Voicemail is een telefoniedienst waarbij mensen ingesproken boodschappen voor u kunnen achterlaten in het geval dat u uw telefoon niet opneemt.

Sommige consumenten vinden voicemail een fijne optie bij hun telefonieabonnement. Andere consumenten hebben er geen behoefte aan. Bij digitaal bellen heeft u te allen tijde de mogelijkheid om de instellingen van uw voicemail aan te passen of compleet opnieuw in te stellen.

Voicemail aan/uitzetten

Wil u voicemail blokkeren of wilt u het juist instellen? De mogelijkheden en procedures hiervoor verschillen per provider en ook per onderling telefoniecontract.

Over het algemeen werkt het instellen van uw voicemail voor digitaal bellen als volgt:

  1. Bel het voicemail telefoonnummer van uw provider

  2. Kies in het keuzemenu voor ‘instellingen’ dan wel ‘opties’

  3. Luister aandachtig naar de instellingsopties, en stel de voicemail in naar uw voorkeuren

Vragen over voicemail installeren?

Heeft u algemene vragen over het aanvragen of installeren van voicemail bij digitaal bellen? Neem dan contact op met Vereniging de Vastelastenbond via 040-7200200, of stuur ons een e-mail via het contact formulier.

Heeft u reeds een digitaal bellen contract van een provider en heeft u vragen over of hulp nodig bij de instellingen van uw voicemail? Neem dan contact op met uw provider. U vindt de contactgegevens terug op de website van uw provider of op een factuur/poststuk dat door hen verzonden is.