Telecomaanbieders Tele2 en T-Mobile mogen officieel fuseren

Publicatie datum: Dinsdag 20 november 2018 10:26:43

Telecomaanbieders Tele2 en T-Mobile mogen fuseren. De Europese Commissie is akkoord. Er worden bovendien geen extra voorwaarden voor de afronding van de deal gesteld. De fusie, die begin 2018 al werd aangekondigd, wordt naar verwachting begin 2019 afgerond. T-Mobile Nederland betaalt een bedrag van 190 miljoen euro voor de activiteiten van Tele2. Tele2 krijgt 25% van de aandelen. De overige 75% is in handen van het bedrijf Deutsche Telekom, de eigenaar van T-Mobile.

Volgens de commissie zal er na de fusie geen sprake zijn van marktverstoringen. Consumenten zullen niet duurder uit zijn en ook de kwaliteit van de dienstverlening komt, naar het oordeel van de Europese Commissie, niet in het geding. Eerder dit jaar werd er een diepgaand onderzoek gestart naar de samensmelting. De vrees bestond dat er niet voldoende concurrentie zou overblijven na de deal tussen de nummer drie en vier op de Nederlandse telecommarkt. Dat had kunnen leiden tot hogere prijzen, minder innovatie en uitsluiting van andere telecombedrijven zonder eigen netwerk, zo was de gedachte.

Wat betekent dit voor klanten?

Totdat de fusie officieel is, verandert er voor klanten niets. Ook na de fusie verandert er niets en blijven de prijsplannen en contracten ongewijzigd. De fusie heeft geen effect op diensten en voorwaarden. Dat betekent ook dat dit voor klanten geen geldige reden is om tussentijds hun contract op te zeggen. Dat kan namelijk alleen als de voorwaarden veranderen, of bij overname van onderneming.Beide is niet het geval.

5 beloftes van Tele2 & T-Mobile

Tele2 en T-Mobile geven zelf aan dat deze fusie ze meer kansen biedt on te investeren in technologische ontwikkelingen en schaalvergroting.

  • Als eerste landelijk 5G
  • Uitrol van glasvezel met scherpe prijzen voor Internet, Bellen en/of TV
  • Unlimited Data voor een lage prijs
  • Ook maandelijks opzegbare abonnementen
  • Snel vast internet in heel Nederland

De telecomprovider bracht middels een email haar klanten op de hoogte en deelt daarbij een sneer uit aan KPN en VodafoneZiggo. Ze gaan onder andere in op de fikse verhogingen die klanten van VodafoneZiggo voor hun kiezen krijgen en de ‘gouden kooi’ waar ze klanten in stoppen. Vooralsnog geven de gefuseerde organisaties aan de komende 3 jaar de prijzen niet te verhogen, maar de Vastelastenbond is benieuwd wat er na deze 3 jaar gebeurt. Het kan vast niet alleen rozegeur en maneschijn zijn.

Share thisShare this
Er zijn geen nog geen reacties geplaatst. Bent u misschien de eerste die een reactie plaatst?
X