• Service
  • Tarieven
  • Product informatie
  • Uitleg nota
  • Contact
  • Opzeggen
  • Algemene voorwaarden
  • Basis informatie
  • Klachten
  • Het is goed om ervaringen over energiedirect.nl te lezen wanneer u wilt overstappen naar deze leverancier. Over het algemeen maakt het huishoudens niet zoveel uit wie de stroom en gas leverancier is, als er maar elektriciteit uit het stopcontact komt. Toch is het van belang om onderscheid te maken. Niet alleen de prijs is belangrijk, zo kan service en extra diensten wellicht voor u het verschil maken.  Net als u vinden wij van de Vastelastenbond het heel belangrijk om zo veel mogelijk te weten te komen over een energieleverancier. De kleine dingen kunnen juist het verschil maken. Hoe ervaart de consument hun product, de levering van stroom en gas door energiedirect.nl? Maar ook de klantenservice van energiedirect.nl en de klachtafhandeling? Hoe verloop tde overstap van of naar energiedirect.nl ervaren? Of de ondersteuning van energiedirect.nl bij het opgeven van meterstanden en het termijnbedrag?

    Positieve ervaringen Energiedirect.nl

    Energiedirect.nl bestaat al sinds de liberalisering van de energiemarkt. De meningen zijn verdeeld. Postieve punten die wel veel terughoren over energiedirect.nl zijn extra's die de leverancier biedt. Ze zijn niet bang om innovatieve producten en diensten aan hun achterban aan te bieden. Voorbeelden hiervan zijn: Tankey en Regelneef. Overige punten waar Energiedirect.nl complimenten over krijgt zijn:

    1. Alles in goed online te regelen
    2. Regelneef app
    3. Goed voor bestaande klanten
    4. Boetevergoeding 

    Negatieve ervaringen Energiedirect.nl

    Zoals in elk bedrijf is er ook opbouwende kritiek en zijn er klachten over het bedrijf te vinden. De afgelopen periode is Energiedirect.nl meer in de lijn van haar moederorganisatie Essent gaan werken en dat is merkbaar. De regels zijn aangescherpt en er worden minder uitzonderingen gemaakt. Het wordt als negtaief ervaren dat Energiedirect.nl langs de deuren gaat en ook de bereikbaarheid kan verbetert worden. 

    1. Telefonisch maar bereikbaar tot 16.00 uur
    2. Brengt zelf ook boetes in rekening bij het opzeggen als u nog een contract heeft lopen