De Consumentenautoriteit stelt een onderzoek in naar klachten over telecomaanbieder Pretium Telecom. Het gaat om klachten van KPN-klanten die zonder dat ze het zelf in de gaten hebben een Pretium-abon...
Lees meer“Wij helpen je graag met je vaste lasten”
Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!
Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond
Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten
Gemiddelde besparing op al je vaste lasten
De manier waarop stroombedrijven omgaan met klachten van consumenten deugt niet. Dat stelt de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) op basis van een jaarlijks onderzoek, waarvan de uitkomst woensdag is gepubliceerd.De toezichthouder bekijkt of tegen enkele stroombedrijven zal worden opgetreden.Uit de studie komt naar voren dat consumenten stroombedrijven gemiddeld een onvoldoende geven als het gaat om de afhandeling van klachten. Het onderzoek is gedaan onder tweeduizend klanten van de tien grootste energieleveranciers."Klachten moeten sneller worden afgehandeld en bedrijven moeten zich beter aan de afspraken houden die ze maken met de consument", zei Pieter Kalbfleisch, directievoorzitter van de NMa. De toezichthouder heeft alle onderzochte leveranciers gevraagd om met een zogenoemd verbeterplan te komen. Daarin moeten ze precies aangeven hoe ze tot een verbeterde dienstverlening gaan komen. Consumenten geven de klachtenafhandeling bij stroombedrijven een gemiddeld rapportcijfer van 4,7. Daarmee zijn klanten iets minder somber dan een jaar geleden, toen er een 4,3 werd gegeven. Eneco en Nuon scoren beter dan de gemiddelde rapportcijfers. Hun dienstverlening is ook duidelijk verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Intergas Energie/Dong Energie, NRE/E en Oxxio presteren ondermaats. De NMa doet bij deze bedrijven aanvullend onderzoek naar de redenen hiervoor. De toezichthouder bekijkt of er aanvullende maatregelen nodig zijn, zoals boetes of dwangsommen. Oxxio erkent dat de afhandeling van klachten te wensen overlaat. De stroomleverancier scoorde onder het gemiddelde rapportcijfer van de NMa. "We hebben met de komst van nieuwe systemen vooral problemen gehad met de afhandeling van klachten via de email", aldus een woordvoerder. Oxxio belooft beterschap en streeft ernaar boven het gemiddelde uit te komen. Ook Dong Energy geeft fouten toe. "Het heeft ermee te maken dat zoveel klanten tegenwoordig overstappen van leverancier." "We willen van de lijst af en steken daarom veel geld in verbetering", aldus een woordvoerder. Bij E.on was niemand direct bereikbaar voor commentaar.Bron: ANP
Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.
De Consumentenautoriteit stelt een onderzoek in naar klachten over telecomaanbieder Pretium Telecom. Het gaat om klachten van KPN-klanten die zonder dat ze het zelf in de gaten hebben een Pretium-abon...
Lees meerEuropeanen kunnen in augustus goedkoper mobiel bellen in een ander EU-land. Dat verwachten Europees Commissaris Viviane Reding (Informatietechniek) en de staatssecretaris Joachim Wuermeling van huidig...
Lees meerBedrijven en organisaties die via de telefoon producten aanbieden, gaan consumenten erop wijzen dat zij kunnen aangeven dat zij niet meer gebeld wensen te worden door het desbetreffende bedrijf. Het i...
Lees meerVodafone heeft de informatie over mobiele internetdiensten op zijn website aangepast omdat deze volgens de bond misleidend zou zijn.Vodafone maakte reclame voor zijn mobiele internetdiensten met begri...
Lees meer
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!
Plaats een reactie