Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Kies voor de VasteLastenBundel

Bespaar € 360,- op je Energierekening

Besteed je vaste lasten uit 

Besteed je energierekening en verzekeringen aan onze experts uit en profiteer altijd van de beste prijs en dekking! Geen gedoe en meer vrije tijd voor:

€15,- p.m.

(of €150,- p.j.)

Meer informatie

‘De klant staat bij de Vastelastenbond op de eerste plaats en dat geeft een goed gevoel’

Donderdag 29 december 2022 10:29Frank van de Ven
Rob Jansen is Business Unit Director bij Studyportals én al jaren een trouwe klant van de Vastelastenbond. In al die jaren heeft hij veel veranderingen gezien binnen de consumentenorganisatie.

Rob Jansen is Business Unit Director bij Studyportals én al jaren een trouwe klant van de Vastelastenbond. In al die jaren heeft hij veel veranderingen gezien binnen de consumentenorganisatie.

Rob Jansen is Business Unit Director bij Studyportals én al jaren een trouwe klant van de Vastelastenbond. In al die jaren heeft hij veel veranderingen gezien binnen de consumentenorganisatie. Wat onveranderd is gebleven, is de loyaliteit van Jansen. Hij is erg tevreden over het dienstenaanbod.

Hoe lang ben je al lid van de Vastelastenbond?

“Goede vraag! Ik ben lid sinds 9 oktober 2013. Ruim negen jaar alweer! Ik ben fan van de Vastelastenbond. Jullie zijn onafhankelijkto the point en zetten de klant op de eerste plaats.”


Waarom heb je gekozen voor de Vastelastenbond?

“Wat mij aansprak, was dat je gunstige energiecontracten voor langere tijd kon afsluiten. Als ik aan de Vastelastenbond denk, denk ik aan een organisatie die het belang van de consument op de eerste plaats heeft staan. Daarnaast vind ik de gezond kritische houding van jullie erg interessant. Tussen de regels door lees ik dat jullie vinden dat niet elke organisatie het beste met zijn klanten voor heeft. De klant staat bij de Vastelastenbond op de eerste plaats en dat geeft een goed gevoel. Daarnaast spreekt het scherpe aanbod dat jullie voor je klanten regelen mij aan. Fijn, want dan hoef ik mij niet meer bezig te houden met mijn energierekening.”


Wat was de grootste verandering die je hebt gezien binnen de Vastelastenbond?

“In eerste instantie werd er naar energiecontracten met een looptijd van meerdere jaren gezocht. Op een gegeven moment werd de service aangepast. Dat betekende dat er voortaan jaarlijks een overstap naar de goedkoopste aanbieder werd geregeld. Dat vond ik een ontzettend goede zet! Zo kon er namelijk nog meer bespaard worden en van allerlei welkomstkortingen geprofiteerd worden. Ik ben blij dat deze jaarlijkse overstap voor mij uitgezocht en uitgevoerd werd voor een paar tientjes per jaar. De inleg haalde ik er sowieso uit en het scheelt mij ontzettend veel werk!”
 

Hoe kijk je terug op deze koerswijziging?

“Een nadeel was dat de energiemarkt op een gegeven moment zo overspannen was dat er geen aanbiedingen meer beschikbaar waren. Achteraf gezien, was het fijn geweest als je voor de uitbraak van de energiecrisis nog vijf jaar ergens vast stond. Maar dat is achteraf gezegd natuurlijk. Ik ben blij dat de Vastelastenbond alsnog een jaarcontract heeft weten te regelen. Het gevoel dat de klant op de eerste plaats staat, heb ik nog steeds.”


Wat is volgens jou de kracht van de Vastelastenbond?

“De klantvriendelijkheid en service. Op een gegeven moment kon je kiezen wat je wilde op het gebied van stroom. Zo was het mogelijk om aan te geven of je liever groene stroom of ‘normale’ stroom wilde afnemen. Sterker nog: je kon zelfs aangeven of je groene stroom uit Nederland wilde of juist niet. Ik vind duurzaamheid erg belangrijk en was erg blij met deze keuzemogelijkheid. Er werd rekening gehouden met mijn wensen én er werd gelijktijdig naar het goedkoopste aanbod gezocht. Dat is een gouden combinatie en wat mij betreft het bewijs dat de klant op nummer één staat.”


Wat heb je naast je energierekening nog meer geregeld bij de Vastelastenbond?

“Ik heb bezwaar gemaakt tegen mijn WOZ-beschikking via de Vastelastenbond. Dat had ik normaal gesproken niet zo snel gedaan, maar via deze organisatie wilde ik het wel doen. Helaas leverde het mij uiteindelijk niets op, maar het was prettig dat deze service aangeboden werd en het mij niets gekost heeft. Naast mijn energiecontract gebruik ik de Vastelastenbond ook voor mijn zorgverzekering. Mijn vrouw ook trouwens. Ze had een vraag over deze verzekering en kwam er via de Zorgvergelijker niet uit. Uiteindelijk heeft ze de Vastelastenbond gebeld voor advies. Na een heel fijn gesprek was ze goed geholpen en kon ze twee tientjes per maand besparen op haar zorgverzekering. Dat vind ik heel prettig.”
 

Overweeg je meerdere diensten bij deze consumentenorganisatie af te sluiten?

“Misschien dat ik mijn verzekeringen ook onderbreng bij de Vastelastenbond. Je kunt altijd voor advies terecht bij deze consumentenorganisatie en dat geeft een goed gevoel. Naast de scherpste deal krijg je gedegen advies en merk je dat er echt de tijd wordt genomen voor klantvragen.”
Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over Vaste lasten | Geldzaken

Volgend jaar komt er een prijsplafond aan, wordt de overstapboete verhoogd en verdwijnt de btw op de levering en plaatsing van zonnepanelen. Voordat het zover is, wordt het tijd om terug te blikken op afgelopen jaar.

Jaaroverzicht 2022 III: Dit gebeurde er in het vierde kwartaal

Woensdag 28 december 2022 10:09

‌Er staat een hoop te gebeuren in 2023. Volgend jaar komt er een prijsplafond aan, wordt de overstapboete verhoogd en verdwijnt de btw op de levering en plaatsing van zonnepanelen. Voordat het ...

Lees meer
Wat gebeurde er ook alweer afgelopen jaar? In dit tweede overzicht lees je wat er de afgelopen maanden speelde.

Jaaroverzicht 2022 II: Dit gebeurde er in het tweede en derde kwartaal

Woensdag 28 december 2022 08:35

‌De bestellijst voor het vuurwerk is ingevuld, de champagne staat koud en het lijstje met goede voornemens voor 2023 is eindelijk af! Hoog tijd voor een terugblik. Wat gebeurde er ook alweer af...

Lees meer
Tijd voor een terugblik! We kijken in dit jaaroverzicht terug op 2022.

Jaaroverzicht 2022 I: Dit gebeurde er in het eerste kwartaal

Maandag 26 december 2022 12:07

Terwijl het oliebollenbeslag al in huis is gehaald en de energierekening door het dak is gegaan dankzij de kerstverlichting is het tijd voor een  terugblik. Het was zoals onze directeur Dirk-Ja...

Lees meer
In de laatste podcast van het jaar kijkt directeur Dirk-Jan Wolfert terug op een bewogen jaar.

Beluister onze podcast waarin we terugblikken op 2022

Dinsdag 27 december 2022 09:24

‌ Het jaar loopt ten einde en dat betekent dat het tijd wordt om terug te blikken op afgelopen. Wat hebben we allemaal beleefd en wat staat ons in 2023 te wachten? In de laatste podcast van het ...

Lees meer