Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Door over te stappen van internetprovider
Gemiddelde besparing door goedkopere provider

Start besparen

Bespaar op Internet en TV

Bespaar € 200,- op je Internet en TV

Door over te stappen van internetprovider

Gemiddelde besparing door goedkopere provider

€200,- p.j

Meer informatie

Wanneer u een internet, tv en bellen wilt aanvragen kunt u dat het beste via de Vastelastenbond regelen.
Dat is gemakkelijk, snel én voordelig. 

Bij een verhuizing kun je je abonnement(en) op internet, bellen en tv meeverhuizen óf stopzetten en dus overstappen. Het is belangrijk dat u ruim voor de verhuisdatum (4-6 weken) controleert of uw provider uw huidige pakketten levert op uw nieuwe adres. Dat is namelijk niet altijd het geval. Ook als u wilt overstappen, is het raadzaam om deze zaken op tijd te regelen om dubbele kosten te voorkomen.

Waar moet u op letten?

Wanneer u een nieuw internet en bellen abonnement wilt aanvragen is het verstandig om een aantal stappen door te lopen. Vereniging de Vastelastenbond heeft voor u een aantal tips en trucs waar u op moet letten wanneer u internet en tv gaat aanvragen.

  • Controleer de beschikbaarheid op uw adres
  • Controleer de einddatum van uw huidige contract (bij overstap)
  • Controleer de prijs, download en upload snelheid op uw nieuwe adres
  • Nieuwe provider? bepaal de ingangsdatum van uw nieuwe contract
  • Regel u aanvraag en let op telefoonnummerbehoud
  • Zeg uw oude provider pas op wanneer u de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement weet (bij overstap)
  • Maak gebruik van de overstapservice (let op: TV zelf opzeggen!)

Is het voor een nieuwe woning of gaat u verhuizen? Dan adviseren wij u ca. 6-8 weken voor de sleuteloverdracht uw internetaanvraag op orde te hebben. Het aansluiten van een nieuw internetpakket neemt namelijk een aantal weken in beslag en zo voorkomt u dat u in uw nieuwe woning geen internet, televisie en bellen heeft. Betreft het een internetaanvraag voor uw bestaande woning? Dan moet u ook rekening houden met een overzet periode van 2-4 weken. U kunt natuurlijk ook gebruik maken van de overstapservice.

Het aanvraag proces

  1. U ontvangt een bevestigingsbrief van Vereniging de Vastelastenbond van uw aanvraag.
     
  2. Bevestigingsbrief provider: Wij melden u vervolgens aan bij uw gekozen provider waarna u ook van hen een bevestigingse-mail met klantgegevens en tarieven ontvangt. In deze brief staat ook de verwachte leverdatum.
     
  3. Indien u gebruik maakt van de overstapservice zullen wij ervoor er voordat uw oude provider wordt opgezegd. U hoeft hiervoor dus zelf niets te doen. Let op! dit geldt niet voor losse televisiediensten. Alleen wanneer het tv-abonnement onderdeel uitmaakt van uw huidige internet-pakket wordt dit abonnement automatisch opgezegd. Deze dient u zelf op te zeggen.
     
  4. Indien u geen gebruik maakt van de overstapservice, zeg dan pas op nadat u een bevestiging van uw nieuwe provider heeft ontvangen met daarin de opleverdatum. Zo weet u precies per welke datum u uw huidige televisie- of glasvezelabonnement op kunt zeggen.
     
  5. Installatie: Voordat het werkelijke overstappen plaatsvindt, ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket inclusief handleiding. Heeft u gekozen voor een installatie door een monteur? Dan wordt u zo snel mogelijk gebeld voor een installatie afspraak. Let op! In sommige gevallen worden er extra kosten gerekend voor het trekken van extra kabels of een tweede TV. Houdt hier rekening mee. 

Internet en tv aanvragen

Wilt u alleen internet tv aanvragen. Bekijk dan onze vergelijker voor internet en tv.

Bij voltooiing van het internet tv aanvragen, zullen er een aantal vragen vanuit u nieuwe provider worden gesteld. De belangrijkste zijn:

  • Wilt u uw telefoonnummer meenemen?

  • Wilt u extra pakketten

  • Wilt u telefonie afkopen? (belbundel)

  • Wilt u extra pakketten? (denk aan tv-zenders, extra decoders etc.)

  • Wat is de datum dat uw nieuwe pakket in mag gaan.

Alles in 1 pakket aanvragen, en wilt u graag advies? Neem dan contact op met Vereniging de Vastelastenbond. Onze adviseurs helpen u graag.