Wanadoo-klanten bellen straks niet meer gratis
Donderdag 12 januari 2006 16:52:03

ADSL-klanten van Wanadoo gaan vanaf eind februari aanstaande een starttarief betalen voor telefonie binnen Nederland. Tot nu toe was bellen binnen ons land voor klanten van de provider gratis.

Per telefoontje betalen de klanten vier cent. Daarentegen mag het telefoongesprek dan wel van onbeperkte duur zijn. Wanadoo is de eerste die de tarieven van het bellen niet verlaagt, maar juist verhoogd. Dit is opvallend omdat telefonie dankzij de VoIP-technologie (bellen via internet) veel goedkoper of zelfs gratis aangeboden kan worden. Blijkbaar is de verkoop van alleen abonnementen onvoldoende om de kosten te dekken. Of andere providers Wanadoo zullen volgen is niet duidelijk. De exacte datum voor de invoering is nog niet bekend. Maar Wanadoo zegt de klant uiterlijk vier weken voor de startdatum op de hoogte te brengen van de stand van zaken. Op de site van Wanadoo staat nu nog dat de tariefwijziging vanaf februari zal plaatsvinden, maar na vaststellen van de exacte datum zal de site geüpdatet worden.

Margot Boesveld
Vrolijk en een tikkeltje eigenwijs. Sinds 2013 werkzaam bij de Vastelastenbond als marketing coördinator. Expert op het gebied van alles wat er in de vaste lastenwereld gebeurt.
Wil jij altijd op de hoogte zijn van de blogs van de Vastelastenbond?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

H.Thoonsen reageerde op Zaterdag 28 januari 2006 19:57:20

Wat een schandalige zet van Wanadoo!! mag dit zomaar en kan ik zodoende onder mijn contract uit????

winny reageerde op Maandag 23 januari 2006 18:56:22

Mag wanadoo dit zo maar doen? Ik ben het er absoluut niet mee eens. Ik ben een ander contract met hen aangegaan.

winny reageerde op Maandag 23 januari 2006 18:56:01

Mag wanadoo dit zo maar doen? Ik ben het er absoluut niet mee eens. Ik ben een ander contract met hen aangegaan.

monica reageerde op Zaterdag 21 januari 2006 09:13:32

Ook ik heb sinds 3 maanden wanadoo de eerste twee maanden werkte het helemaal niet hoge telefoonkosten voor het bellen naar helpdesk maar wel iedere maand incaseren hoor is het zo dat als de tarieven omhoog gaan dat je kunt opzeggen of is er een andere mogelijkheid .
de verbinding werkt nu wel maar mensen die mij bellen zeggen dat er een ruis in de lijn zit en slecht te verstaan ben
Bekijk ook
CDA: 10 dagentermijn handhaven
Het CDA wil dat de minister de verzekeraars toch aan die tien dagen houdt. De partij vreest dat een langere termijn een belemmering vormt voor mensen die nog naar een andere verzekeraar willen oversta...
Heeft u als lid al een overeenkomst met FBTO?
We krijgen de laatste dagen veel vragen van leden die al een zorgverzekering hebben gesloten met FBTO. Kunnen zij ook de 4% korting krijgen? Ja, dat is mogelijk. Als u uw polisnummer doorgeeft aan FBT...
Scheuren!
Een verzekering voor snelheidsovertredingen en parkeerbonnen? Dat klinkt toch te mooi om waar te zijn. Wat zou de ‘catch’ zijn? Trekken ze hiermee niet een bepaalde doelgroep aan? Zijn mensen eerd...

Populair

Word gratis lid van de Vastelastenbond
Als lid van de Vastelastenbond begin je meteen met profiteren:
  • Gratis WOZ-waarde check
  • Advies over al je energievragen
  • Energiefeitjes & bespaartips in je mailbox
  • Jaarlijks adviesgesprek over je vaste lasten

Lees hoe we anderen hebben geholpen

10
Gewoon perfect ontzorgt.
Een uitstekende klantenservice. Op, voor mij serieuze, vragen krijg ik vlot en duidelijk antwoord.
9
Keurig geregeld
Alles keurig op tijd geregeld.
10
Geen omkijken naar
Alles prima en automatisch geregeld.
30-10-2019 Nico, Woerden
21-10-2019 Jan, Cuijk
21-10-2019 Jaap, Schiedam