“Wij helpen je graag met je vaste lasten”
Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!
Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond
Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten
Gemiddelde besparing op al je vaste lasten
Tele2-klanten met een mobiel abonnement bij deze operator geven het vaakst aan dat ze binnen een jaar willen overstappen naar een andere mobiele aanbieder. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder zijn Consumer Panel in het tweede kwartaal van 2015 onder 8.535 Nederlandse consumenten. Gemiddeld geven prepaidklanten van mobiele aanbieders minder vaak aan dat zij willen overstappen dan dat postpaid-klanten dat doen, zo blijkt verder uit het onderzoek.
Van de mobiele klanten van Tele2 gaf in het tweede kwartaal van dit jaar ruim een kwart (26%) aan dat zij binnen een jaar willen wisselen van aanbieder, tegen een marktgemiddelde van 16 procent. Klanten van KPN en diens dochter-merken Telfort en Simyo geven benedengemiddeld vaak aan dat zij het komende jaar willen vertrekken bij hun huidige aanbieder (alle drie circa 12%). Het hoge aantal potentiële overstappers bij Tele2 hangt samen met een lage 'Net Promotor Score', een manier om in kaart te brengen of mensen een bedrijf zouden aanraden of niet.
Tele2 blijkt, niet verrassend, de laagste NPS-score te hebben (-18) in het tweede kwartaal. KPN en Simyo hebben juist een positieve NPS: van +7 en +26. De gemiddelde NPS over alle operators samen is +2 procent. Providers Simpel (-6) en Telfort (-3) hadden in het tweede kwartaal een negatieve score.
Hoewel prepaid-klanten gemiddeld minder vaak aangeven te willen vertrekken bij hun huidige mobiele aanbieder, is de NPS-score van prepaid-klanten wel lager dan bij postpaid. 12 procent van de prepaid-klanten stelde in het tweede kwartaal te willen wisselen van aanbieder (5% wil dit binnen een jaar), tegen 27 procent van de postpaid-klanten (waarvan 11% binnen een jaar).
Toch zal een prepaid-klant zijn aanbieder minder vaak aanbevelen aan een familielid, vriend of collega dan een postpaid-klant. Bij prepaid is de gemiddelde NPS marktbreed -15, tegen +6 bij postpaid. Een negatieve NPS hoeft dus niet per definitie te betekenen dat een groter aandeel de komende tijd zal switchen van een provider.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!
Plaats een reactie