Contact

Neem voor vragen over je vaste lasten contact op met Vereniging de Vastelastenbond.

Neem contact op

Vergelijken of overstappen: energieleverancier Nuon

Hier vindt u alle belangrijke informatie over energie leverancier Vattenfall. Of het nu gaat om overstappen, vergelijken van Vattenfall aanbiedingen, uitleg van de energienota, de contactgegevens van Vattenfall of voor het lezen van ervaringen van anderen over Vattenfall. Ook kunt u uw eigen ervaring met energieleverancier Vattenfall hier achterlaten.

Geschiedenis Nuon/Vattenfall

Nuon is een Nederlands energiebedrijf, opgericht in 1994. Het is een traditionele energieleverancier. Van oudsher zijn veel Nederlandse huishoudens aangesloten bij Nuon. Na de liberalisering van de energiemarkt kwamen er concurrerende energiebedrijven bij en kreeg deze traditionele aanbieder moeite met de nieuwe administratieve manier van werken. In 2009 werd Nuon overgenomen voor Vattenfall, een Zweeds bedrijf. Inmiddels heeft Nuon de naam van haar Zweedse moederbedrijf Vattenfall overgenomen.

Overstappen Vattenfall

Wanneer u al lange tijd klant bent van Vattenfall, nooit bent overgestapt of nooit een contract met een vaste termijn bent aangegaan, dan is het verstandig om over te stappen. Vattenfall is dan niet goedkoop. Sterker nog, u betaalt dan te veel. U kan gemakkelijke energieleveranciers vergelijken via de website van de Vastelastenbond.

Verhuizen en overstappen

Gaat u verhuizen en heeft u een onbepaalde tijd contract bij Vattenfall, dan kan u uw contract bij Vattenfall zelf opzeggen en voor uw nieuwe woning overstappen naar een andere goedkopere energieleverancier . Wilt u uw energiecontract bij Vattenfall opzeggen? Dan kan u naar de klantenservice bellen op nummer: 0900-0808.(vanaf 1 juli 2017 gratis)

Vergelijken verschillende aanbiedingen

Vattenfall heeft voor nieuwe klanten veel acties op prijsvergelijkers websites staan. In 2014 introduceerde het bedrijf een actie voor bestaande klanten: ‘Klant blijven loont’.  In deze reclame pretenderen ze ook goede aanbieding te hebben voor bestaande trouwe klanten. De Vastelastenbond heeft onderzoek gedaan naar de bijbehorende tarieven en wat blijkt: Nieuwe klanten krijgen nog steeds een hogere korting dan bestaande klanten. Conclusie: overstappen loont!

Uitleg energienota

Energieleverancier Vattenfall stelt voor haar klanten – zoals alle Nederlandse energieleveranciers – na elke +/- 12 maanden levering een energierekening op. U krijgt uw eerste energienota dus doorgaans na één jaar levering door deze energieleverancier.

Op deze jaarrekening energie moeten door Vattenfall de volgende posten in ieder geval gespecificeerd worden weergegeven:

  • Leveringskosten: het aantal kWh Stroom en/of aantal M³ gas dat in één jaar is verbruikt, maal de leveringstarieven voor gas en/of elektriciteit van Vattenfall bepaalt de uiteindelijke leveringskosten

  • Transportkosten: kosten die u aan Vattenfall betaalt voor uw aansluiting op het energienetwerk en de kosten om stroom en gas te vervoeren naar uw aansluiting(en)

  • Energiebelastingen: kosten die de overheid in rekening brengt om het energieverbruik in Nederland (en daarmee de druk op het milieu) te verlagen. Deze kosten worden door consumenten betaald via de jaarrekening van Vattenfall en vervolgens door deze leverancier afgedragen aan de overheid.

  • Huur elektriciteits- en/of gasmeter: de kosten voor het huren van uw gas- en/of elektriciteitsmeter worden via uw jaarrekening energie in rekening gebracht. Deze kosten worden vervolgens via Vattenfall aan uw netwerkbeheerder afgedragen.

  • ODE (Opslag Duurzame Energie): een belasting die in het leven is geroepen om de opwekking van duurzame energie te stimuleren. Deze kosten worden door consumenten betaald via de jaarrekening van Vattenfall en vervolgens door deze leverancier afgedragen aan de overheid.

  • BTW: voor energie in Nederland geldt een Btw-tarief van 21%.

  • Netwerkkosten: kosten voor aansluiting op en onderhoud van de Nederlandse energie infrastructuur. Deze kosten worden door consumenten betaald via de jaarrekening van Vattenfall en vervolgens door deze leverancier afgedragen aan uw lokale netwerkbeheerder.

Vragen over uw eindafrekening of jaarafrekening?

Heeft u vragen of opmerkingen over een jaar- of eindafrekening voor energie (stroom en/of gas) die u van Vattenfall heeft ontvangen? Neem dan vrijblijvend contact op met de Vastelastenbond.

Wij helpen u graag verder, en kunnen met onze marktkennis en ervaring vaak duidelijkheid scheppen waar consumenten behoefte aan hebben.

Contactgegevens

Hieronder vindt u een overzicht van de contact gegevens van energieleverancier Vattenfall:

Telefoonnummer Vattenfall
Vattenfall is bereikbaar op telefoonnummer 0900-0808 (gratis). Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur.

Telefoonnummer Vattenfall vanuit buitenland
Als u in het buitenland verblijft en telefonisch contact zoekt met Vattenfall, gebruik dan deze gegevens:

Telefoon: + 31 26 845 02 71 (normaal tarief). 

Let er op dat u met een vaste lijn naar dit nummer moet bellen, en dat u géén geheim nummer kunt gebruiken.

Postadres Vattenfall
Als u poststukken wil verzenden naar Vattenfall, gebruikt u het volgende adres:

Vattenfall
Postbus 40021 
6803 HA Arnhem

Inloggen Vattenfall
Bestaande klanten van Vattenfall kunnen veel energie zaken zelf online regelen via het inloggedeelte op de website van deze energieleverancier. Dit is vaak sneller (én voordeliger) dan telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Vattenfall.

Vattenfall Forum
Via de website van energieleverancier Vattenfall heeft u toegang tot het Vattenfall Forum. Hier kunt u vragen stellen aan en ervaringen delen met klanten en medewerkers van Vattenfall.

Social Media
Energieleverancier Vattenfall is ook actief op verschillende social media kanalen. U kunt het ‘Vattenfall social media webcare team’ bereiken via Twitter en Facebook, op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur.

Live Chat
U kunt uw vraag aan Vattenfall ook per chat aan deze energieleverancier stellen. U bezoekt daarvoor de Vattenfall website op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur.

Vattenfall Servicedesk
Vattenfall levert meer dan alleen energie. Het kan dus voorkomen dat u contact zoekt met Vattenfall over één of meerdere van de volgende onderwerpen:

  • Cv-ketels

  • Cv-ketel onderhoudscontracten

  • Huisbeveiliging

  • Spouwmuurisolatie

  • Vloerisolatie

  • Kruipruimte isolatie

  • Dakisolatie

  • Zonnepanelen

  • Energieadvies

  • Energielabels

In dat geval dient u contact op te nemen met de Vattenfall Servicedesk, via onderstaande gegevens:

Telefoonnummer 0800 2021 (gratis). Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur.

Ervaringen

Heeft u een ervaring met Vattenfall waarover u uw mening kwijt wilt? De Vastelastenbond is benieuwd naar uw ervaringen met deze energieleverancier. Door uw mening over Vattenfall met ons te delen verdiepen wij onze kennis van de energiemarkt en weten we wat consumenten ervaren als klant van deze grote energieleverancier.

U kunt uw mening over Vattenfall eenvoudig delen door via het contactformulier contact met ons op te nemen. Uw mening over Vattenfall verschijnt niet op onze website.

U kunt de Vastelastenbond ook telefonisch bereiken, op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 via telefoonnummer 040-7200200 (lokaal tarief)

Meer informatie over energieleverancier Vattenfall

De Vastelastenbond biedt u graag meer informatie over verschillende energieleveranciers. Klik op de links hieronder voor meer informatie over energieleverancier Vattenfall.

Klik hier voor algemene informatie over energieleverancier Vattenfall

Klik hier voor de contact gegevens van energieleverancier Vattenfall

Klik hier voor de algemene voorwaarden van energieleverancier Vattenfall

Klik hier voor opzeggen energieleverancier Vattenfall

Klik hier voor basis informatie over energieleverancier Vattenfall

Klik hier voor klachten over en ervaringen met energieleverancier Vattenfall