Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Niet meer betalen voor wachttijd servicenummers

Dinsdag 16 januari 2007 13:09Margot Boesveld

 

Minister Joop Wijn van Economische Zaken heeft de Tweede Kamer dinsdag beloofd dat hij binnen drie maanden komt met maatregelen om de consument niet langer te laten betalen voor wachttijd bij telefonische service- en informatienummers.De CDA-bewindsman deelt de irritatie dat bij bellen naar helpdesks en dergelijke ook betaald moet worden voor de tijd dat irritante muziekjes en teksten zijn te beluisteren in afwachting van daadwerkelijke hulp.CDA, PvdA en VVD drongen erop aan hier een einde aan te maken, maar Wijn weet nog niet hoe. De minister heeft er begrip voor dat bij ,,piekbelasting'' wachttijden kunnen ontstaan, omdat bedrijven anders wel erg veel personeel moeten inzetten en de service dus erg duur kan worden.De Kamerleden Jos Hessels (CDA), Martijn van Dam (PvdA) en Charlie Aptroot (VVD) wezen erop dat bedrijven met de servicenummers, waarvoor extra betaald moet worden, geld verdienen door lange wachttijden, dus door slechte service te bieden. Ze vonden elkaar in een motie die Wijn ruimte geeft om zelf met oplossingen te komen.De Tweede Kamer kon zich vinden in het wetsvoorstel om de consument beter te beschermen tegen misbruik van betaalnummers en scherpte dat op enkele punten aan. De toezichthouder van de telefoonbedrijven, Opta, krijgt hierdoor meer bevoegdheden om misbruik aan te pakken. Ook worden bedrijven verplicht zich aan te sluiten bij een geschillencommissie. Tot wetgeving werd besloten toen bleek dat regelingen die de bedrijven zelf maakten om misbruik tegen te gaan in praktijk niet goed werken.Bron: ANP

Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over

Essent neemt Westland Energie over voor EUR 90 mln

Donderdag 18 januari 2007 14:02

Essent neemt Westland Energie Services over. Woensdag is een principe-overeenkomst gesloten, zo hebben de bedrijven donderdag bekend gemaakt. De aandeelhouders van Westland, vooral de gemeente Westlan...

Lees meer

Consument geeft steeds meer uit

Vrijdag 19 januari 2007 06:09

Huishoudens hebben in november vorig jaar 2 procent meer besteed dan in dezelfde maand het jaar daarvoor. Vooral uitgaven aan duurzame goederen zaten flink in de lift, meldde het Centraal Bureau voor ...

Lees meer

Wanneer treedt welk deel van splitsingswet in werking?

Vrijdag 19 januari 2007 18:04

De uitkomst van de behandeling van de splitsingswet in de Eerste Kamer was dat artikelen allemaal op andere momenten in werking treden. Minister Wijn van Economische Zaken heeft, op verzoek van de Twe...

Lees meer

Prijzen vergelijken, bankieren en kopen op het internet neemt toe

Vrijdag 19 januari 2007 18:13

Sinds 1995 peilt marktonderzoeksbureau Trendbox het gedrag van consumenten op het internet. Trendbox concludeerde onlangs dat prijsvergelijken op het internet in opmars is en dat zestig procent van al...

Lees meer