Cookies?

Wij gebruiken cookies.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruikt de Vastelastenbond cookies. We zetten functionele en analytische cookies in om onze website goed te laten werken.

Privacy en cookiebeleid

Accepteer alle cookies

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | oprichter van de Vastelastenbond

Lees meer over ons

Kies voor de VasteLastenBundel

Bespaar € 360,- op je Energierekening

Jouw vaste lasten onder één dak geregeld.

Eén aanspreekpunt voor je vaste lasten. Regel je energie, verzekeringen en meer via ons.

€119,- p.j

Meer informatie

Customer Care Team beantwoordt de zeven meest gestelde vragen

Dinsdag 08 maart 2022 14:37Frank van de Ven
In dit blog beantwoordt het Customer Care Team van de Vastelastenbond zeven veelgestelde vragen.

In dit blog beantwoordt het Customer Care Team van de Vastelastenbond zeven veelgestelde vragen.

Het Customer Care Team van de Vastelastenbond heeft het razend druk en kan klantvragen helaas niet zo snel beantwoorden als gehoopt. Om onze klanten tegemoet te komen, hebben we de meest gestelde vragen op een rij gezet. Mocht jouw vraag er niet bijstaan, dan kun je altijd bellen. We doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk te helpen, maar houdt rekening met iets langere wachttijden.


1. Hoe zit het met de telefonische bereikbaarheid?

Het is momenteel ontzettend druk bij Customer Care. Dit betekent dat het helaas wat langer kan duren voordat telefoontjes beantwoord worden. Ook het uitvoeren van terugbelverzoeken neemt meer tijd in beslag dan normaal. We zijn hard bezig om iedereen zo snel mogelijk te woord te staan, maar zoals gezegd duurt het wat langer dan je van ons gewend bent.

 

2. Hoe weet ik welke energieleverancier betrouwbaar is?

We hebben in oktober 2021 een solvabiliteitsonderzoek gepresenteerd. In dit onderzoek brachten we aan het licht welke energiebedrijven er financieel slecht voor stonden. We hebben destijds alleen energieleveranciers meegenomen waarvan de cijfers op dat moment beschikbaar waren (gedeponeerd bij KVK). Niet alle energieleveranciers van Nederland zijn meegenomen in het onderzoek. Bekijk ons onderzoek voor meer informatie over de aanbieders en hun financiële gezondheid. In dit blog leggen we uit wat je moet doen, mocht jouw energieleverancier failliet gaan.


3. Wat was er nu precies met de Switch in februari?

De crisis in Oekraïne is een oorlog geworden. Vlak voordat Rusland Oekraïne binnenviel, hebben we onze klanten geswitcht. Dit hebben we gedaan omdat we hen willen beschermen en nóg hogere gastarieven willen voorkomen. Omdat extreme haast geboden was, hebben we de overstap direct geregeld en iedereen per mail op de hoogte gesteld. Het liefst hadden we gebeld, maar daar was geen tijd voor. Als consumentenorganisatie is het onze taak om voor onze klanten op te komen en dat hebben we gedaan. We zijn er dan ook zeer trots op dat we onze klanten aan een goed contract konden helpen vlak voordat de tarieven extreem de hoogte inschoten.



4. Wat gebeurt er toch allemaal met die energietarieven?

Het klopt dat de energietarieven ontzettend gestegen zijn. In het achttienjarig bestaan van de Vastelastenbond hebben we nog nooit zo’n extreme tariefwijzigingen gezien. Daar kunnen we helaas ook weinig aan veranderen. Wat we wel doen, is onze klanten zo goed mogelijk beschermen tegen de grillen van de energiemarkt. Helaas hebben we geen glazen bol en moeten we vaak ad hoc beslissingen nemen om erger te voorkomen. De huidige situatie op de energiemarkt is uiterst onzeker. In eerste instantie verwachtten we dat de tarieven zouden dalen, maar de oorlog in Oekraïne gooide roet in het eten. De hoop op de komst van actiecontracten in maart is vervlogen. Op het moment van schrijven, zijn er geen actiecontracten beschikbaar en betaal je ruim drie euro voor een kuub gas.


5. Hoe kan ik op mijn vaste lasten besparen nu de energietarieven zo extreem hoog zijn?

Er zijn verschillende manieren om te besparen. Zo kun je bijvoorbeeld ook al je verzekeringen bij ons onderbrengen. We nemen je lopende schade- en zorgverzekering onder de loep en kijken of een overstap financieel voordeel oplevert. Daarnaast kunnen we ook je autoverzekering jaarlijks controleren. Verder bieden we ook de mogelijkheid om je televisie-, internet en telefoonabonnement na te lopen. Wanneer er bespaarkansen zijn, verkennen wij deze voor jou. Je kunt ook voor totaalontzorging kiezen door jezelf op onze VasteLastenBundel te trakteren.


6. Wat is de VasteLastenBundel?

Sinds dit jaar is de VasteLastenBundel een feit. Dit is een combinatie van al onze diensten en bedoeld als totaalontzorging. We nemen ál je (schade)verzekeringen, je energiecontract en autoverzekering onder de loep. Wanneer we een interessant aanbod hebben, laten we dat weten en regelen we de overstap voor je. Dit betekent dus dat je nooit te veel betaalt voor je verzekeringen of energiecontract. Naast ons complete dienstenpakket profiteren gebruikers van de bundel ook van extra services. Zo is er de exclusieve Duurzaamheidscheck ter waarde van € 99,- die kosteloos wordt aangeboden aan gebruikers van de VasteLastenBundel.


7. Wat is dat toch allemaal met die WOZ-bureaus en waarom werken jullie daarmee samen?

Via de Vastelastenbond kun je gratis bezwaar maken tegen je WOZ-waarde. We werken hiervoor samen met Previcus. Dit WOZ-adviesbureau staat consumenten bij die bezwaar tegen hun WOZ-beschikking willen maken. Previcus bestaat achttien jaar, deelt onze idealen en helpt burgers om lastenverlaging te realiseren.  We krijgen (online) vaak te horen dat deze bureaus ‘grote sommen geld’ vragen van gemeenten, maar dat is absoluut niet waar. Gemeenten betalen enkel de proceskosten van deze bureaus wanneer een bezwaar gegrond wordt verklaard. Previcus biedt burgers rechtsbescherming en helpt bij het maken van bezwaar. Het klopt dat gemeenten de proceskosten die ze moeten betalen vervolgens op de burgers verhalen. De meerwaarde van deze bureaus is dat zij gemeenten controleren en scherp houden. Het doel is om betere waardebepalingen van woningen te realiseren. Bekijk deze FAQ om meer te weten te komen over de WOZ.
Deel dit artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over Vaste lasten | Geldzaken

Belasting doen, is niet leuk maar dankzij deze tips wel gemakkelijker!

Blauwe envelop op de mat? Check deze Belastingtips!

Woensdag 02 maart 2022 08:48

‌Waarschijnlijk is de befaamde blauwe envelop al bij jou op de mat gevallen en ben je de benodigde documenten aan het verzamelen. Voor 1 mei moet je aangifte doen dus je hebt nog even de tijd. ...

Lees meer
De VasteLastenBundel beschouwen we bij de Vastelastenbond als ons meesterwerk. Neem vandaag nog een  abonnement op onze 'Nachtwacht'!

Waarom de VasteLastenBundel het ultieme bespaarabonnement is

Woensdag 02 februari 2022 16:29

Sinds dit jaar biedt de Vastelastenbond de VasteLastenBundel aan. In deze nieuwe dienst bundelen we onze services Energie Vanzelf Geregeld, Verzekerd Zonder Zorgen én onze autoverzekering. Dit beteke...

Lees meer
Het Customer Care team van de Vastelastenbond zoekt versterking! Ben jij die gezellige, enthousiaste collega die we zoeken (en houd je van roze koeken)?

Customer Care Team Vastelastenbond zoekt versterking!

Vrijdag 28 januari 2022 09:47

‌ Het Customer Care team van de Vastelastenbond is hard op zoek naar versterking! Ben of ken jij die persoon die opleeft van klantcontact en mensen écht wil helpen? Dan zoeken wij naar jou!...

Lees meer
Dorathea Fautngiljanan werkt als manager Customer Care bij de Vastelastenbond.

Kennismaken met Dorathea

Maandag 24 januari 2022 07:59

‌ Dorathea Fautngiljanan werkt als manager Customer Care bij de Vastelastenbond. Ze helpt de klantadviseurs bij het zo goed mogelijk uitvoeren van hun werkzaamheden. Dat doet ze door ...

Lees meer