Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

UPC gedraagt zich monopolistisch

Donderdag 25 augustus 2005 09:00Margot Boesveld

 

Kabelexploitant UPC moet ophouden zich 'monopolistisch' te gedragen. Minister Laurens Jan Brinkhorst (D66) van Economische Zaken wil dat de Opta, de kartelpolitie voor de telecomsector, ingrijpt om een voorgenomen tariefsverhoging te voorkomen.

Minister Brinkhorst doet zijn uitlatingen naar aanleiding van twee door UPC voorgenomen stappen. Per 1 oktober krijgen abonnees met digitale televisie een nieuwe decoder. Deze is gratis, maar consumenten met een tweede of derde tv-toestel moeten een aanvullende decoder aanschaffen. Daarnaast gaat UPC per 1 januari de tarieven voor televisiekijkers verhogen.

Brinkhorst spreekt van monopolistisch gedrag, omdat het systeem dat UPC gebruikt niet aansluit op dat van andere kabelexploitanten. Consumenten kunnen daardoor moeilijk overstappen naar een andere aanbieder, terwijl ze dat recht behoren te hebben als de exploitant de tarieven of het contract wijzigt. (Bron: nieuw.nl)

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Jan Doeksen

UPC: om te kotsen!
Wat een klotebedrijf dat UPC. Levert een pakketje en dat teken je dan netjes. Is de beste man weer weg en dan zie je wat je getekend hebt: " ja ik wil digiTV, krijge het 3 maanden gratios en daarna betaal ik x per maand". Schofterig vind ik dat. En probeer dan maar eens het pakket weer kwijt te raken. Heeft me eerst 2 keer 10 minuten aan de telefoon gekost à 10 cent per minuut: "ik zal u doorverbinden meneer", niet dus. Een ander denkt dat ik zo gek zal zijn het af te leveren bij het postkantoor: ik heb er niet om gevraagd en dan kom je als UPC het ook maar weer ophalen.

Twee keer een klacht ingevuld met het verzoek me terug te bellen: niets gehoord. Uiteindelijk vond ik nog een ander nummer van de DigiTV, dat gebeld en opnieuw: "u kunt het gratis terugsturen als u het aflevert op het postkantoor". Nogmaals uitgelegd dat ik van deze werkwijze kots en dat ik niet van plan ben om dit pakket zelf maar 1 minuut te vervoeren. Toen kon het toch nog worden opgehaald.
Op de betreffende dag thuis gebleven, geen ophaler. Opnieuw gebeld en weer een halve dag thuis moeten blijven en toen was ik de doos weer kwijt.
Ik vind deze werkwijze om te KOTSEN! Zodra ik nog iets van UPC op dit erf komt dan gaat het over de heg!

Donderdag 22 maart 2007 20:45

Piet Boer

oplichting door UPC.

Ook ik was vastbesloten om mij geen ongevraagd pakket van UPC op te laten opdringen.

Toch stond er gisterenavond opeens een grote doos in de gang: een alleraardigste medewerkster van UPC had zich bij mijn vrouw aan de deur gemeld. Nadat ze zich waarderend over de kindvriendelijkheid van de buurt had uitgelaten, zei ze: "uw man heeft dit pakket besteld". Ze sprak hiermee niet de waarheid, en ze wist dat ze niet de waarheid sprak. Ze deelde die doozen immers huis aan huis uit.

Daarna vroeg ze om 'even hier' te tekenen. Ze was wel zo slim om er niet "voor ontvangst" bij te zeggen.

Mijn vrouw erd hiermee door UPC opgelicht, ze tekende, zonder dat zij het wilde of zich daarvan bewust was, een contract waar absloluut niemand om gevraagd had.

Eigen schuld, had ze maar beter moeten opletten.

Natuurlijk kunnen we hier binnen 7 dagen, wettelijke regeling, zonder opgaaf van redenen nog vanaf, maar door deze stuitende manier van werken zijn we gedwongen om een deel van onze werkdag te reserveren voor het schrijven van een brief om het contract op te zeggen, om een grote doos over straat naar een postkantoor te slepen, daar in de rij te gaan staan, en om geld uit te geven om de opzegging te kunnen versturen.

Bij zoveel oneerlijkheid moet je die opzegging uiteraard wel aangetekend verzenden.

Arnhem, Piet Boer

Vrijdag 26 januari 2007 13:24

I. Noppen

Gaarne stel ik u op de hoogte van de agressieve verkoopwijze van UPC om ongevraagd - en ondanks telefonische afmelding en per email - het apparaat onder geen voorwaarde te willen ontvangen. Werd gewoonweg brutaal bezorgd bij de buren aan de andere kant van de galerij, waardoor ik de levering niet kon weigeren.

Hierbij informeer ik de SP gaarne over de agressieve verkoopmethode van UPC om ongevraagd apparaten te laten bezorgen via de buren aan mensen (ondanks telefonische afmelding en per email). Ik stel u gaarne in kennis van mijn emailbericht aan de directie van UPC (bij gebrek aan een adres UPC per email).
Aan de directie van UPC! (persoonlijk)

Daar UPC ondanks mijn email en telefonisch onderhoud zo brutaal is geweest toch ongevraagd het door mij niet gewenste apparaat UPC te bezorgen bij mijn buren waardoor ik genoodzaakt ben geweest met mijn longemfyseem dat zware pakket naar het postkantoor te sjouwen, verzoek ik u met onmiddellijke ingang € 50,00 over te maken op mijn girorek.nr. 5440936 t.n.v. I. Noppen te Rotterdam voor de toegebrachte schade aan mijn longemfyseem (kreeg een zuurstofgebrekaanval ondeweg), benzinekosten en de wachttijd van 1 uur van mijn kostbare tijd bij het postkantoor.

Ik adviseer u deze schadeclaim niet te negeren, want anders zal ik overgaan tot het publiekelijk aan de kaak stellen van uw agressieve verkoopmethode en het opzettelijk negeren van de mensen hun verzoek uw artikelen niet ongevraagd te bezorgen.

Hoogachtend,

mevr. I. Noppen

Donderdag 30 november 2006 06:37

Plaats een reactie

Lees meer over