Schandalige voicemail gelekt Essent: zo denken ze écht over potentiële klanten

Publicatie datum: Zaterdag 09 februari 2019 16:00:19

Vrouw benadeeld door EssentEnergiemaatschappij Essent is flink in verlegenheid gebracht door ‘foute’ telefonische verkopers van het wervingsbedrijf waar Essent mee werkt. Terwijl de telefonische verkopers dachten dat de verbinding al was verbroken, werd op voicemail vastgelegd hoe ze grof schelden en zeggen dat klanten ‘keihard geplukt’ moeten worden. ,,Die mensen zijn allemaal kankerlijers. En daarom moet je ze verneuken, er geld uithalen’’, is te horen. Journaliste Carla van der Wal durfde het aan om een gelekt telefoongesprek te publiceren. De Vastelastenbond had in eerder stadium al contact met deze journaliste om misverstanden rondom de verkopers van Nuon aan de kaak te stellen. In het Algemeen Dagblad van zaterdag 9 februari deden ook deur-aan-deur-verkopers van Nuon hun verhaal uit de doeken.

Opname gelekt

De dame in kwestie hoorde de voicemail pas nadat ze was gebeld door een vriendin die wilde weten wat er was ingesproken. ,,Ik luister mijn voicemail vaak niet af. Nu schrok ik echt. Zo kan je niet met klanten omgaan. De klant nam contact op met Essent om de kwestie aan te kaarten. ,,Ik heb gezegd dat ik een leidinggevende wilde spreken. Dat kon niet.’’ Haar klacht zou in behandeling worden genomen, maar opvallend genoeg werd niet naar de opname gevraagd. Ze heeft er niets meer van gehoord. 

U kunt het bericht hier beluisteren. Let op, deze opname bevat schokkend taalgebruik. 

Essent richt eigen meldpunt in en stopt wervingsbureau

Essent kan niet anders dan treffende maatregelen nemen. In opdracht van Essent is afscheid genomen van deze rotte appels.’’ Ook wordt het meegenomen in ‘structurele gesprekken’ om het verkoopproces te verbeteren en aan wettelijke- en kwaliteitseisen. Dat de klantenservice niet alerter heeft gereageerd, wordt ook betreurd. De Vastelastenbond is van mening dat het inrichten van een meldpunt voornamelijk uit eigen belang is gedaan. “Zo wordt de negativiteit beperkt tot het eigen meldpunt in plaats van dat het elders op internet rondzwerft”.

“Echter worden dergelijke zaken vaak in de doofpot gestopt. We zien vaak dat opnames van een verkoopgesprek niet op te vragen zijn en dat de klantenservice van een energiebedrijf bij dergelijke klachten niet adequaat handelt. Vaak is het een kip en ei probleem, men wijst graag de vinger naar een wervingsbureau. Die wordt vervolgens aansprakelijk gesteld, terwijl de verantwoordelijkheid ligt bij het energiebedrijf. Een trieste zaak," aldus Dirk-Jan Wolfert van de Vastelastenbond.

Heeft u een vervelende ervaring gehad?

Heeft u een vervelende ervaring gehad met een aanbieder aan de deur of telefoon? Laat het ons weten. Wij verzamelen de klachten en bieden deze aan bij de toezichthouder, ACM.

Overige artikelen:

Misleidende deur-aan-deur verkopers NUON

Zakelijke energiecontracten niet voordelig voor consument

ACM verscherpt verkoop zakelijke energiecontracten



 

Bron: Artikel Algemeen Dagblad, Carla van der Wal

Share thisShare this

ROCHELLE reageerde op Dinsdag 12 februari 2019 22:32:10

Essent was too much for me plus the amount they say I should pay them left me confused I was too much

J ten Hoope reageerde op Dinsdag 12 februari 2019 21:33:40

sinds invoeren privatiseren nuts bedrijven is het een bende van geldslurpers geworden. en daarbij de strenge controle veiligheid. zoals het eens was GEB PUON GZW. en de overige, was het bij elke wisseling van bewoners, dat eerst electra en gas werd gekeurd. stroom en gas worden niet meer afgesloten. de veroorzaker was de vriendelijk lachende mijnheer. die het beter vond dat energie bedrijven moesten privatiseren. elkeen ziet nu wat wij al meteen wisten. dit wordt een grote bende. en het zei zo. concureren? dat was heel snel vergeten.


Adelle Louw reageerde op Dinsdag 12 februari 2019 12:44:56

Ik ben net verhuist en heb vaak heel hoge energie rekeningen zins december.150 Euro per maand! - zelfs 2 keer binnen een maand -terwijl ik ook niet eens hier heb gewoond. Heb gebeld naar Essent en klantenservice heel slecht. Allerlei excuses… Alles automatische incasso die betaald zijn. Ik zoek mijn kosten terug! Spoed urgentie -huurhuis: getekend 29 november maar pas ingetrokken zins 3 weken geleden

H.Woltinge reageerde op Dinsdag 12 februari 2019 09:40:04

Wij zijn bij essent door een telefonische verkoper binnengehaald met een te laag maandbedrag daardoor is ons maand bedrag nu bijna met 100 procent verhoogd . Kunnen we van zo? contract nog af.
met vriendelijke groet
H.Woltinge

j.plomp reageerde op Dinsdag 12 februari 2019 09:16:04

ZO DENKEN ZE BIJNA ALLEMAAL EN OOK BIJ DE OVERHEID. iK HEB ZELF IN DE KLINS GELEGEN MET ESSENT EN ENXIS IK VRAAG ALTIJD SCHRIFTELIJK BEVESTIGING EN DAN HANDELEN .

Huijerjans reageerde op Dinsdag 12 februari 2019 08:53:16

Gisteren Nuon aan de deur gehad .
Kon betere acties aanbieden ,hoefde niet zie ik .
Maar bleef door vragen over huidige aanbieder of die ook dit en dat boden .