Woont u al jaren in hetzelfde huis en heeft u al jaren dezelfde energieleverancier? Dan is overstappen van leverancier zeker de moeite waard! 

U kunt deze stappen volgen om een energiecontract aan te vragen. Ook uw andere vaste lasten kunt u via onze vereniging regelen. Heeft u vragen? Schroom niet om ons te bellen op 040-7200200. Wij staan met raad en daad voor u klaar!

1. Controleer uw huidige contract

Uw overstapdatum is afhankelijk van uw huidige contract. Als u zich niet houdt aan uw huidige contract riskeert u een boete.

Controleer het volgende om zeker te zijn van een soepele overstap:

  • Uw huidige leverancier(s)
  • Heeft u een vast contract?
  • Zo ja, wilt u aan het einde van het contract overstappen om een boete te voorkomen?

Wij zeggen uw huidige contract op wanneer wij tijdig op de hoogte zijn gebracht.
(minimaal 4 weken voor de einddatum van uw vaste contract).
Eindigt uw contract binnen 4 weken? Neem dan telefonisch contact met ons op om u te laten adviseren. U kunt ons bereiken op 040-7200200.

2. Meld u aan voor energie

1. Meld u aan op onze website en selecteer de optie energie.
2. Kies voor de situatie: 'Ik wil overstappen'
3. Vul alle gegevens in.

U krijgt een bevestiging per e-mail zodra u de aanmelding goed heeft afgerond.

3. Uw aanmelding wordt verwerkt

1. Wij melden u aan bij de door u gekozen leverancier.
2. Zij verwerken uw gegevens, stuurt u binnen 3 dagen een welkoms e-mail, en geeft de aanmelding door aan de netbeheerder.
3. Uw oude leverancier wordt opgezegd.

4. Start levering en voorschotbedrag

Via de inlogpagina van de leverancier kunt u de status van uw aanmelding volgen.
U ontvangt een e-mail zodra de leverancier start met leveren. Hierin staat het voorstel voor uw voorschotbedrag. U kunt dit bedrag aanpassen via de Vastelastenbond.

Wanneer het eerste voorschotbedrag wordt geïncasseerd ontvangt u hiervan een e-mail. Dit bericht is eenmailig. U kunt in deze e-mail ervoor kiezen of u deze notificatie aan of uit wilt zetten.