Problemen met uw warmteleverancier?

Ondervindt u problemen met uw leverancier van stadsverwarming of blokverwarming? Volg dan onderstaande stappen:

  1. Neem persoonlijk contact op met de leverancier

Veel problemen kunnen worden opgehelderd middels telefonisch of schriftelijk (e-mail) contact met uw warmteleverancier.

  1. Dien een bezwaar in

Als uw probleem niet wordt opgelost nadat u persoonlijk contact met de warmteleverancier heeft gehad, dan kunt u een officieel bezwaar indienen. U schrijft dan een aangetekende brief naar uw warmteleverancier waarin u in elk geval de volgende zaken opneemt:

  • De reden waarom u bezwaar maakt.
  • De termijn waarbinnen u een reactie van de warmteleverancier verwacht.
  1. Stap naar de geschillencommissie
    Als uw warmteleverancier niet naar tevredenheid reageert op uw bezwaar, dan kunt u er voor kiezen om naar de geschillencommissie te stappen. Meer informatie hierover vindt u op de website van de Geschillencommissie
  1. Stap naar de rechter
    Als u uw klacht niet via de Geschillencommissie wilt laten verlopen, dan kunt u bekijken of een stap naar de rechter een verstandige keus is. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft is het aan te raden éérst contact met uw verzekeraar op te nemen.

Als u vragen heeft over een eventueel geschil met uw warmteleverancier, neem dan gerust contact op met De Vastelastenbond voor een adviesgesprek.

Meer informatie over stadsverwarming en blokverwarming

Algemene informatie over stadsverwarming en blokverwarming
Aanmelden woning voor stadsverwarming of blokverwarming 
Wat betekent de Warmtewet voor afnemers van blok- of stadsverwarming?
Welke kosten betalen afnemers van blok- of stadsverwarming?
Wat betekent de Warmtewet voor VVE’s?