Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Voorwaarden mobiele telefonie nog onvoldoende consumentvriendelijk

Donderdag 03 april 2014 10:55Margot Boesveld

 

 
Er is nog steeds niet genoeg verbeterd aan de voorwaarden van mobiele telefoonabonnementen. Die conclusie trekt de Consumentenbond na 3 jaar strijd tegen rare regels van telecomproviders. Tegoeden vervallen nog steeds na een maand, 86% van de abonnementen rondt af op minuten in plaats van secondes en nog steeds is het bij sommige providers mogelijk om onverwacht hoge kosten te maken voor mobiel internet. De Consumentenbond roept de Tweede Kamer op om de kant van consumenten te kiezen en zich op donderdag 27 maart in het AO Telecom in te zetten voor eerlijke en transparante voorwaarden.
Het aanbod van mobiele abonnementen is enorm groot en de rare regels maken de keuze voor consumenten alleen maar moeilijker. De Consumentenbond pleit daarom voor een eerlijk en transparant aanbod, dat aan de volgende eisen voldoet:
1. Beltegoed is minimaal 1 jaar houdbaar.
2. Alle abonnementen ronden af op secondes.
3. Internet is standaard geblokkeerd bij abonnementen zonder databundel.
4. Consumenten krijgen altijd een waarschuwings-sms als ze door hun bundel heen zijn.
Veel te verbeteren
Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'De afgelopen jaren hebben wij keer op keer de problemen in de mobiele telefonie op de kaart gezet. Maar nog steeds verdienen providers elke maand miljoenen euro's door het vervallen van beltegoed en het afronden van telefoongesprekken. Bovendien zijn er nog steeds providers die internet niet automatisch blokkeren voor mensen die bewust geen databundel nemen. En er zijn providers die geen waarschuwings-sms sturen aan mensen met een databundel, als die bundel verbruikt is. Er valt dus nog veel te verbeteren.'
Bron: consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2014/voorwaarden-mobiele-telefonie-nog-onvoldoende-consumentvriendelijk/
Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over