Neem voor vragen over je vaste lasten contact op met Vereniging de Vastelastenbond.
Neem contact opElectrabel (niet Elektrabel) is van origine een Belgisch bedrijf. Het energiebedrijf is actief in de Benelux. In 2009 ruilde Electrabel een aantal van haar opwekcentrales met E.ON voor een aantal energiecentrales in Duitsland.
Wilt u het contract bij Electrabel opzeggen? Dan kan dat via de Klantenservice van Electrabel. De klantenservice is te bereiken op: 088-4446670. Prijzen vergelijken van Electrabel en direct overstappen?
Wanneer u al lange tijd klant bent van Electrabel, nooit bent overgestapt of nooit een contract met een vaste termijn bent aangegaan, dan is het verstandig om over te stappen. Electrabel is dan niet goedkoop, sterker nog, u betaalt dan namelijk te veel. U kan gemakkelijke energieleveranciers vergelijken via de website van de Vastelastenbond.
Gaat u verhuizen en heeft u een onbepaalde tijd contract bij Electrabel, dan kan u uw contract bij Electrabel zelf opzeggen en voor uw nieuwe woning overstappen naar een andere goedkopere energieleverancier . Wilt u uw energiecontract bij Electrabel opzeggen? Dan kan u naar de klantenservice bellen op nummer:
Electrabel valt niet echt op tussen de grote spelers. Het is geen prijsstunter, maar hanteert vaak langere termijn tarieven. Electrabel is niet onderscheidend op het gebied van prijs of service.
Energieleverancier Electrabel stelt voor haar klanten – zoals alle Nederlandse energieleveranciers – na elke +/- 12 maanden een energierekening op.
De klanten van Electrabel geven bij aanvang van de energielevering op verzoek van de leverancier hun beginmeterstanden voor elektriciteit en/of gas (afhankelijk van de aanwezige energiemeters en contractkeuze) door via de website van Electrabel.
Na 12 maanden levering wordt de klant door Electrabel per e-mail verzocht de eindstanden voor de jaarrekening energie door te geven via het persoonlijke inloggedeelte op de website van deze energieleverancier.
Uiterlijk 6 weken na het doorgeven van de eindmeterstanden voor elektriciteit en/of gas ontvangen klanten van Electrabel hun jaarrekening voor energie.
Op deze jaarrekening energie moeten door Electrabel de volgende posten in ieder geval gespecificeerd worden weergegeven:
Leveringskosten: het aantal kWh Stroom en/of aantal M³ gas dat in één jaar is verbruikt, maal de leveringstarieven voor gas en/of elektriciteit van Electrabel bepaalt de uiteindelijke leveringskosten
Transportkosten: kosten die u aan Electrabel betaalt voor uw aansluiting op het energienetwerk en de kosten om stroom en gas te vervoeren naar uw aansluiting(en)
Energiebelastingen: kosten die de overheid in rekening brengt om het energieverbruik in Nederland (en daarmee de druk op het milieu) te verlagen. Deze kosten worden door consumenten betaald via de jaarrekening van Electrabel en vervolgens door deze leverancier afgedragen aan de overheid.
Huur elektriciteits- en/of gasmeter: de kosten voor het huren van uw gas- en/of elektriciteitsmeter worden via uw jaarrekening energie in rekening gebracht. Deze kosten worden vervolgens via Electrabel aan uw netwerkbeheerder afgedragen.
ODE (Opslag Duurzame Energie): een belasting die in het leven is geroepen om de opwekking van duurzame energie te stimuleren. Deze kosten worden door consumenten betaald via de jaarrekening van Electrabel en vervolgens door deze leverancier afgedragen aan de overheid.
BTW: voor energie in Nederland geldt een Btw-tarief van 21%.
Netwerkkosten: kosten voor aansluiting op en onderhoud van de Nederlandse energie infrastructuur. Deze kosten worden door consumenten betaald via de jaarrekening van Electrabel en vervolgens door deze leverancier afgedragen aan uw lokale netwerkbeheerder.
Als u vragen heeft over een jaar- of eindafrekening voor energie (stroom en/of gas) die u van Electrabel heeft ontvangen, neem dan vrijblijvend contact op met de Vastelastenbond.
Onze medewerkers kennen de markt door en door en helpen u graag met antwoorden, adviezen en tips!
U kunt op verschillende manieren in contact komen met energieleverancier Electrabel.
Bestaande klanten van Electrabel kunnen gebruik maken van online portaal ‘Mijn Electrabel’: een inlogpagina waar men zelfstandig meterstanden kan doorgeven, het voorschot kan aanpassen en meer energiezaken kan regelen.
Ook via e-mail en telefoon is leverancier Electrabel bereikbaar voor zowel klanten als niet-klanten. Hieronder de contactgegevens:
Telefoon: 088 – 444 66 66 (lokaal tarief). Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00.
E-mail: Electrabel gebruikt géén e-mailadres, maar men kan via het contactformulier van Electrabel een mail opstellen die door de klantenservice zal worden opgepikt. Let er goed op dat u uw correcte e-mailadres opgeeft, zodat de medewerkers uw mail kunnen beantwoorden.
Postadres: u kunt uw poststukken voor energieleverancier Electrabel verzenden naar onderstaand adres:
Electrabel Nederland Retail bv
Postbus 554
8000 AN Zwolle
Bent u een bestaande klant van Electrabel en u heeft een klacht over bijvoorbeeld de facturen, energietarieven of service van deze energieleverancier? Laat dan uw klacht achter via het klachtenformulier van Electrabel, waarna de klantenservice van deze energieleverancier contact met u op zal nemen.
Komt u er niet uit met uw klacht over Electrabel? Neem dan gerust contact op met de Vastelastenbond voor een vrijblijvend advies. Wij kennen de energiemarkt van A tot Z, en kunnen u in de meeste gevallen voorzien van handige tips en trucs om uw gelijk te krijgen bij uw energieleverancier.
De Vastelastenbond biedt u graag meer informatie over verschillende energieleveranciers. Klik op de links hieronder voor meer informatie over energieleverancier Electrabel.
Klik hier voor algemene informatie over energieleverancier Electrabel
Klik hier voor de contact gegevens van energieleverancier Electrabel
Klik hier voor de algemene voorwaarden van energieleverancier Electrabel
Klik hier voor opzeggen energieleverancier Electrabel
Klik hier voor basis informatie over energieleverancier Electrabel
Klik hier voor klachten over en ervaringen met energieleverancier Electrabel