Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Ziggo begint publiciteitsoffensief tegen glasvezel

Maandag 24 juni 2013 09:09Margot Boesveld

 

Ziggo is een publiciteitsoffensief tegen glasvezel begonnen. Volgens de kabelaar krijgen mensen onterecht te horen dat het huidige kabelnetwerk niet toekomstbestendig is.

In gebieden waar Ziggo actief is en er overwogen wordt om op korte termijn glasvezel aan te leggen, verspreidt het bedrijf folders, hangt het reclameposters op en worden mensen aangesproken om niet voor glasvezel te kiezen.

Glasvezel-aanbieders voeren juist campagne om zo veel mogelijk mensen zich te laten inschrijven voor glasvezel. Als 30 procent van de bewoners zich inschrijft, gaat de aanleg van glasvezel namelijk door.

Overbodig

Volgens glasvezelbedrijf Reggefiber is glasvezel 'het netwerk van de toekomst' en wordt dankzij de techniek 'alles anders en beter'.

Ziggo gaat nu fel in de tegenaanval. "Glasvezel is overbodig. Met kabel bent u even goed voorbereid op de toekomst als met glasvezel", stelt het bedrijf in folders. Ziggo verwijst daarbij naar onderzoek van de Consumentenbond.

Sneller

"We vinden de boodschap van Reggefiber misleidend. Ons internet is op dit moment vaak veel sneller dan dat van glasvezel", zegt Erik van Doeselaar van Ziggo. Hij zegt dat Ziggo al vaker tegen Reggefiber heeft geklaagd over de communicatie.

"Iedereen mag zelf weten of ze overstappen of niet, maar we zeggen alleen wel: 'Het internet zal met glasvezel niet beter zijn dan dat wat je nu hebt'", aldus van Doeselaar.

Eigen verhaal

Zo'n 1,5 miljoen huishoudens zijn inmiddels aangesloten op glasvezel. Analistenbureau Telecompaper denkt dat als de groei doorzet er in 2017 3,5 miljoen huishoudens verbonden zijn met het glasvezelnetwerk.

Reggefiber wil niet reageren op het publiciteitsoffensief van Ziggo. "Wij concentreren ons liever op ons eigen verhaal", aldus een woordvoerder.

Bron: nos.nl/artikel/521712-ziggo-hekelt-glasvezellobby.html

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Rolph

Wat ik nog irritanter vind is de gigantische anti-reclame die Ziggo voert op het moment dat ze glasvezel willen aanleggen in een gemeente waar ze ook zitten, met stellingen die vaak onwaar of overdreven zijn.

De kosten van een gemiddeld abonnement van Ziggo welke veruit het meest gebruikt wordt is niet voordeliger dan een vergelijkbaar abonnement op glasvezel. Ik heb momenteel ook Ziggo en ben hier tevreden over, maar ik zie ook graag meer concurrentie voor snelle internetverbindingen.

Momenteel heeft Ziggo hier een monopolie op dat vlak die ze gezien hun reactie op glasvezel niet graag verliezen en dat is naar mijn idee hun voornaamste doelstelling met hun statements.

Zaterdag 29 juni 2013 19:50

Joop

Dat niet alleen!Op de kabel zit alleen Ziggo of Upc of een andere kabelaanbieder.Concurrentie is daar afwezig en daar hebben ze goede zaken door gedaan.Op Glas kan elk bedrijf als leverancier komen en is er dus in principe concurrentie.Alleen is er wel toe gestaan dat 1 bedrijf al die concurrentie gewoon kan op kopen!Zoals KPN!!En dat is natuurlijk goed waardeloos..

Zaterdag 29 juni 2013 11:34

Vastelastenbond

Vastelastenbond laat zich niet gebruiken door Ziggo. We zijn alleen kritisch op glasvezel. Het is een geweldig mooie techniek en absoluut het netwerk voor de toekomst. Echter op dit moment heeft nog niet iedereen het nodig en als je het nu niet neemt mis je niet de boot. Dat is de insteek waarmee glasvezelpartijen klanten proberen over te halen.

Het grootste gedeelte van de mensen kan prima uit de voeten met ADSL of kabel. We spreken regelmatig mensen (zelfs van 70+) die perse glasvezel willen hebben. Als we vragen hoe ze internet gebruiken (surfen en mailen) blijkt dit in veel gevallen helemaal niet nodig.

Uiteraard kennen we de voordelen en is het zeer interessant voor een groep mensen. Maar ga niet blind voor glasvezel, maar bepaal eerst voor jezelf of je het nodig hebt.

Vrijdag 28 juni 2013 17:19

Hans

Ik ben het met de vorige reactie volledig eens. Jaren geleden ben ik al overgestapt op glasvezel. Voor bellen en TV maakt het inderdaad niet uit, maar voor internet is het geweldig. 100Mb upload en download snelheid. Tegenwoordig kun je vaak zelfs al 500Mb krijgen. Het is bij ons even duur als bij Ziggo. Alleen is bij Ziggo de upload snelheid echt erg laag. Een web server, delen van data of telewerken is dan echt niet fijn.

Vrijdag 28 juni 2013 14:58

Joop

Wat een onzin van Ziggo!Glasvezel kan in principe veel hogere snelheden halen als de coaxkabel waar Ziggo nu aan gebonden is!Want dat is het knelpunt bij Ziggo en UPC en al die andere kabelaanbieders.Ze gaan zelf met glas naar de verdelerkasten,maar van af daar zitten ze met de coaxkabel.
En ze kunnen misschien wel symmetrische abonnementen aanbieden,maar ze doen het niet!

Vrijdag 28 juni 2013 14:30

Sanne

Ik heb me niet laten inschrijven voor glasvezel. Geen idee hoe betrouwbaar de providers zijn en de 1e berichten zijn niet positief. Ik was tot voor kort niet ontevreden over Ziggo.
De laatste tijd heb ik serieuze problemen bij Ziggo: mijn verbinding werd voortdurend verbroken. Erg vervelend als je thuis werkt. Bij navraag begreep ik dat het te maken had met de toename van mensen die wireless internet gebruiken.Ik kreeg het advies om regelmatig van kanaal te wisselen. Dat moet handmatig via internet. Daar word ik niet blij van, zeker niet in aanmerking genomen dat Ziggo het wireless gebruik gigantisch stimuleert en abonnees vraagt om toe te staan dat een afgeschermd deel van het modem gebruikt wordt door andere abonnees. Ik voorzie dat het probleem dat ik heb steeds erger gaat worden en dat Ziggo daarvoor niet de verantwoordelijkheid zal nemen. Dat gebeurde althans niet in de telefoontjes die ik pleegde met de servicedienst. Daarin kreeg ik het advies hoe Ik dit probleem kon oplossen, dat eigenlijk mijn probleem niet is. Ik kon van kanaal wisselen, versterkers aanschaffen voor het wifi-signaal en zelf uitzoeken wat dan het beste was. Klaar ben je!

Vrijdag 28 juni 2013 14:08

eelco

Ze vergeten er alleen bij te zeggen dat alhoewel de downloadsnelheid hoger is bij ziggo, de upload dat niet is. De reden waarom ik graag glasvezel zou willen is voor de synchrone verbinding. 100Mb down & 100Mb up heeft echt wel meerwaarde! Helemaal als je veel thuis werkt

Vrijdag 28 juni 2013 11:25

Janssen

Uiteraard hebben de glasvezel-aanbieders gelijk. De verouderde infrastructuur van Ziggo heeft zijn langste tijd gehad. Professionele diensten van Ziggo zijn ook op basis van glas. Het is begrijpelijk dat Ziggo een tegenoffensief is begonnen. Begin vorige eeuw droegen de grote rederijen ook argumenten aan om maar niet het vliegtuig te nemen voor trans-Atlantische vluchten.
Ik begrijp dan ook niet dat de vaste lastenbond zich door Ziggo laat gebruiken om de toekomst te hinderen.

Vrijdag 28 juni 2013 10:11

Plaats een reactie

Lees meer over