Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Wanadoo klanten hebben nu de mogelijkheid om op te zeggen

Woensdag 08 februari 2006 13:19Margot Boesveld

 

Al eerder kregen we de vraag van mensen of het mogelijk was om Wanadoo op te zeggen, omdat Wanadoo een prijsverhoging toe heeft gepast. Ik heb het uitgezocht en het is mogelijk. Ook de Consumentenbond heeft het uitgezocht en heeft er een persbericht over geschreven.

'Wanadoo moet klanten informeren over opzegmogelijkheid'

De Consumentenbond eist dat internetprovider Wanadoo zijn klanten die via internet bellen, erop wijst dat zij hun abonnement kunnen opzeggen als volgende maand de voorwaarden veranderen. Wanadoo heeft dat verzuimd en daarmee de wet overtreden, aldus de bond.

Wanadoo heeft zijn klanten wel laten weten dat zij vanaf 21 februari een starttarief van 4 eurocent voor gesprekken gaat invoeren. Van bellen voor een vast bedrag per maand, is dan geen sprake meer, stelt de Consumentenbond.Het bedrijf had klanten ook moeten laten weten dat zij hun abonnement kunnen opzeggen als zij niet akkoord gaan met de wijziging van de voorwaarden. De telecommunicatiewet schrijft dat voor, aldus de bond.Wanadoo heeft de Consumentenbond laten weten dat mensen die willen opzeggen, dat met een telefoontje of per brief kunnen doen. Ook heeft het bedrijf beloofd voortaan de voorlichting over opzegmogelijkheden te verbeteren. De Consumentenbond vindt dat niet voldoende. Zij overweegt toezichthouder Opta in te schakelen wanneer de provider de klanten niet alsnog informeert.Wanadoo zegt de klanten per e-mail van de verandering op de hoogte te hebben gesteld. Via de mail kan worden doorgeklikt naar de site van de provider, aldus een woordvoerster. Daar kan de helpdesk worden aangeklikt en daar is alles te vinden over opzegmogelijkheden.De telecommunicatiewet geeft aan dat klanten ,,genoegzaam'' moeten worden geïnformeerd en Wanadoo vindt dat zij dit zo heeft gedaan. Het bedrijf vindt ook dat het nog steeds waarmaakt dat onbeperkt kan worden gebeld naar alle vaste nummers in Nederland, aldus de woordvoerster, aldus de woordvoerster. Voor het starttarief van 4 eurocent kunnen mensen zo lang bellen als zij willen. ANP

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over