• Contact
  • Opzeggen
  • Algemene voorwaarden
  • Basis informatie
  • Klachten
  • Terug
  • Hier vindt u alle belangrijke informatie over energie leverancier Nuon. Of het nu gaat om overstappen, vergelijken van Nuon aanbiedingen, uitleg van de energienota, de contactgegevens van Nuon of voor het lezen van ervaringen van anderen over Nuon. Ook kunt u uw eigen ervaring met energieleverancier Nuon hier achterlaten.

    Geschiedenis

    Nuon is een Nederlands energiebedrijf, opgericht in 1994. Het is een traditionele energieleverancier. Van oudsher zijn veel Nederlandse huishoudens aangesloten bij Nuon. Na de liberalisering van de energiemarkt kwamen er concurrerende energiebedrijven bij en kreeg deze traditionele aanbieder moeite met de nieuwe administratieve manier van werken. In 2009 werd Nuon overgenomen voor Vattenfall, een Zweeds bedrijf.

    Overstappen Nuon

    Wanneer u al lange tijd klant bent van Nuon, nooit bent overgestapt of nooit een contract met een vaste termijn bent aangegaan, dan is het verstandig om over te stappen. Nuon is dan niet goedkoop. Sterker nog, u betaalt dan te veel. U kan gemakkelijke energieleveranciers vergelijken via de website van de Vastelastenbond.

    Verhuizen en overstappen

    Gaat u verhuizen en heeft u een onbepaalde tijd contract bij Nuon, dan kan u uw contract bij Nuon zelf opzeggen en voor uw nieuwe woning overstappen naar een andere goedkopere energieleverancier . Wilt u uw energiecontract bij Nuon opzeggen? Dan kan u naar de klantenservice bellen op nummer: 0900-0808.(vanaf 1 juli 2017 gratis)

    Vergelijken verschillende aanbiedingen

    Nuon heeft voor nieuwe klanten veel acties op prijsvergelijkers websites staan. In 2014 introduceerde het bedrijf een actie voor bestaande klanten: ‘Klant blijven loont’.  In deze reclame pretenderen ze ook goede aanbieding te hebben voor bestaande trouwe klanten. De Vastelastenbond heeft onderzoek gedaan naar de bijbehorende tarieven en wat blijkt: Nieuwe klanten krijgen nog steeds een hogere korting dan bestaande klanten. Conclusie: overstappen loont!

    Uitleg energienota

    Energieleverancier Nuon stelt voor haar klanten – zoals alle Nederlandse energieleveranciers – na elke +/- 12 maanden levering een energierekening op. U krijgt uw eerste energienota dus doorgaans na één jaar levering door deze energieleverancier.

    Op deze jaarrekening energie moeten door Nuon de volgende posten in ieder geval gespecificeerd worden weergegeven:

    • Leveringskosten: het aantal kWh Stroom en/of aantal M³ gas dat in één jaar is verbruikt, maal de leveringstarieven voor gas en/of elektriciteit van Nuon bepaalt de uiteindelijke leveringskosten

    • Transportkosten: kosten die u aan Nuon betaalt voor uw aansluiting op het energienetwerk en de kosten om stroom en gas te vervoeren naar uw aansluiting(en)

    • Energiebelastingen: kosten die de overheid in rekening brengt om het energieverbruik in Nederland (en daarmee de druk op het milieu) te verlagen. Deze kosten worden door consumenten betaald via de jaarrekening van Nuon en vervolgens door deze leverancier afgedragen aan de overheid.

    • Huur elektriciteits- en/of gasmeter: de kosten voor het huren van uw gas- en/of elektriciteitsmeter worden via uw jaarrekening energie in rekening gebracht. Deze kosten worden vervolgens via Nuon aan uw netwerkbeheerder afgedragen.

    • ODE (Opslag Duurzame Energie): een belasting die in het leven is geroepen om de opwekking van duurzame energie te stimuleren. Deze kosten worden door consumenten betaald via de jaarrekening van Nuon en vervolgens door deze leverancier afgedragen aan de overheid.

    • BTW: voor energie in Nederland geldt een Btw-tarief van 21%.

    • Netwerkkosten: kosten voor aansluiting op en onderhoud van de Nederlandse energie infrastructuur. Deze kosten worden door consumenten betaald via de jaarrekening van Nuon en vervolgens door deze leverancier afgedragen aan uw lokale netwerkbeheerder.

    Vragen over uw eindafrekening of jaarafrekening?

    Heeft u vragen of opmerkingen over een jaar- of eindafrekening voor energie (stroom en/of gas) die u van Nuon heeft ontvangen? Neem dan vrijblijvend contact op met de Vastelastenbond.

    Wij helpen u graag verder, en kunnen met onze marktkennis en ervaring vaak duidelijkheid scheppen waar consumenten behoefte aan hebben.

    Contactgegevens

    Hieronder vindt u een overzicht van de contact gegevens van energieleverancier Nuon:

    Telefoonnummer Nuon
    Nuon is bereikbaar op telefoonnummer 0900-0808 (gratis). Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur.

    Telefoonnummer Nuon vanuit buitenland
    Als u in het buitenland verblijft en telefonisch contact zoekt met Nuon, gebruik dan deze gegevens:

    Telefoon: + 31 26 845 02 71 (normaal tarief). 

    Let er op dat u met een vaste lijn naar dit nummer moet bellen, en dat u géén geheim nummer kunt gebruiken.

    Postadres Nuon
    Als u poststukken wil verzenden naar Nuon, gebruikt u het volgende adres:

    Nuon
    Postbus 40021 
    6803 HA Arnhem

    Inloggen Nuon
    Bestaande klanten van Nuon kunnen veel energie zaken zelf online regelen via het inloggedeelte op de website van deze energieleverancier. Dit is vaak sneller (én voordeliger) dan telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Nuon.

    Nuon Forum
    Via de website van energieleverancier Nuon heeft u toegang tot het Nuon Forum. Hier kunt u vragen stellen aan en ervaringen delen met klanten en medewerkers van Nuon.

    Social Media
    Energieleverancier Nuon is ook actief op verschillende social media kanalen. U kunt het ‘Nuon social media webcare team’ bereiken via Twitter en Facebook, op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur.

    Live Chat
    U kunt uw vraag aan Nuon ook per chat aan deze energieleverancier stellen. U bezoekt daarvoor de Nuon website op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur.

    Nuon Servicedesk
    Nuon levert meer dan alleen energie. Het kan dus voorkomen dat u contact zoekt met Nuon over één of meerdere van de volgende onderwerpen:

    • Cv-ketels

    • Cv-ketel onderhoudscontracten

    • Huisbeveiliging

    • Spouwmuurisolatie

    • Vloerisolatie

    • Kruipruimte isolatie

    • Dakisolatie

    • Zonnepanelen

    • Energieadvies

    • Energielabels

    In dat geval dient u contact op te nemen met de Nuon Servicedesk, via onderstaande gegevens:

    Telefoonnummer 0800 2021 (gratis). Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur.

    Ervaringen

    Heeft u een ervaring met Nuon waarover u uw mening kwijt wilt? De Vastelastenbond is benieuwd naar uw ervaringen met deze energieleverancier. Door uw mening over Nuon met ons te delen verdiepen wij onze kennis van de energiemarkt en weten we wat consumenten ervaren als klant van deze grote energieleverancier.

    U kunt uw mening over Nuon eenvoudig delen door via het contactformulier contact met ons op te nemen. Uw mening over Nuon verschijnt niet op onze website.

    U kunt de Vastelastenbond ook telefonisch bereiken, op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 via telefoonnummer 040-7200200 (lokaal tarief)

    Meer informatie over energieleverancier Nuon

    De Vastelastenbond biedt u graag meer informatie over verschillende energieleveranciers. Klik op de links hieronder voor meer informatie over energieleverancier Nuon.

    Klik hier voor algemene informatie over energieleverancier Nuon

    Klik hier voor de contact gegevens van energieleverancier Nuon

    Klik hier voor de algemene voorwaarden van energieleverancier Nuon

    Klik hier voor opzeggen energieleverancier Nuon

    Klik hier voor basis informatie over energieleverancier Nuon

    Klik hier voor klachten over en ervaringen met energieleverancier Nuon