Kan ik internet zelf installeren?

Voor verreweg de meeste mensen is het geen probleem om een internet, tv en bellen pakket te activeren. Na uw aanmelding voor het internet abonnement van uw keuze ontvangt u van de provider een installatiepakket thuis. In dit pakket vind u duidelijke instructies waarmee u zelf uw internetverbinding kunt aansluiten. Als het u om wat voor reden dan ook niet lukt om de internet verbinding te activeren dan kunt u telefonische hulp inroepen via de klantenservice van uw provider.
Als u denkt dat u hulp kunt gebruiken bij het installeren van uw internet en/of tv en bellen lijn te activeren, dan kunt u bij het aanvragen een professionele monteur bestellen. Deze internet monteur komt dan bij u thuis alles installeren. Let er wel op dat een monteur bij de meeste abonnementen extra geld kost. Wilt u weten bij welke abonnementen een monteur gratis is? Kijk dan bij onze internet abonnementen

Kan ik mijn telefoonnummer meenemen?

Ja, dat kan. U kunt uw nummerbehoud toepassen bij een switch naar uw nieuwe provider als:

  • u switcht van provider voor vaste telefonie
  • u switcht van vaste (analoge) telefonie (bijvoorbeeld ISDN) bij dezelfde provider
  • u switcht van provider voor vaste (analoge) telefonie om met VoIP te bellen

 

Switcht u van traditionele analoge telefonie met KPN abonnement voor de vaste lijn naar digitaal  bellen via internet, dan is het mogelijk om bij de nieuwe provider uw telefoonnummer op te geven voor nummerbehoud. Deze nieuwe provider zorgt er dan voor dat uw nummer wordt meegenomen en blijft bestaan.
Wanneer u switcht van internet bellen naar internet bellen van een andere provider dan is nummerbehoud natuurlijk ook mogelijk. Bij deze abonnementen gelden grofweg dezelfde regels als die van toepassing zijn voor de breedband abonnementen (ADSL- of kabel).

Let er bij het aanvragen van een internet en/of tv en bellen abonnement op dat de Vastelastenbond het afraadt om uw huidige contract op te laten zeggen door de nieuwe provider. U loopt dan het risico dat de lijn niet op tijd wordt opgeleverd terwijl de oude provider al is opgezegd. U zit dan zonder internet en/of tv en bellen, en dat wil niemand graag. Volg dus bij een switch de volgende stappen:

STAP 1: Voer uw postcode in in onze internet vergelijk module
STAP 2: Kies uw internet abonnement en controleer de voorwaarden
STAP 3: Bestel het internet tv en bellen pakket via de Vastelastenbond
STAP 4: Wacht de bevestiging van de nieuwe provider af. Hierin wordt vermeld wanneer de lijn wordt opgeleverd
STAP 5: Plaats een opzegging bij uw huidige provider. Hanteer als opzegdatum een datum die 7 tot 10 dagen verder dan de opleverdatum van uw nieuwe provider ligt.

De gouden regel bij het overstappen is volgens de Vastelastenbond altijd: zeg nooit uw contract op voordat u bent overgestapt!

Als uw vraag niet tussen dit overzicht van de veel gestelde vragen internet, tv en telefonie staat, kijk dan eens naar alle veel gestelde internet vragen. Wanneer uw vraag ook daar niet wordt beantwoord, neem dan contact op met de Vastelastenbond via ons contactformulier. of bel op telefoon nummer 040-7200200.