Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Ondernemers in enquête: service energieleveranciers ondermaats

Vrijdag 11 mei 2007 10:39Margot Boesveld

 

Nederlandse ondernemers zijn ontevreden over de service die energieleveranciers hen bieden. Dat blijkt uit een enquête van ondernemerstijdschrift Sprout en opinieonderzoeksbureau TNS Nipo onder 2.433 ondernemers. Met name de twee grootste energiebedrijven van Nederland, Essent en Nuon, komen slecht uit het onderzoek.De ondernemers werd gevraagd naar een oordeel over de dienstverlening van bedrijven uit verschillende branches. Als beste kwam zorgverzekeraar Univé uit de bus. Van alle ondervraagden was 97% tevreden over dit bedrijf. Nuon scoorde nog niet de helft (46%) en Essent met 39% nog minder. De beste scores voor energiebedrijven zijn voor RWE (85%) en Greenchoice (95%). Greenchoice scoort in de 'algemene' ranglijst gedeeld derde, achter Univé en Zilveren Kruis Achmea en gelijk met Tomtom.Op het deelgebied prijs/kwaliteit-verhouding behaalt Greenchoice van alle bedrijven de hoogste score met 90% tevredenheid. Daarnaast is het groene-stroombedrijf volgens de geënquêteerden de een-na-beste in de categorie budgetbewaking. Andere energiebedrijven scoren in geen enkele deelcategorie in de top vijf.De voornaamste klacht die ondernemers in de enquête hebben over de energiesector in het algemeen, is een gebrek aan flexibiliteit. Minder dan de helft (46%) is tevreden over de flexibiliteit die energiebedrijven aan de dag leggen. De klachtenafhandeling en de kennis van de branche waaraan energiebedrijven leveren, scoren slechts 1% hoger. Toch is de energiesector niet de branche met de laagste algemene tevredenheid. De sector management & personeel (onder andere uitzendbureaus) scoort nog slechter.Copyright©, Energeia, 2007

Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over

Bond eist optie contractbeëindiging voor Edge-klanten Telfort

Dinsdag 15 mei 2007 16:40

De Consumentenbond heeft een brief gestuurd naar Telfort, waarin de bond eist dat Telfort Edge-klanten de mogelijkheid biedt hun contract te beëindigen.Telfort-eigenaar KPN maakte woensdag bekend dat...

Lees meer

Bellen van vast naar mobiel goedkoper

Dinsdag 15 mei 2007 16:44

Bellen van een vaste telefoon naar een mobieltje wordt goedkoper. Volgens de toezichthouder op de telecommarkt Opta besparen consumenten over een periode van drie jaar zo'n 190 miljoen euro.De Opta he...

Lees meer

Nederlandse toerist niet bekend met Europese zorgpas

Dinsdag 15 mei 2007 16:48

Veel Nederlanders weten niet van het bestaan van de Europese zorgpas. Met de kaart, die bij de zorgverzekeraar aangevraagd kan worden, hoeft in de landen van de Europese Unie geen ziekenhuisrekening t...

Lees meer

Leverancier voortaan verantwoordelijk voor teruglevering door kleinverbruikers

Vrijdag 18 mei 2007 15:48

Kleinverbruikers die stroom terugleveren aan het net, kunnen voortaan met hun leverancier afrekenen en niet meer met de netbeheerder. Daarover hebben netbeheerders en leveranciers afspraken gemaakt, o...

Lees meer