Nuon liegt nog steeds in brief over gasmeter en weet nog niet wat een afspraak is
Donderdag 25 oktober 2007 16:11:39
Nuon stuurt nog steeds een brief aan klanten waarin het bedrijf liegt over de gevolgen van het niet laten vervangen van de gasmeter, ondanks de belofte van het bedrijf om die brief niet meer te versturen. In de brief staat dat Nuon gerechtigd is om de energielevering te stoppen als de klant niet meewerkt aan de vervanging van de gasmeter. Er is echter geen wet die Nuon dat mogelijk maakt, zo zei de DTE al in mei van dit jaar. Woordvoerder Bart Sikking van Nuon zei destijds dat de brief niet meer verstuurd zou worden, of dat die aangepast zou worden, maar dat is dus niet waar. Dit blijkt uit een stuk van Elsevier-journalist Arjan Dasselaar op de website van Planet. Hij heeft de 'bladbrief', zoals hij hem noemt, recentelijk ontvangen en schrijft hierover in zijn column. Dasselaar verwondert zich over de arrogante toon van het bedrijf en over het feit dat Nuon blijkbaar in zijn eentje afspraken kan maken met anderen. "Mijn agenda loopt blijkbaar voor op de gasmeter, want die kan Nuon nu al op afstand uitlezen. Dat, of ze hebben Google Calendar gehackt. Want, wat zegt de brief, 'Onze medewerker zal bij u langskomen om de nieuwe meter te plaatsen op woensdag 31 oktober.' Fijn dat ik 't weet, dan leg ik mijn bedrijf wel stil die dag. Kan mij die omzet schelen. Nuon noemt deze ongevraagde claim op mijn tijd in de brief een 'afspraak'. Dit terwijl Van Dale (en het Burgerlijk Wetboek) toch zeggen dat een overeenkomst iets is waar alle deelnemende partijen mee hebben ingestemd." "Voor het geval de helderziende whizzkids van Nuon onverhoopt een foutje hebben gemaakt (geeft niets, jongens, zoals ze bij Ajax zeggen: alle begin is moeilijk!), is er de afspraken-Twiki. Een sprekende computer die met mij een nieuwe afspraak mag maken als de door Nuon bepaalde tijd niet schikt. Wat een luxe! Aangeven dat ik toch graag zelf over de indeling van mijn tijd wil beschikken, mag trouwens ook per e-mail. Het kan niet op. Nou ja, ik moet wel minimaal drie werkdagen voor de door Nuon bepaalde datum bellen. Zelf houdt Nuon namelijk wél graag greep op de eigen tijdsbesteding." "Mocht ik op 31 oktober zakelijke afspraken hebben, dan blijft de deur van huize Dasselaar mooi dicht. Ik gooi niet mijn agenda om voor bedrijven zonder manieren. Nuon kan daar niet over klagen. Een niet-gemaakte afspraak hoef ik niet af te zeggen. Uit coulance doe ik deze melding bovendien niet drie, maar zeven werkdagen van tevoren. Als het bedrijf gasmeters én mijn agenda op afstand kan uitlezen, dan lukt het vinden van deze column ze ook nog wel", aldus Arjan Dasselaar op Planet.nl. Copyright©, Energeia, 2007
Margot Boesveld
Vrolijk en een tikkeltje eigenwijs. Sinds 2013 werkzaam bij de Vastelastenbond als marketing coördinator. Expert op het gebied van alles wat er in de vaste lastenwereld gebeurt.
Wil jij altijd op de hoogte zijn van de blogs van de Vastelastenbond?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Er zijn geen nog geen reacties geplaatst. Bent u misschien de eerste die een reactie plaatst?
Bekijk ook
Zorgvergelijking Verzekeringssite scoort goed in onderzoek vergelijkingssites
De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft de vergelijking van vergelijking van zorgverzekeringen van Verzekeringssite op alle punten positief beoordeeld. Verzekeringssite is de enige vergelijkingssite...
Scorekaart: Oxxio, Dong en Rendo scoren nog steeds onder de maat
De drie energiebedrijven Oxxio, Dong en Rendo laten het nog steeds afweten als het gaat om het tijdig versturen van rekening. Dit concludeert de toezichthouder DTE in de nieuwste 'scorekaart', het vie...
KPN schrapt providers Planet, Het Net
KPN gaat flink schrappen in zijn portfolio van internetproviders om concurrerend te kunnen blijven. Maar ontslagen vallen er alleen in de telefonie-tak. KPN richt een ware slachting aan in zijn por...

Populair

Word gratis lid van de Vastelastenbond
Als lid van de Vastelastenbond begin je meteen met profiteren:
  • Gratis WOZ-waarde check
  • Advies over al je energievragen
  • Energiefeitjes & bespaartips in je mailbox
  • Jaarlijks adviesgesprek over je vaste lasten

Lees hoe we anderen hebben geholpen

10
Gewoon perfect ontzorgt.
Een uitstekende klantenservice. Op, voor mij serieuze, vragen krijg ik vlot en duidelijk antwoord.
9
Keurig geregeld
Alles keurig op tijd geregeld.
10
Geen omkijken naar
Alles prima en automatisch geregeld.
30-10-2019 Nico, Woerden
21-10-2019 Jan, Cuijk
21-10-2019 Jaap, Schiedam