Neem voor vragen over je vaste lasten contact op met Vereniging de Vastelastenbond.
Neem contact opVia deze pagina leest u de belangrijkste informatie over energieleverancier Homestroom. Wij vertellen u in ’t kort over de werkwijze van Homestroom, wat te doen bij verhuizing of overstappen en bieden u antwoord op de vraag of Homestroom een goedkope leverancier is.
Homestroom is een energiecollectief waarvoor consumenten een maandelijks abonnementsgeld betalen (€ 4,75 p.m., peildatum februari 2015). Met jaarlijks vaststaande energietarieven worden consumenten vrij gewaard van variabele energietarieven.
Klanten van Homestroom krijgen jaarlijks een nieuw energietarief voorgesteld. Als men dit voorstel niet voordelig vind (of bijvoorbeeld ontevreden is over Homestroom) dan kan men de overeenkomst opzeggen en overstappen naar een andere energieleverancier.
Klanten van Homestroom die tijdens een lopende overeenkomst met deze energieleverancier verhuizen, kunnen telefonisch contact opnemen met Homestroom via telefoonnummer 030-2990906 (lokaal tarief) of hun verhuizing doorgeven via de website van Homestroom.
Een verhuizing is echter óók een goed moment om eens kritisch naar uw energietarieven te kijken. Betaalt u nog wel de laagst mogelijke tarieven, of valt er meer winst te behalen? De Vastelastenbond biedt u graag inzicht en antwoorden op uw vragen. Bereken daarom eenvoudig uw energiekosten en/of neem contact met ons op voor een vrijblijvend besparingsadvies per e-mail of telefoon.
Het energiecollectief Homestroom communiceert jaarlijks haar nieuwe energietarieven. Dat moment is een goede gelegenheid om deze prijzen voor stroom en gas te vergelijken met de tarieven van de concurrenten binnen de energiemarkt.
Energietarieven vergelijken via Vereniging de Vastelastenbond is eenvoudig. U noteert uw energietarieven of opent de tarievenpagina van Homestroom en vult uw postcode in via de Vastelastenbond Energievergelijker.
Vervolgens ziet u in één oogopslag wat u eventueel kunt besparen door over te stappen op collectief ingekochte stroom en gas via hét inkoopcollectief van slim Nederland; Vereniging de Vastelastenbond!
Heeft u een hoge energierekening ontvangen van energieleverancier Homestroom? Een hoge energierekening kan verschillende oorzaken hebben. Enkele voorbeelden:
Verkeerde meterstanden
Controleer of de meterstanden op uw Homestroom rekening overeenkomen met de standen die u door heeft gegeven. Controleer de meterstand van dit moment vervolgens. Als deze stand zéér grote verschillen in meterstanden vertoont, dan heeft u waarschijnlijk te maken met een defecte meter.
Neem in dat geval ten eerste contact op met uw netbeheerder, en vervolgens met Homestroom.
Defecte of niet correct werkende apparatuur
Kapotte of niet goed werkende apparaten zoals wasmachines, vriezers en cv-ketels kunnen uw energieverbruik drastisch beïnvloeden.
Vaak merken consumenten dit pas wanneer de energierekening van de afgelopen 12 maanden binnenkomt. Als de meterstanden op deze energierekening kloppen, is kapotte apparatuur vaak de oorzaak van de hoge verbruikskosten.
U kunt uw apparatuur op de volgende manier controleren op energieverbruik. Ontkoppel ál uw apparatuur, en sluit de stekkers één voor één weer aan. Bekijk daarbij na aansluiting van elk apparaat de energiemeter(s).
Zodra de energiemeter(s) beginnen te lopen wéét u dat het apparaat dat daarvoor is aangesloten de boosdoener is.
Neem uiteraard éérst contact op met Homestroom als u vermoedt dat uw energierekening niet klopt. Heeft u andere vragen over of problemen met uw energierekening van Homestroom? Neem dan contact op met Vereniging de Vastelastenbond.