Ziggo verliest klanten na fusie
Maandag 24 augustus 2015 12:16:23

De klant de dupe geworden van de fusie tussen Ziggo en UPC, in april van dit jaar. Sinds de fusie is de prijs omhoog gegaan (met 5 procent), maar daar hebben de klanten maar weinig voor teruggekregen. Met 4 miljoen klanten is Ziggo verreweg de grootste provider van ons land. Al maandenlang regent het klachten. Ook de twee grote storingen van vorige week, hebben de kabelaar geen goed gedaan. De 56.600 klanten die Ziggo sinds de fusie vaarwel hebben gezegd (goed voor 87.000 abonnementen), zijn vooral naar Tele2 (28 procent) en Vodafone (22 procent) overgestapt. 

Extreem hoog

Volgens Joyce Donat van de Consumentenbond is het aantal klachten dat binnenkomt over Ziggo 'extreem hoog'. "We horen al maanden problemen over slecht internet of zenders die uitvallen. Een veel gehoorde klacht is dat de klantenservice heel wispelturig is. Het is maar net wie je aan de telefoon krijgt. Antwoorden verschillen als dag en nacht." Daarnaast is het zo dat het marktaandeel van het bedrijf in één jaar tijd met 4 procentpunt is gedaald, terwijl dat van KPN met 3 procentpunt is toegenomen.

Meer dan 4,6 miljoen huishoudens hebben een alles-in-eenpakket, wat neerkomt op ruim zes op de tien. Daarvan is nog altijd meer dan de helft klant bij Ziggo. KPN is inmiddels goed voor bijna een kwart van die markt.  Uit het onderzoek van 

De reactie van Ziggo

"Vanaf april zijn UPC en Ziggo samen de nieuwe provider Ziggo geworden. Om dit zo soepel als mogelijk te laten verlopen, is er de afgelopen maanden veel aandacht gegeven aan onze service, de introductie van nieuwe producten en diensten en ons landelijke netwerk. We ontvangen veel positieve reacties, maar helaas hebben sommige klanten ook nog problemen. We vragen deze klanten contact met ons op te nemen zodat we hun zo goed mogelijk kunnen helpen."

Tip Vastelastenbond Ziggo

De Vastelastenbond adviseert om goed te kijken naar de verwachte snelheid op uw adres. Dit wordt middels een postcodecheck via de Vastelastenbond van te voren aangegeven. Ziggo is een kabel aanbieder, maar dat is niet altijd noodzakelijk voor een snelle verbinding. Zo hebben Vodafone, Tele2 en Telfort een goed ADSL netwerk. Vergelijk middels de postcodecheck of de snelheid van dit netwerk voldoet aan uw wensen en kies het pakket dat bij uw past. 

Een andere optie is of af te zien van eventuele kortingen en te kiezen voor een maandelijks opzegbaar contract. Bent u niet tevreden over Ziggo, dan kunt u het abonnement zonder gedoe opzeggen en kiezen voor een andere provider. Maakt u wel gebruik van de acties en kortingen dan bent u verplicht om de gekozen contractperiode (vaak 12 maanden) te voldoen. 

 

Wilt u advies voor uw persoonlijke situatie. Neem dan contact op via 040-7200200.

 

Margot Boesveld
Vrolijk en een tikkeltje eigenwijs. Sinds 2013 werkzaam bij de Vastelastenbond als marketing coördinator. Expert op het gebied van alles wat er in de vaste lastenwereld gebeurt.
Wil jij altijd op de hoogte zijn van de blogs van de Vastelastenbond?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Share thisShare this
Er zijn geen nog geen reacties geplaatst. Bent u misschien de eerste die een reactie plaatst?
Bekijk ook
Ruim kwart Tele 2 klanten wil binnen 1 jaar overstappen
Tele2-klanten met een mobiel abonnement bij deze operator geven het vaakst aan dat ze binnen een jaar willen overstappen naar een andere mobiele aanbieder. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper on...
Beste netwerk van Nederland: Vodafone
Het netwerk van Vodafone is uitgeroepen tot het beste van Nederland. KPN en Tele2 komen op een tweede en derde plaats.  In het gepubliceerde Mobile Benchmark NL rapport vergelijkt onderzoeksbure...
Klachten NLE over dubbele incasso voorschotbedrag
De Consumentenbond heeft in korte tijd honderden klachten gekregen van klanten van de Nederlandse Energiemaatschappij (NLE). De klanten zijn boos, omdat de uiterste datum om de maandrekening te b...