Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Altijd gunstige tarieven en voorwaarden. Bespaar zelfs met het plafond.

Regel het direct

Altijd het beste Energiecontract

Bespaar € 250,- op je Energierekening

Energie Vanzelf Geregeld

Volledige ontzorging voor je energiecontract. Onze experts regelen voor jou elk jaar de beste tarieven en voorwaarden!

Bespaar honderden euro's en ontvang gratis een Sparky energiemeter (t.w.v. € 29,95).

€5,90 p.m.
(of €59,- p.j.)

Meer informatie

Schandalige voicemail gelekt Essent: zo denken ze écht over potentiële klanten

Zaterdag 09 februari 2019 16:00Margot Boesveld
Schandalige voicemail gelekt Essent

Schandalige voicemail gelekt Essent

Energiemaatschappij Essent is flink in verlegenheid gebracht door ‘foute’ telefonische verkopers van het wervingsbedrijf waar Essent mee werkt. Terwijl de telefonische verkopers dachten dat de verbinding al was verbroken, werd op voicemail vastgelegd hoe ze grof schelden en zeggen dat klanten ‘keihard geplukt’ moeten worden. ,,Die mensen zijn allemaal kankerlijers. En daarom moet je ze verneuken, er geld uithalen’’, is te horen. Journaliste Carla van der Wal durfde het aan om een gelekt telefoongesprek te publiceren. De Vastelastenbond had in eerder stadium al contact met deze journaliste om misverstanden rondom de verkopers van Nuon aan de kaak te stellen. In het Algemeen Dagblad van zaterdag 9 februari deden ook deur-aan-deur-verkopers van Nuon hun verhaal uit de doeken.

Opname gelekt

De dame in kwestie hoorde de voicemail pas nadat ze was gebeld door een vriendin die wilde weten wat er was ingesproken. ,,Ik luister mijn voicemail vaak niet af. Nu schrok ik echt. Zo kan je niet met klanten omgaan. De klant nam contact op met Essent om de kwestie aan te kaarten. ,,Ik heb gezegd dat ik een leidinggevende wilde spreken. Dat kon niet.’’ Haar klacht zou in behandeling worden genomen, maar opvallend genoeg werd niet naar de opname gevraagd. Ze heeft er niets meer van gehoord. 

U kunt het bericht hier beluisteren. Let op, deze opname bevat schokkend taalgebruik. 

Essent richt eigen meldpunt in en stopt wervingsbureau

Essent kan niet anders dan treffende maatregelen nemen. In opdracht van Essent is afscheid genomen van deze rotte appels.’’ Ook wordt het meegenomen in ‘structurele gesprekken’ om het verkoopproces te verbeteren en aan wettelijke- en kwaliteitseisen. Dat de klantenservice niet alerter heeft gereageerd, wordt ook betreurd. De Vastelastenbond is van mening dat het inrichten van een meldpunt voornamelijk uit eigen belang is gedaan. “Zo wordt de negativiteit beperkt tot het eigen meldpunt in plaats van dat het elders op internet rondzwerft”.

“Echter worden dergelijke zaken vaak in de doofpot gestopt. We zien vaak dat opnames van een verkoopgesprek niet op te vragen zijn en dat de klantenservice van een energiebedrijf bij dergelijke klachten niet adequaat handelt. Vaak is het een kip en ei probleem, men wijst graag de vinger naar een wervingsbureau. Die wordt vervolgens aansprakelijk gesteld, terwijl de verantwoordelijkheid ligt bij het energiebedrijf. Een trieste zaak," aldus Dirk-Jan Wolfert van de Vastelastenbond.

Heeft u een vervelende ervaring gehad?

Heeft u een vervelende ervaring gehad met een aanbieder aan de deur of telefoon? Laat het ons weten. Wij verzamelen de klachten en bieden deze aan bij de toezichthouder, ACM.

Overige artikelen:

Misleidende deur-aan-deur verkopers NUON

Zakelijke energiecontracten niet voordelig voor consument

ACM verscherpt verkoop zakelijke energiecontracten



 

Bron: Artikel Algemeen Dagblad, Carla van der Wal

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

ROCHELLE

Essent was too much for me plus the amount they say I should pay them left me confused I was too much

Dinsdag 12 februari 2019 22:32

J ten Hoope

sinds invoeren privatiseren nuts bedrijven is het een bende van geldslurpers geworden. en daarbij de strenge controle veiligheid. zoals het eens was GEB PUON GZW. en de overige, was het bij elke wisseling van bewoners, dat eerst electra en gas werd gekeurd. stroom en gas worden niet meer afgesloten. de veroorzaker was de vriendelijk lachende mijnheer. die het beter vond dat energie bedrijven moesten privatiseren. elkeen ziet nu wat wij al meteen wisten. dit wordt een grote bende. en het zei zo. concureren? dat was heel snel vergeten.


Dinsdag 12 februari 2019 21:33

Adelle Louw

Ik ben net verhuist en heb vaak heel hoge energie rekeningen zins december.150 Euro per maand! - zelfs 2 keer binnen een maand -terwijl ik ook niet eens hier heb gewoond. Heb gebeld naar Essent en klantenservice heel slecht. Allerlei excuses… Alles automatische incasso die betaald zijn. Ik zoek mijn kosten terug! Spoed urgentie -huurhuis: getekend 29 november maar pas ingetrokken zins 3 weken geleden

Dinsdag 12 februari 2019 12:44

H.Woltinge

Wij zijn bij essent door een telefonische verkoper binnengehaald met een te laag maandbedrag daardoor is ons maand bedrag nu bijna met 100 procent verhoogd . Kunnen we van zo? contract nog af.
met vriendelijke groet
H.Woltinge

Dinsdag 12 februari 2019 09:40

j.plomp

ZO DENKEN ZE BIJNA ALLEMAAL EN OOK BIJ DE OVERHEID. iK HEB ZELF IN DE KLINS GELEGEN MET ESSENT EN ENXIS IK VRAAG ALTIJD SCHRIFTELIJK BEVESTIGING EN DAN HANDELEN .

Dinsdag 12 februari 2019 09:16

Huijerjans

Gisteren Nuon aan de deur gehad .
Kon betere acties aanbieden ,hoefde niet zie ik .
Maar bleef door vragen over huidige aanbieder of die ook dit en dat boden .

Dinsdag 12 februari 2019 08:53

Plaats een reactie

Lees meer over Energie

ACM verscherpt controle, oneerlijke verkoop

ACM verscherpt toezicht op verkopers energiecontracten zzp'ers

Maandag 11 februari 2019 15:08

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat scherper toezien op energiecontracten voor kleine zelfstandigen. Dat betekent dat de toezichthouder de verkoop zakelijke energiecontracten beter gaa...

Lees meer
salderingsregeling energieleveranciers en terugleververgoeding 2019

De wereld van salderen | Teruglevering en saldering per energieleverancier

Donderdag 07 februari 2019 12:14

Het kabinet heeft besloten om de subsidieregeling tot in ieder geval 2023 aan te houden. Vanaf 2023 zal het aangepast worden naar een nieuwe constructie die volgens minister Wiebes een terugverdientij...

Lees meer
Nul op de meterwoning isolatie duurzaamheid

Woningcorporaties kiezen niet voor nul-op-de-meterwoningen

Woensdag 06 februari 2019 15:14

Nul-op-de-meterwoningen zijn te duur voor veel Nederlandse woningcorporaties, dat blijkt uit onderzoek onder honderden corporatiebestuurders. De bestuurders willen graag verduurzamen, maar in veel...

Lees meer
PVT panelen zonne-energie- en warmte. De nieuwe duurzame oplossing

Zijn PVT panelen de oplossing? Combineren en door ontwikkelen sleutel tot succes

Donderdag 31 januari 2019 12:00

Duurzaamheid en PVT panelen, gaat dat samen? De discussie over een gasloos Nederland, is u vast niet ontgaan. Sterker nog het is voor veel wetenschappers, onderzoekers, consumenten en bedr...

Lees meer