Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Opta wil toezicht op kwaliteit internetbellen

Woensdag 09 mei 2007 16:09Margot Boesveld

 

De Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta) wil meer te zeggen hebben over de kwaliteit van dienstverlening van onder meer telecombedrijven. ,,Ten aanzien van internetplusbellen zitten we op het puntje van onze stoel, maar we hebben vrijwel geen mogelijkheden KPN te dwingen hun standaarden aan te passen'', zei voorzitter Chris Fonteijn woensdag bij de presentatie van het jaarverslag.De toezichthouder vindt de problemen bij de internetbeldienst van KPN slecht voor het vertrouwen van de consument. ,,KPN weet het zelf ook heel goed want ze lijden er enorme schade door'', constateerde Fonteijn. Hij vindt het wenselijk dat de Opta meer te zeggen krijgt over de kwaliteit van dienstverlening.Het internetbellen van KPN wordt sinds de introductie twee jaar geleden geteisterd door problemen. ,,De problemen zijn nu grotendeels opgelost en we zien de klanttevredenheid weer toenenemen'', zei KPN-bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer dinsdag nog.KPN is bezig zijn netwerk, dat nu nog grotendeels bestaat uit telefooncentrales, om te bouwen naar een op internet gebaseerd netwerk. Concurrenten van het telecombedrijf maken nu op grote schaal gebruik van die centrales om bijvoorbeeld ADSL en internetbellen aan te bieden.KPN is met deze marktpartijen in gesprek over alternatieven hiervoor. Concurrenten zouden bijvoorbeeld toegang kunnen krijgen via de straatkasten van KPN. Maar volgens Opta is dit over het algemeen niet aantrekkelijk voor bedrijven. Opta ziet ook een mogelijkheid voor concurrenten om op een hoger niveau in het KPN-netwerk een koppeling te maken.,,Als dat goed gaat, zijn er geen extra maatregelen nodig'', zei Fonteijn. De marktpartijen hebben tot 15 juni om hun bevindingen aan de Opta te rapporteren, waarna de toezichthouder deze nog deze zomer verwerkt in een conceptrapport.Niet alleen internetbellen levert veel problemen op. De Opta concludeerde vorige maand dat veel consumenten problemen ervaren bij het overstappen naar een andere internetaanbieder.Ook kunnen consumenten die ontevreden zijn over bijvoorbeeld hun internetbeldienst deze niet zomaar opzeggen. Vaak zitten zij vast aan een bepaald pakket, met daarin ook internet en televisie. ,,Dat geeft nieuwe vraagstukken en overstapdrempels dan we in het verleden gewend waren'', zei Fonteijn. Ontevreden klanten van internetbellen via adsl en kabel kunnen sinds mei wel terecht bij de geschillencommissie voor elektronische communicatiediensten.Bron: ANP

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over