Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

UPC wordt Ziggo: alle belangrijke informatie op een rij

Donderdag 21 mei 2015 16:54Margot Boesveld

 

UPC heeft Ziggo overgenomen en gaat gezamenlijk verder onder de naam Ziggo. Vooral voor (oud)klanten van Ziggo zijn er een aantal belangrijke veranderingen. Zo moesten de Ziggo klanten in januari de TV-zenders opnieuw instellen. In maart werden de prijzen ‘geharmoniseerd’ en in mei 2015 zijn de definitieve tarieven gecommuniceerd naar alle Ziggo klanten.

Ziggo klanten en klachten

Het instellen van de nieuwe zenders leidde tot veel klachten. Eén op de vier klanten ondervond na de aanpassingen problemen, meestal blokken en strepen in beeld of slechte ontvangst. Ziggo zegt alle problemen op te lossen. Heeft u nu nog last? Neem dan contact op met Ziggo en vraag om een monteur of nieuwe kabels. Niet tevreden? Stap dan over naar een nieuwe aanbieder.

Of en wanneer u overstapt op één van de nieuwe abonnementen mag u zelf bepalen. De huidige abonnementen blijven in stand. Als bestaande ziggo klant kunt ook gebruik maken van de acties en aanbiedingen voor nieuwe klanten. Zo kunt u toch bij uw kabel aanbiedr blijven, maar bent u goedkoper uit! Doe de postcodecheck of bekijk de aanbiedingen.

Tot 1 juli 2015 kosteloos opzeggen

Bent u (oud) UPC of ziggo klant? Vanaf maart 2015 veranderen de prijzen van Ziggo. De tarieven van de alles-in-1-pakketten stijgen met één euro. De tv+internet-pakketten, waarbij telefonie niet is inbegrepen, stijgen harder in prijs, namelijk met 2,55 euro. 

Omdat de tarieven per 1 juli 2015 stijgen heeft u als oud UPC klant een rechtsgeldige reden voor opzegging. U heeft dan een e-mail gekregen dat uw prijs veranderd. U kunt uw abonnement tot 1 juli 2015 kosteloos aanpassen of opzeggen. Controleer dit altijd even van te voren. Bel Ziggo op 088 – 0590122 (normaal tarief) of 1200 (gratis met een Ziggo lijn). Bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur, zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur.

Ziggo overstappen en opzeggen

Verder veranderd er verder niet zo veel. De samenvoeging is dus geen reden voor opzeggen. Geen e-mail gehad? opzeggen kan wel, maar dan heeft u te maken met een opzegtermijn. Is deze termijn verlopen of bent u langer dan 1 jaar klant, dan heeft u een maandelijks opzegbaar contract en kunt u wel kiezen voor een andere provider. Doe hier de postcodecheck.

U kunt ook overstappen naar een andere provider. U kunt vaak gebruik maken van een overstap service. Dit gaat bij Ziggo nog wel eens mis. Daarom raden we onze leden aan om zelf het Ziggo abonnement op te zeggen, nadat u van de nieuwe provider de startdatum van het nieuwe abonnement heeft doorgekregen.

UPC klanten

In april 2015 zijn voor UPC klanten nieuwe TV zenders automatisch geïnstalleerd. UPC klanten behouden dezelfde apparatuur. Verandert u van abonnement, dan kan het zijn dat u wel nieuwe apparatuur ontvangt. Heeft u een e-mail adres dat eindigt met upcmail.nl of chello.nl. U kunt uw oude e-mail adres blijven gebruiken.

De Vastelastenbond raadt haar leden aan om een e-mail account aan te maken bij een onafhankelijke e-mail provider, zoals google: @gmail.com of outlook.com. Zo bent u niet afhankelijk van uw internet provider en kunt u gemakkelijker overstappen naar een andere provider.

Abonnementen en kosten

In april was er al een prijsstijging. Dit had volgens het nieuwe Ziggo betrekking op de extra zenders. Per 1 juli 2015 wijzigen de prijzen van de pakketten. Wat veranderd er precies? Er komen nieuwe alles-in-1-pakketten. Nieuwe klanten kunnen de apparatuur alleen nog maar lenen.

  • De prijs Alles-in-1 Basis Pakket gaat met € 1,00 per maand omhoog. Ziggo geeft aan dat dit met name komt doordat de Horizon-Go app is verbeterd.
  • Het binnenlandse gesprekstarief voor bellen naar vast en mobiel gaat omhoog met € 0,01 naar € 0,10 per minuut.
  • De internationale gesprekstarieven veranderen. U kunt op de website van Ziggo per land terugvinden wat de gesprekstarieven per land zijn. ziggo.nl/nieuwtarief

Waar kunt u heen als u weg wilt

Als u weg wilt bij het nieuwe Ziggo dan kunt u overstappen naar een andere aanbieder. Zo kunt u bijvoorbeeld kiezen voor ADSL of Glasvezel. ADSL is vaak goedkoper, maar de maximale internetsnelheid is lager en afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Ook heeft u voor ADSL andere apparatuur nodig. U kunt ook kiezen voor glasvezel. Vodafone heeft momenteel scherpe glasvezel aanbiedingen. Afhankelijk van uw postcodegebied kunt u gebruik maken van glasvezel. Bekijk op de website van de Vastelastenbond de mogelijkheden. Zo heeft u gegarandeerd de laagste prijs. Bekijk mogelijkheden

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over