten."Het Eindhovens Dagblad constateerde echter vorige week dat de klachten over hoge voorschotnota's blijven aanhouden. Eon Benelux-directeur Peter Sigar beloofde opnieuw beterschap. De problemen zouden in april verholpen zijn. Klanten krijgen nieuwe voorschotbedragen. Hij geeft toe dat het aantal klanten aan het dalen is maar de problemen rond de voorschotbedragen zouden niet tot een 'versnelling' in het verloop hebben geleid.Copyright©, Energeia, 2007

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over