Neem voor vragen over je vaste lasten contact op met Vereniging de Vastelastenbond.
Neem contact opEnergieleverancier E.ON is een van oorsprong Duits bedrijf, en is één van de grootste leveranciers van energie in Europa. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Rotterdam, waar ongeveer 900 mensen werken.
In 2000 kwam E.ON voor het eerst op de Nederlandse energiemarkt als energie aanbieder. In dat jaar nam E.ON het Electriciteitsbedrijf Zuid Holland over. Deze leverancier ging verder onder de naam E.ON Benelux. In 2005 heeft E.ON de Eindhovense regio leveranciers NRE en Q-Energy overgenomen, inclusief de bijna 300.000 klanten die hun gas en stroom bij deze leveranciers afnamen.
E.ON levert energie en wekt ook zelf elektriciteit, gas en warmte op. In Nederland heeft EON twee kolengestookte energiecentrales en vijf gasgestookte energiecentrales.
E.ON presenteert zich op de Nederlandse markt als prijsvechter. Uit onderzoek van de Vastelastenbond blijkt echter dat EON de duurste verlengingstarieven voor stroom en gas in de Nederlandse markt in rekening brengt.
In het eerste jaar dat mensen klant worden bij EON de tarieven vast. Deze vaste energie tarieven zijn vaak scherp geprijsd. Op het moment dat het eerste jaar voorbij is en klanten op een variabel tarief overgaan dient er flink afgerekend te worden.
Als u klant bent bij EON en wilt bekijken hoeveel u kunt besparen op uw energietarieven, bekijk dan onze energie bespaar module. In onze bespaar module kunt u op basis van uw woon- en gezinssituatie of op basis van uw energieverbruik berekenen hoeveel voordeliger de contracten van de Vastelastenbond zijn ten opzichte van de contracten met standaard energietarieven van E.ON.
E.ON heeft van oudsher veel klanten. Wanneer u al lange tijd klant bent van E.ON, nooit bent overgestapt of nooit een contract met een vaste termijn bent aangegaan, dan is het verstandig om over te stappen. E.ON is niet goedkoop, sterker nog, u betaalt dan te veel. Kies een goedkoop contract via de Vastelastenbond en zie direct wat u kan besparen ten opzichte van E.ON.
E.ON is niet de goedkoopste energieleverancier. Gaat u verhuizen en heeft u een onbepaalde tijd contract bij E.ON, dan kan u uw contract bij E.ON zelf opzeggen en voor uw nieuwe woning overstappen naar een andere goedkopere energieleverancier . Wilt u uw energiecontract bij E.ON opzeggen? Dan kan u naar de klantenservice bellen op nummer: 0900-6010. Bent u al overgestapt van energieleverancier? Dan zegt uw nieuwe leverancier uw contract bij E.ON op.
E.ON is niet onderscheidend op het gebied van prijs. Er wordt sinds kort meer ingezet op duurzame energie. De communicatie van E.ON met haar klanten is niet altijd duidelijk en volledig.
Als u klant bent bij E.ON, ontvangt u na ongeveer 12 maanden levering de jaarrekening voor de afgenomen energie. Ook als u tussentijds overstapt van E.ON naar een andere energie leverancier ontvangt u ongeveer 6 weken na de overstapdatum een eindafrekening van E.ON. Hieronder volgt een opsomming en korte uitleg over de onderwerpen op de eerste twee pagina’s van de energie jaarrekening die EON verstuurt aan haar klanten.
Op de jaarrekening voor energie vindt u op het eerste overzichtsblad bovenaan links ten eerste de volgende zaken:
Aan de rechter bovenzijde van uw rekening vindt u vervolgens, onder de contactgegevens van E.ON, de volgende zaken:
De daadwerkelijke rekening - het gedeelte waarop zichtbaar is gemaakt welke kosten u heeft gemaakt - is als volgt opgebouwd:
Op de tweede pagina van de jaarrekening energie van E.ON vindt u de volgende onderdelen:
Hier kunt u zien welke begin- en eindmeterstanden voor elektriciteit u heeft doorgegeven en hoeveel stroom u heeft verbruikt
Als u vragen heeft over de energie tarieven van E.ON of bijvoorbeeld de energie rekening die u van E.ON heeft ontvangen, neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek of advies. Via het contactformulier kunt u ook met ons uw ervaring met energieleverancier E.ON delen.